וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קליעים מעל ברודווי" שכתב וודי אלן יוצג לראשונה בתיאטרון הישראלי

29.10.2019 / 15:43

בארצות הברית נגנז סרטו האחרון של וודי אלן בשל טענות לניצול מיני, אך תיאטרון גשר יעלה לראשונה בארץ את יצירתו "קליעים מעל ברודווי". התיאטרון הציג את הרפרטואר החדש, שכולל גם הצגה על בני נוער במוסד פסיכיאטרי והצגה על פי רומן של הסופר האפגני חאלד חוסייני

וודי אלן. AP
בארצות הברית גנזו את סרטו האחרון, בתיאטרון הישראלי מחבקים את יצירתו. וודי אלן/AP

בעולם התיאטרון הישראלי שוב מחבקים גברים כלפיהם הועלו טענות לניצול מיני. בארצות הברית נגנז סרטו האחרון של וודי אלן, ורוב הכוכבים ההוליוודיים שעבד איתו הודיעו שלא יעשו זאת שוב, בעקבות האשמות נגדו בעוון ניצול מיני של דילן פארו, בתו המאומצת בעודה בת שבע, אבל בתיאטרון גשר יעלו את הקומדיה המוזיקלית "קליעים מעל ברודווי" שאלן יצר, בבימויו של רפי ניב. ההצגה, המבוססת על סרטו שאלן ביים וכתב את תסריטו עם דאגלס מקגרת' בשנת 1994, תועלה לראשונה על במת התיאטרון הישראלית.

כך התברר בעת שהתיאטרון הציג היום את ההצגות החדשות לעונת 2019-2020. הצגות חדשות ברפרטואר גשר: בחודש שעבר הוצגה בכורת ההצגה "רווקים ורווקות" מאת חנוך לוין, שבאחרונה צויינו 20 שנה למותו, ואותה ביים עמית אפשטיין; בסוף 2019 תעלה ההצגה "הנודדים" בבימויו של אמיר י. וולף שכתבה אנה זיגלר, ועוסקת בסיפור פריצת הגדר של זוג חסידי סאטמר בניו-יורק וברומן וירטואלי בין סופר נשוי ומצליח לבין כוכבת קולנוע.

בתחילת שנת 2020 תוצג בכורת ההצגה "מי כמוני", מחזה ישראלי חדש מאת רועי חן בבימוי אילאיל סמל. ההצגה תעסוק בבני הנוער במוסד פסיכיאטרי, ןמהתיאטרון נמסר כי היצירה היא פרי תחקיר של חצי שנה בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל; בכורה ישראלית נוספת בתיאטרון צפויה להיות ההצגה "אלף שמשות זוהרות", על פי הרומן של הסופר האמריקני-אפגני חאלד חוסייני שיצא בשנת 2007. ההצגה, אותה יביים נועם שמואל, מגוללת את סיפורם של מריאם ולילה, שתי נשים הנשואות לאותו הגבר על רקע המלחמה באפגניסטן.

הנרי דוד בחזרות להצגה "הנודדים" של תיאטרון גשר. תיאטרון גשר,
הנרי דוד בחזרות להצגה "הנודדים" של תיאטרון גשר, שתעלה בסוף השנה/תיאטרון גשר

בסוף שנת 2020 אמורה לעלות ההצגה "יבגני אונייגין" שכתב פושקין במאה ה-19, בבימויו הבמאי הלטבי אלביס הרמניס, המשמש כמנהל האמנותי של "התיאטרון החדש" בריגה.

עוד נודע כי התיאטרון יעלה את ההצגות "בגדי המלך" מאת נסים אלוני בבימוי יאיר שרמן; מופע על חייה ויצירתה של תרצה אתר; "רעד קל בכנף" מאת מאיה ערד יסעור בבימוי אריאל וולף.

בנוסף, המנהל האמנותי של התיאטרון יבגני אריה יביים הצגה לציון 30 שנה לגשר. בימים אלה מביים אריה בתיאטרון "סוברמניק" במוסקבה את ההצגה "האב" מאת פלוריאן זלר. עוד הוכרז במסיבת העיתונאים כי פסטיבל התיאטרון הבינלאומי של גשר, "Jaffa Fest", יתקיים בשנה הבאה, בין ה-21 במאי ל-6 ביוני 2020, ויכלול הפקות מהארץ ומחו"ל וגם הפקה משותפת עם האופרה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully