וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן רוברט פורסטר ("שובר שורות", "ג'קי בראון") הלך לעולמו

12.10.2019 / 10:22

אחד משחקני האופי הוותיקים והמוערכים בהוליווד הלך לעולמו לאחר מאבק קצר בסרטן המוח, ובדיוק כשסרטו האחרון, "אל קמינו: שובר שורות - הסרט", עלה בנטפליקס

רוברט פורסטר. GettyImages
רוברט פורסטר באחת מהופעותיו הציבוריות האחרונות, לפני כמה שבועות, כשסימני המחלה כבר ניכרים בו/GettyImages

השחקן רוברט פורסטר הלך לעולמו, כך לפי פרסומי התקשורת האמריקאית הבוקר (שבת), והוא בן 78. הוא מת לאחר מאבק קצר בסרטן במוחו, כשהוא בביתו בלוס אנג'לס, מוקף במשפחתו - זוגתו דניס גרייסון וארבעת ילדיו. מותו הצטלב בעלייתו של הסרט האחרון בהשתתפותו, "אל קמינו: שובר שורות - הסרט", שעלה בנטפליקס בסוף השבוע.

פורסטר תיכנן בכלל להיות עורך דין, אך אז הגורל שינה את מסלולו: הוא ליווה בחורה שחיזר אחריה, שתהפוך לזוגתו הראשונה ולאם לשלוש מבנותיו, וכך הגיע לאודישנים שפתחו לו במקרה את הדלת לעולם המשחק. ב-1967 הופיע בסרטו הראשון, וכבר בתחילת דרכו זכה לעבוד עם שמות גדולים. מדובר היה ב"השתקפות בעין הזהב" של ג'ון יוסטון, בכיכובם של מרלון ברנדו ואליזבת טיילור. לאחר מכן השתתף גם ב"מדיום קול", מן הסרטים הפוליטיים הכי מוערכים וחשובים של התקופה.

למרות הפתיחה המבטיחה, החלק השני בקריירה של פורסטר היה פחות מוצלח, והוא הופיע אמנם בעשרות סרטים - אבל רובם היו סוג ב'. "היו לי ארבעה ילדים, ולקחתי כל עבודה שהיתה זמינה", אמר על כך. "בכל פעם שחשבתי שהגעתי לשיא השפל, גיליתי שאפשר להידרדר עוד יותר. בסופו של דבר כבר לא היה לי סוכן, לא היה לי מנהל, לא היה לי עורך דין, לא היה לי כלום, פשוט לקחתי את כל מה שנפל עליי".

ואז, כפי שקרה לרבים אחרים, הגיע קוונטין טרנטינו. הוא ליהק את פורסטר לתפקיד משמעותי ב"ג'קי בראון" ב-1997, שהקפיץ מחדש את הקריירה שלו וגם הוביל למועמדות הראשונה והאחרונה שלו לאוסקר.

רוברט פורסטר. צילום מסך
רוברט פורסטר ב"ג'קי בראון"/צילום מסך

לאחר מכן, פורסטר הפך לסחורה חמה והופיע בסרטים מצליחים מסחרית ו/או אמנותית וביקורתית כמו "מלהולנד דרייב", "היורשים", "המטרה: הבית הלבן" ו"המטרה: לונדון". הוא השתתף גם בסדרות טלוויזיה, בהן הגלגול המחודש של "טווין פיקס" ו"שובר שורות", מה שגם הוביל אותו להשתתף בסרט ההמשך של הסדרה, שלמרבה הצער התגלה כשירת הברבור שלו.

בריאן קרנסטון, שבצעירותו עבד עם פורסטר בסרט "Alligator" ושנים רבות לאחר מכן שיחק בצידו ב"שובר שורות", ספד לו בטוויטר - "הוא היה אדים מקסים, בחיים לא אשכח כמה אדיב ונדיב היה כלפיי".

עוד בוואלה!

"אל קמינו: שובר שורות - הסרט" הוא סגירת המעגל שהיינו צריכים

לכתבה המלאה
רוברט פורסטר. צילום מסך
רוברט פורסטר בסרטו האחרון, סרט ההמשך ל"שובר שורות"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully