וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד: עימות אלים בהופעה של יובל מנדלסון - הזמר נעצר ונחקר

עימות אלים בין שוטרים לבין הזמר יובל מנדלסון ולהקתו: בגלל תלונות על רעש, המשטרה עצרה את הופעת הזמר בפאב בשדרות לאחר כחצי שעה. נגנים ועדי ראייה: "המשטרה השתמשה בכוח לא סביר ועצרה את מנדלסון והקלידן שלו". עדכון: המשטרה הורתה לסגור את הפאב

יובל מנדלסון נעצר

עימות אלים התקיים אמש בין שוטרים לזמר יובל מנדלסון ולהקתו, בעת שהופיעו בפאב בשדרות במסגרת פסטיבל אינדי שדרות. המשטרה מסרה כי הגיעה למקום בגלל רעש שנגרם בהופעה ללא אישור בשטח ציבורי. היא עצרה את ההופעה לאחר כחצי שעה, לטענת עדי ראיה השתמשה בכוח לא סביר, ולקחה למעצר את מנדלסון, את אחד מנגניו ואת מארגן האירוע. הם שהו במעצר עד ארבע בבוקר, ומנדלסון והקלידן אסף תלמודי הורחקו משדרות ל-15 ימים.

(עדכון 21:00): המשטרה הורתה לסגור את הפאב שבו אירע העימות האלים.

"לא הייתה שום הפגנת כוח מצידנו", אמר מנדלסון הבוקר בריאיון לחדשות כאן, "תלשו אותנו מהבמה. למתופף שלי שלפו אקדח טייזר, כמעט שברו לקלידן שלי את היד. תוך חמש דקות אני כבר אזוק ובתוך הניידת. אחר כך גוררים אותי לתא עצורים ואוזקים אותי גם ברגליי".

"זו מכה חזקה לתרבות הצעירים של שדרות", מספר אדם שנכח במקום לוואלה! תרבות. "חבורה נחמדה של סטודנטים משדרות ניסו לעשות אירוע הכי הפוך מהמציאות שלהם שם - פסטיבל רוק סימפטי בחצר של הפאב בשדרות, היתה אווירה נהדרת, היה ממש כיף. הלהקה של יובל מנדלסון התחילה לנגן, היה מאוד נחמד. חצי שעה לתוך ההופעה, פתאום עלו שוטרים לבמה. הייתי בהרבה פסטיבלים וראיתי אירועים שהמשטרה סגרה, אבל אף פעם לא ראיתי שוטרים עולים לבמה. אולי זה בגלל שחיים בשדרות במציאות לא הכי נעימה, הכל יותר מתוח. בדיעבד הבנו שאסור לעשות רעש אחרי 11, אבל עדיין, זה במרכז המסחרי".

עימות בין המשטרה לזמר יובל מנדלסון ולהקתו בהופעה בשדרות. רוני גרין, תמונות גולשים
עימות בין המשטרה לזמר יובל מנדלסון ולהקתו בהופעה בשדרות/תמונות גולשים, רוני גרין

"השוטר ניגש אל חברי הלהקה וביקש מהם להראות תעודות זהות", מוסיף האדם שנכח במקום. "הם סרבו להראות להם תעודת זהות, נראה שלא היה עליהם, הרי לא מנגנים עם תעודת זהות. נראה היה שהשוטרים באו עצבניים. שניה אחרי זה הם אמרו לחברי להקה 'בואו איתנו לתחנת משטרה'. הם סרבו, אז השוטר אמר 'אתם עצורים'. באותו רגע השוטרים קפצו על חברי הלהקה. שוטר אחד העיף את הקלידן ונראה היה שכמעט שבר לו את היד. המתופף ניסה למנוע מהשוטר לשבור לקלידן את היד, והמתופף חטף משוטר אקדח טייזר חשמלי. נכנסו בחברי הלהקה בכוח לא פרופורציונלי. הסולן יובל מנדלסון, הנגן אסף תלמודי ואחד המארגנים נלקחו למעצר. מצער שבעיר שמנסה לעשות תרבות, המשטרה מורידה לה ככה את הראש".

המתופף נדב לוזיה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אז איך זה מרגיש לחטוף טייזר לתוך הגוף? האמת, אני לא בטוח באיזה רגע זה היה. נראה לי שזה היה בזמן שראיתי את השוטר מכופף לאסף את היד בצורה שהיא עוד רגע נשברת, אז פשוט זינקתי על שניהם וניסיתי לשחרר את האחיזה. כמה רגעים אחרי זה הרגשתי נימלולים מטורפים בתוך הגוף. ממש חשמל שזז במהירות גבוהה, כשהרוב מתרכז במרכז הבטן, ממש באותו מקום שהחרדה מתבשלת בזמן התקף טוב. אחרי שלקחו את אסף ויובל למעצר חזרתי לאיזור הבמה ופשוט קלטתי שאני אאוט. כל הגוף בשוק, לא הצלחתי לעמוד וכשהלכתי זה הרגיש מאוד מוזר"

הנגן אסף תלמודי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מסקנות: א. חטפתי מכות משוטר אתיופי בעוטף עזה. לאיזו מפלגה אני אמור להצביע בבחירות הבאות? ב. מתופף טוב זה מתופף שחוטף בשבילך מכת חשמל מאקדח טייזר כשהוא מסתער על שוטר ומונע ממנו לשבור לך את המרפק. ג. הערב אנחנו בעשן הזמן בבאר שבע, ומחר בבסרביה בירושלים".

ממשטרת ישראל נמסר: "שוטרים וצוותי שיטור עירוני הוזעקו אמש למתחם בעקבות קריאות רבות שהתקבלו מאזרחים אודות הקמת רעש והפרעה לציבור במהלך הופעה שהתקיימה ללא אישור בשטח ציבורי. בניגוד לנטען, עם הגעת השוטרים למקום, התבקשו מארגני ההופעה להפסיק את מקור הרעש, אך נתקלו בהתנגדות אקטיבית של חברי הלהקה תוך שהם יוצרים פרובוקציות, מלהיטים את הקהל ומסרבים להזדהות על פי חוק. לאחר שהתנגדו אף להלוות לשוטרים שניסו לבצע את תפקידם, נאלצו השוטרים לעצור אותם ולהביאם אל תחנת המשטרה שם נחקרו ובסיום שוחררו בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תמשיך בפעילות לאכיפת החוק שנועדה להגן על הציבור מפני אלו שבוחרים להפר את הסדר הציבור ולפגוע באיכות חייו של האזרח הנורמטיבי שומר החוק".

עוד בוואלה!

ליובל מנדלסון נמאס להיות הילד הרע אך מזהיר: "המדינה הולכת פייפן"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully