וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסערה: הרב פירר ביטל את מופע ההתרמה

4.11.2019 / 20:07

מופע ההתרמה של הרב אלימלך פירר, שכולו מחווה לשלמה ארצי, בוטל רשמית על ידי הרב עצמו. כפי שפרסמנו בוואלה! תרבות ביום רביעי האחרון, לשם נשבה הרוח בשל העובדה ששורה של אמנים שהיו אמורים להשתתף בערב, ביטלו את הופעתם

שלמה ארצי חמישה עשורים. מרגלית פלדמן טולדו,
המחווה לא תתקיים. שלמה ארצי, שלא אמור היה להשתתף בכל מקרה/מרגלית פלדמן טולדו

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, ערב ההתרמה של הרב אלימלך פירר יבוטל. מופע המחווה לשלמה ארצי שאורגן על ידי אגודת "עזרה למרפא" של הרב פירר, עורר סערה בשל העובדה שהדיר נשים. האמנים שתוכננו להופיע בו ביטלו בזה אחר זה את בואם במחאה - בהם התזמורת הפילהרמונית, מוש בן ארי, אבי סינגולדה ואחרים. שלמה ארצי עצמו, שלא אמור היה להשתתף בכל מקרה, אף הודיע שינסה לפנות ללבו של הרב כדי שזמרות יורשו להשתתף במופע.

בעקבות הסערה, ביטל הערב (שני) הרב פירר עצמו את ערב ההתרמה. במכתב ששלח ליו"ר אגודת ידידי "עזרה למרפא", אפי הרשקוביץ, כתב הרב פירר בין היתר: "מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפותינו, מטרותינו ועצם קיומנו, השואבים את כוחם מההלכה היהודית המסורה לנו מדור לדור, מסמלים את ההפך הגמור. אנו דבקים במשימת חיינו וגאים באורח חיינו.

"משכך, אבקשך לא לקיים את מופע ההתרמה שתוכנן, ולכנס את אגודת הידידים ולעשות ככל שניתן לגייס את התרומות הנדרשות להמשך קיומה ופעילותה של האגודה, המוענקות לכל חלקי העם בשיוויניות ובאהבה".

מכתב הרב פירר. צילום מסך
מכתב הרב פירר/צילום מסך

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מסר בתגובה לביטול מופע ההתרמה: "מדובר בתמצית הצדקנות. אדם שסייע ותרם כל כך הרבה למען חולים וחולות בישראל עובר מכבש תקשורתי וקמפיין נגד המופע לכבודו, וכל זה בגלל אורחות חייו. הדבר האלמנטרי והבסיסי שכל אחד ואחת יכולים לעשות כעת זה לתרום לעמותה 'עזרה למרפא'".

(סייע בהכנת הכתבה: יקי אדמקר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully