וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההדרה: דודו אהרון הוזמן להופיע, קובי פרץ ועידן עמדי התנדבו גם

31.10.2019 / 16:26

לאחר שאמנים רבים ביטלו השתתפות בערב מחווה לשלמה ארצי של הרב פירר בשל הדרת נשים, כמה אמנים התנגדו למחאה ותמכו ברב. דודו אהרון נענה לבקשה להופיע בערב, קובי פרץ ועידן עמדי הציעו להופיע בהתנדבות ועלמה זהר כתבה: "נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון"

שלמה ארצי, יובל בנאי, לנצח יחד. אלעד דבי,
שלמה ארצי/אלעד דבי

לאחר ששורה ארוכה של אמנים ביטלו את השתתפותם בערב המחווה לשלמה ארצי כחלק מערב התרמה לאגודת "עזרה למרפא" של הרב אלימלך פירר, כמחאה על הדרת הנשים הצפויה בו, נרשמה היום מגמה נגדית של אמנים שהביעו התנגדות לביטולי ההופעות ואת תמיכתם ברב פירר. המופע נקבע ל-20 בנובמבר בהיכל התרבות עם התזמורת הפילהרמונית, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. מקורב להפקה אמר אתמול לוואלה! תרבות כי בעקבות הביטולים של משתתפי המופע, ובראשם של התזמורת הפילהרמונית כפי שנחשף במדור זה, מסתמן כי המופע עצמו יבוטל, על רקע סירוב בסביבת הרב לאפשר שירת נשים.

לאחר הביטולים והמחאה של מרבית האמנים שהיו אמורים להשתתף בערב, הזמר דודו אהרון כתב באינסטגרם כי נענה לבקשה שהגיעה אליו היום ממשרדו של הרב פירר להופיע באירוע. "השליחות שלי בעולם היא לשמח אנשים!", כתב אהרון, "אני אופיע מול רבנים ומול רבניות, מול ילדים ומול קשישים, מול גאים ומול סטרייטים ומול כל קהל. ללא הבדל דת, גזע ומין. האהבה שאני מביא והשמחה לא פוסחים על מגזר, אמונה או תרבות ובכל מקום שבו אני מתבקש להופיע אני מתאים את עצמי לקהל. בין אם זה אירוע משמח לאירוע זיכרון. וכן, אני גם מתאים את סוג הלבוש שלי לאירוע ואת המילים שאני אומר על הבמה לקהלים השונים. ככה אני !אני גדלתי על כבוד לאנשים, גם אם המנהגים שלהם שונים משלי. היום אחה"צ כשקיבלתי טלפון ממשרדו של הרב פירר מאוד התרגשתי וכמובן שמיד נענתי בחיוב. הוא רב שכל חייו מוקדשים לעזרה לחלשים. אני גאה! גאה, שאני מוזמן להופיע באירוע שכולו רק עשיית הטוב ותיקון עולם. אני אמשיך להופיע בכל מקום שירצו בי, להביא שמחה ואהבה, במיוחד בערב שכל מטרתו לעזור לחולים ...נתראה".

בנוסף, הזמר קובי פרץ הודיע כי יסכים להשתתף בערב, אם לא יבוטל ועל אף הדרת הנשים המתקיימת בו. "הרב פירר הוא איש צדיק ענק בדור הזה שלנו", מסר פרץ. "כל מה שקשור לרב פירר ולאיש חסד הזה אני מוכן לבוא בשמחה להתנדב".

קובי פרץ בהופעה , 1 ביולי 2019. שרון רביבו,
קובי פרץ/שרון רביבו

גם השחקן והמגיש צביקה הדר, שבעבר השתתף בערב השנתי של אגודת "עזרה למרפא", העביר ביקורת על מה שכינה "פסטיבל תקשורתי של פלגנות ווכחנות שמעורר מהומה רבה על לא דבר". הדר כתב בין השאר: "הסיפור פשוט - כבוד הרב הוא... חרדי. ירא שמיים. מה לעשות, ה'לוק' וסגנון חייו מאוד ברורים לכולם, ובאירוע שכזה, בו הוא נוכח, מדברים על פועלו, מפעל חייו ועל חלק גדול מהמתנדבים שגם הם חרדים. מובן מאליו לכולנו מתוך כבוד והכלה שעל פי אמונתו ותפישת חייו - האומנים והזמרים הם גברים. לא עמדנו בפני 'צומת', 'דרישה' או 'הדרה' או 'השתלטות על המרחב הציבורי' ואך טיבעי שמתוך כבוד לאמונתו ולתפישת חייו זה אופי האירוע האומנותי (...) מאירוע שכולו נתינה, כבוד האדם, השראה, חיבור בין ניסיון וקידמה, התנדבות ואהבת ישראל הופנה זרקור של חוסר הבנה, מלכודת תקשורתית מתלהמת טיפוסית לימינו, ניסוחים מטעים שמובילים מיד לוויכוחים, חוסר סובלנות וחומרי דלק ובערה שאין להם קשר למציאות .מקווה שברור לכולכם שאני האחרון שתומך באיזשהו סוג של הדרת נשים!!!! אבל מרגיש צער שכולנו נגררנו לכאן. בסופו של דבר, פרופורציות חברים. זהו אירוע פרטי, ערכי שמטרתו לחבר ולצמצם פערים בחברה הישראלית! אני אמשיך להתנדב, ואופיע אם ירצו בי באהבה וממליץ לכם להיכנס, להתרשם ולהבין על פעולת 'עזר למרפא' ועל מפעלותיו של הרב פירר".

עוד בוואלה!

בעקבות המחאה והביטולים: מסתמן שמופע המחווה לשלמה ארצי יבוטל

לכתבה המלאה
דודו אהרון. ניר פקין
דודו אהרון/ניר פקין

הזמר והשחקן עידן עמדי מתח ביקורת על המחאה שצצה בעקבות הדרת הנשים. "גילוי נאות: לא הייתי מהאמנים המתוכננים להשתתף באירוע המקורי", כתב עמדי היום בעמוד הפייסבוק שלו. "כמו כל עם ישראל ישבתי בבית קראתי ושמעתי את מה שכלי התקשורת בחרו לפרסם על האירוע, את המילים, הניסוחים ובעיקר הטעיית הדעת והציבור. ואולי דווקא כי הייתי מהצד יכולתי להרגיש כמה הסיטואציה הזאת לא הוגנת בעיני ופוגעת בשורש המטרה שלנו כעם. אני מכיר את הרב פירר מכמה מפגשים ובעיקר מכיר את פועלו. אדם שמקדיש את כל חייו לעם ישראל. כולו. לכל נשיו ואנשיו, לכל ילדיו. אדם ששם את עצמו כדי לעשות טוב ולהשפיע לטובה על המציאות של כולנו. כדי להקל ולו במעט על מי שנמצא בזמנים קשים. ואותו אדם הוא גם אדם דתי. אני האחרון לתמוך בהדרת נשים. אבל גם הראשון לתמוך בכיבוד אמונה ותפיסת עולם של אדם אחר. אמונה שאין בה מטרה לפגוע, אלא רק לבקש את הזכות לכבדה. כואב לי על האמנים שנפלו למלכודת הזאת שטמנו להם אנשים שידם קלה על גפרורי השנאה וכמובן שאם ירצו בי, אגיע בשמחה להופיע בהתנדבות מלאה ממש כמו שהרב עושה כל חייו".

גם הזמרת והמוזיקאית עלמה זהר התייחסה לנושא בעמוד הפייסבוק שלה. "אם הרב פירר, שלא הדיר את אמא שלי לפני 25 שנה כשאובחנה כחולת ALS ואף אחד אפילו לא ידע מה זה ואנחנו היינו לבד ונואשים, ולא הדיר את אחותי כשחלתה בסרטן בגיל 32 והיתה צריכה לעבור ניתוח דחוף, רוצה להדיר אותי עכשיו מלבצע שירים של שלמה ארצי - אני אחיה עם זה. לא כי אני לא מתנגדת להדרת נשים ולא כי אני לא יודעת לפתוח את הג'ורה שלי כשצריך. כי אני אמצא לי זירות טובות יותר לנהל בהן את המאבק הזה, בלי להלבין את פניו של איש חסד, שמעטים מגיעים בכלל למדרגתו. נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון".

עלמה זהר. מיכאל טופיול,
עלמה זהר/מיכאל טופיול

ההדרה נחשפה אתמול בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס", ולאחריה מספר אמנים שנקבע עמם כי ישתתפו במופע גינו את הדרת הנשים וחלקם הודיעו על ביטול השתתפותם. שלמה ארצי עצמו מתח אתמול ביקורת על המופע, אמר כי לא היה מודע להדרה עד אמש והבטיח לנסות לשנות זאת. בוואלה! תרבות פורסם אתמול לראשונה כי התזמורת הפילהרמונית תבטל את השתתפותה באירוע אם הדרת הנשים תמשך, ועוד קראתם כאן לראשונה שהגיטריסט המיתולוגי אבי סינגולה, המלווה בקביעות את ארצי, לא ישתתף באירוע אם לא ישירו בו נשים. עוד נודע אתמול כי ביטלו את הופעותיהם אורלי וילנאי, שהיתה אמורה להנחות את האירוע לצד אייל קיציס, עילי בוטנר שהודיע כי לא יופיע בערב ללא אדר גולד, מוש בן ארי ואלון עדר.

מדוברות בית הנשיא נמסר אתמול בתגובה: "נשיא המדינה הוזמן לשאת דברים בערב לכבודו של הרב פירר אשר אותו ואת פועלו הוא מוקיר שנים רבות. פרטי המופע הנלווה שהופק לכבוד הערב לא היו ידועים לנו וייבדקו בהקדם".

עידן עמדי. אביב לוסקי,
עידן עמדי/אביב לוסקי

חיים שמש, המנהל האמנותי של המופע, מסר אתמול בתגובה: "מנסים לגשר ולמצוא פיתרונות". מטעמו של הרב פירר נמנעו מלהגיב לגופו של עניין. מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב פירר, מסר אתמול: "עובדי ועובדות, מתנדבי ומתנדבות עזרה למרפא, מתחייבים לפעול במסירות רבה לטובת הציבור תחת הנהגתו של חתן פרס ישראל הרב ד"ר אלימלך פירר, כפי שנעשה על ידי הרב בארבעה העשורים האחרונים. עזרה למרפא בראשותו של הרב מעולם לא היתה ולא תהיה חלק משיח מפלג ולא תיגרר לוויכוחים על חשבונם של מאות אלפי חולים ונדכאים הנזקקים לשירותי האגודה והעומד בראשה. המחלות כמו החיידקים אינם מכירים בשיח פופליסטי, והתגייסות האגודה מוקדשת בכדי לנצח את מחלתם - ללא הבדל גזע דת או מין. כך היה וכך יהיה. אנו נמשיך בפעולותינו ונעשה כל שביכולתינו לקיים את האירוע לטובת מימון הפעילות והציבור מוזמן ליטול בו חלק, בדיוק כפי שנהג לעשות באירועים שהתקיימו לאורך עשרות השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully