וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי "משחקי הכס" מודים: "עשינו טעויות, לא הקשבנו לביקורות"

29.10.2019 / 17:23

דיוויד בניוף וד"ב וייס הודו כי לא ידעו כיצד לסיים ("אין לנו מושג למה מרטין בחר דווקא בנו") וגילו מדוע התעלמו מביקורות הצופים: "הסתכלנו פעם אחת, זה עצבן אותנו ולא חזרנו לזה". במקביל, חתמו על חוזה ענק בנטפליקס ונטשו את הפקת "מלחמת הכוכבים"

משחקי הכס עונה 8 פרק 6, הפרק האחרון בסדרה. HBO,
פשוט סדרה על כוח. "משחקי הכס"/HBO

העונה האחרונה של "משחקי הכס" לא הייתה מוצלחת, בלשון המעטה. מרבית חצי הביקורת על הפינאלה הגרועה נשלחו לעבר התסריטאים דיוויד בניוף וד"ב וייס, שלא ממש הצליחו לייצר סיום ראוי עבור מיליוני הצופים. השניים נכתשו כל כך ברשתות החברתיות, עד שהפסיקו להתראיין ואפילו ביטלו את הופעתם בקומיק קון.

בתחילת השבוע שברו השניים שתיקה בפאנל בפסטיבל הסרטים של אוסטין, כפי שדיווח עמוד הטוויטר Needle and Pen. הם לא ניסו להתחבא ודווקא הפגינו כנות מרשימה. "מרטין שאל אותנו לגבי הקרדיטים שלנו", הודה בניוף, "לא היו לנו כאלה, מעולם לא עשינו קודם טלוויזיה. אנחנו לא יודעים למה הוא בחר דווקא בנו למפעל החיים שלו". בהתאם, הפיילוט הראשון שיצרו היה נוראי, על פי עדותם של כל המעורבים. "כל דבר שעשינו היה טעות, מהתסריט ועד התלבושות", אמר בניוף. לדעתם הסיבה ש-HBO המשיכה בכל זאת בהפקה הייתה התחייבויות מראש לשווקים זרים. פיילוט נוסף צולם ובעקבותיו הגיע השאר.

קאסט משחקי הכס 2019. אינסטגרם אמיליה קלארק, צילום מסך
לא בדיוק הסיום שקיווינו לו. הקאסט של משחקי הכס מוצג באינסטגרם של אמיליה קלארק/צילום מסך, אינסטגרם אמיליה קלארק

לשאלת המנחה אם התייחסו לתגובות המעריצים ככל שהתקדמה הסדרה, השניים ענו בשלילה - וייס לא רואה את הערך בהתחשבות בתגובות של אחרים, ואילו בניוף מודה שגיגל את הסדרה ומה קרה גרם לו לא לעשות את זה יותר.

שניהם הודו שלא ידעו כיצד לעבוד עם מעצבי התלבושות או עם כותבים נוספים, ותיארו את החוויה שלהם כ"בית ספר יקר מאוד לקולנוע". חוסר ניסיונם של השניים ניכר גם בגישה שלהם אל החומר. השניים התמקדו בבניות סצנות עד שפחות התמקדו בתמונה הגדולה. לשאלת המנחה האם ישבו לפצח את האלמנטים של הספרים ולהבין את המרכיבים הגדולים שלהם, השניים ענו בשלילה. "קנה המידה היה גדול מדי", הם עונים. "התמקדנו בסצנות שהיה עלינו לתאר ובעובדה שזו סדרה על כוח".

לשאלת אדם מהקהל איך מלכתחילה מציגים סדרה כזו ל-HBO, ענו השניים שבבסיסו של דבר זה היה מבצע עוקץ - הם פשוט לא נכנסו לפרטי פרטים של מה שקורה בהמשך, כי ידעו שאנשי HBO לא הולכים לקרוא אלפי עמודים של "שיר של אש ושל קרח". הם הסתפקו בלתאר את הפיילוט ובתיאור כללי של ההמשך. השניים אף הבטיחו ל-HBO לוותר ככל הניתן על אלמנטים של פנטזיה בראשית ימי הסדרה, כדי לפנות אל קהל רחב - "אימהות, שחקני פוטבול", כלשונו של וייס.

עוד בוואלה!

ואלאר מורגוליס: האם תהיה עוד סדרה כמו "משחקי הכס"?

לכתבה המלאה
דיוויד בניוף וד.ב. וייס. GettyImages
למדו בבית ספר יקר במיוחד לקולנוע. דיוויד בניוף ודן וייס/GettyImages

חדשות משמעותיות לא פחות עבור השניים הן שהם ירדו מפרויקט הטרילוגיה החדשה של "מלחמת הכוכבים", עליה חתמו לפני שנה וחצי עם דיסני, מאחר שחתמו באוגוסט על חוזה חדש עם נטפליקס. "יש רק 24 שעות ביממה, לא יכולנו להתפנות גם לזה וגם לפרויקטים של נטפליקס", נמסר בהודעה, "כך שלצערנו אנחנו יורדים מהבמה הזאת". העסקה עם נטפליקס שווה לשניים לא פחות מ-200 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully