וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "מופע ההדרה": חילופי האשמות בין הפקת המופע לתזמורת הפילהרמונית

3.11.2019 / 18:06

סערת מופע המחווה לשלמה ארצי של עמותת הרב פירר נמשכת: טענות להטעיה צרכנית וחילופי האשמות קשים בין ההפקה לתזמורת הפילהרמונית, וכל זאת כשסכנת הביטול עדיין מרחפת

שלמה ארצי. יח"צ,
חילופי האשמות בין ההפקה לפילהרמונית על רקע מופע המחווה לשלמה ארצי/יח"צ

סערת "מופע הדרת הנשים", אירוע המחווה לשלמה ארצי כחלק מערב התרמה לאגודת "עזרה למרפא" של הרב אלימלך פירר, מסרבת לרדת מהכותרות, וכעת נוסף גם סימן שאלה סביב התנהלות המופע: חשד להטעיה צרכנית בעייתית מצד הפקת המופע. וכך, באתר מכירות הכרטיסים נטען עד פניית וואלה! תרבות היום (ראשון) בצהריים כי האמנים שביטלו את השתתפותם דווקא כן יופיעו בו. וכך, נמכרו כרטיסים במחירים של מאות עד אלף שקלים לכרטיס, וזאת תוך מצג שווא לכאורה.

כזכור, אמנים וגופים רבים, בהם התזמורת הפילהרמונית, ביטלו את השתתפותם בשל המחאה על הדרת נשים בו. אך במשך ארבעת הימים שחלפו מאז הודעות הביטול, שמות האמנים המשיכו להתנוסס באתר זאפה, שמוכר את הכרטיסים למופע.

פנינו היום (ראשון) בשעת צהריים, לדובר הרב פירר וכן למפיקת המופע, בשאלה מדוע מופיעים באתר מכירת הכרטיסים שמות אמנים שכבר לפני ארבעה ימים ביטלו את השתתפותם. התגובה לא התקבלה, אך ראו זה פלא: דקות ספורות לאחר פניית וואלה! תרבות, נמחקו שמות כל האמנים מאתר זאפה.

מהזאפה נמסר: "אנחנו רק משרד כרטיסים ופועלים רק על סמך הנחיות משרד ההפקה".

בצד זאת, סכנת ביטול המופע, שאמור היה להיערך ב-20 בנובמבר בהיכל התרבות במעמד נשיא המדינה, עדיין לא חלפה. כך, לדברי מקורב להפקה לוואלה! תרבות. בכל מקרה, כבר ברור שלא יתקיים במתכונתו המקורית, וזאת על רקע סירוב בסביבת הרב לאפשר שירת נשים. המקורב אמר לוואלה! תרבות כי נערכים כעת בסביבתו דיונים לקראת החלטה בנושא.

פרסום מטעה באתר זאפה שטען כי במופע במחווה לשלמה ארצי של עמותת הרב פירר יופיעו זמרים והפילהרמונית למרות שביטלו הופעותיהם. צילום מסך
הפרסום המטעה באתר מכירת הכרטיסים זאפה, שבו צויינו שיופיעו אמנים והפילהרמונית שהודיעו כי לא יופיעו במופע שמדיר נשים, והוסר רק לאחר פניית וואלה! תרבות/צילום מסך

בתוך כך, הצדדים השונים מחליפים האשמות על מידת האחריות לסערה. בשבוע שעבר פורסם לראשונה בוואלה! תרבות כי התזמורת הפילהרמונית תבטל את השתתפותה באירוע אם הדרת הנשים תמשך. אשת יחסי הציבור של הפילהרמונית אישרה זאת, ואמרה לנו: "לתזמורת הפילהרמונית נודע על רשימת האמנים שישתתפו במופע זמן רב לאחר הסכמתה לקחת בו חלק. התזמורת, שבה חברות עשרות נגניות, מתנגדת להדרת נשים ולכן תיקח חלק באירוע רק אם יצורפו אליו גם זמרות".

לעומת זאת, מקורב להפקה אמר היום לוואלה! תרבות: "הסיפור האמיתי הוא כזה: חלק נכבד מהאמנים, כולל התזמורת הפילהרמונית, ידע שזה מופע ללא נשים, ושיש בו רק גברים, אבל ברגע שזה התפוצץ אצל גיא פינס, אז הם נורא נלחצו".

בסביבת הפילהרמונית מכחישים את טענתך שהפילהרמונית ידעה על הדרת הזמרות.

"נכון שצריך לכתוב עיבודים? וכשכותבים עיבודים, נכון שבוחרים סולם למי שצריך לשיר? כל העיבודים נכתבו. הפילהרמונית התנתה את ההשתתפות שלה בזה שהיא מאשרת את רשימת האמנים שמשתתפת. זאת אומרת שהפילהרמונית ידעה שיש רק זמרים ואין זמרות. יצאו פרסומים לפני חודש וחצי ורואים בהם שאין זמרות. התזמורת אישרה את רשימת המשתתפים מראש. אישרו את הפרסומים. יש פה מסר כפול מהרבה גורמים, בין היתר של הפילהרמונית. אם זה היה נר לרגליהם הם היו צריכים לעשות כמו גיא פינס - להסתכל על הרשימה ולשאול: למה אין פה זמרות? הם לא עשו את זה".

לאחר השורה הארוכה של אמנים שביטלו את השתתפותם בערב המחווה לשלמה ארצי כמחאה על הדרת הנשים הצפויה בו, בסוף השבוע נרשמו גם תגובות נגדיות של אמנים שהעבירו ביקורת על הקולגות שביטלו ההופעות והביעו תמיכה ברב פירר. הזמר דודו אהרון כתב באינסטגרם כי נענה לבקשה שהגיעה אליו ממשרדו של הרב פירר להופיע באירוע, קובי פרץ, עידן עמדי וצביקה הדר כתבו שאם יפנו אליהם ישמחו להשתתף, וגם הזמרת והמוזיקאית עלהמ זהר תמכה ברב, וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי היא אמנם מתנגדת להדרת נשים, אבל "אמצא לי זירות טובות יותר לנהל בהן את המאבק הזה, בלי להלבין את פניו של איש חסד, שמעטים מגיעים בכלל למדרגתו. נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון".

  • עוד באותו נושא:
  • הדרת נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully