וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהתותחים רועמים: אירועי תרבות רבים בוטלו לאור המצב הביטחוני

עקב המצב הביטחוני ובשל הנחיות פיקוד העורף, בוטלו היום אירועי תרבות רבים בארץ ובהם הופעתו של יוני רכטר שתוכננה לפתוח את פסטיבל הפסנתר, ערב פרסי אמ"י ושתי פרמיירות חגיגיות. עם זאת, סינמה סיטי גלילות פועל כרגיל ובמועדון הבארבי תתקיים הופעת היפ-הופ אמריקאית

יוני רכטר. ראובן קסטרו
המוזות שותקות. יוני רכטר/ראובן קסטרו

עקב המצב הביטחוני ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, מוסדות תרבות רבים נאלצו לבטל היום (שלישי) מופעים, אירועים והקרנות שהיו אמורים להתקיים בגוש דן ובדרום.

כך, למשל, אירוע הפתיחה של פסטיבל הפסנתר, המופע "שיר אהבה סטנדרטי" של יוני רכטר עם האורקסטרה - תזמורת הג'אז הישראלית. הוא היה אמור להתקיים הערב במוזיאון תל אביב, אך נדחה למועד אחר. אירוע הענקת פרסי מפעל חיים של אמ"י (איגוד אמני ישראל), שאמור היה להיערך בהיכל התרבות בפתח תקווה, בוטל אף הוא. התזמורת הפילהרמונית הישראלית ביטלה גם כן את הקונצרט שלה היום. נכון לעכשיו יתר הקונצרטים המתוכננים להמשך השבוע מתקיימים כסדרם. האופרה הישראלית, מצידה, ביטלה את המופעים "צלילי קסם" ו"מנון".

כמו כן, בתי קולנוע רבים הושבתו, וזאת דווקא ביום שלישי, שבו יש הנחה מיוחדת לגמלאים והתנועה שוקקת במיוחד. האולמות של לב בגוש דן ובדרום; יס פלאנט ראשל"צ, באר שבע ואיילון; סינמה סיטי ראשל"צ; סינמטק תל אביב, סינמטק חולון ורב חן דיזנגוף - כל אלה נסגרו. כתוצאה מזאת, בוטלו גם שתי פרמיירות חגיגיות: של הסרט "בשורות טובות" בכיכובה של נלי תגר, ושל "המתווך", הסדרה החדשה של שירה גפן ואתגר קרת.

בשורות טובות. דניאל מילר,
גם פרמיירת הסרט "בשורות טובות" בוטלה/דניאל מילר

בהבימה בוטלו ההצגות שתוכננו להערב, ובוטל גם מופע הבידור המוזיקלי של העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז. הקאמרי ביטל את ההצגות "מיזרי" ואת המופע "כל המילים השמחות" של אסף אשתר שהיו אמורים להתקיים בתל אביב, וכן את ההצגות "מיהו יהודי" בגני תקווה ו"השיבה" בגבעת שמואל. תיאטרון בית לסין ביטל את ההצגות "אפס ביחסי אנוש" ו"מר גרין" בתל אביב, ואת ההצגות "קופסה שחורה" בראשון לציון ו"עבדאללה שוורץ" באשדוד.

זאת ועוד: הופעת להקת הג'אז פיוז'ן האמריקאית ספיירו ג'יירה (Spyro Gyra) שנקבעה להערב בהאנגר 11 בתל אביב בוטלה בשל המצב, לאחר שהלהקה עוד היתה על הבמה בחזרות לפני כחצי שעה (בשעה 17:00). ההופעה של אהוד בנאי וכנסיית השכל שתוכננה להתקיים ברדינג 3 בוטלה גם כן, וכך גם הופעתו של חנן בן ארי בזאפה תל אביב, שנדחתה לבקשת ההפקה ל-20 בינואר.

שינויים גם בלוח השידורים: כאן 11 ביטלה את שידור הפרק האחרון של סדרת הדוקו "מעברים" וגם את הסדרה "סליחה על השאלה". רשת 13 ביטלו את שידור "גב האומה", ובשני הערוצים יקדישו זמן נרחב יותר לחדשות.

בניגוד למגמת הביטולים הרבים, כמה אירועי תרבות אחרים שמתקיימים כמתכונן, חלקם בגלל שהם מחוץ לקווי האש וחלקם אף שהם בתוכם. סינמה סיטי גלילות ממשיך לפעול כרגיל, ואבי נוסבאום יופיע כמתוכנן בזאפה הרצליה. גם במועדון הבארבי בתל אביב לא יסגרו הערב את הדלתות, וכפי שנקבע מראש, יופיע בו צמד ההיפ הופ האמריקאי The Underachievers. "התרבות חייבת להינתן, חייבים לנסות לשמור על שיגרה בימים הלחוצים והטוענים האלה", אמר לוואלה! תרבות שאול מזרחי, מנהל מועדון הבארבי. "בשבע השעות האחרונות אני יושב מול הטלפון, עונה לאנשים והם נושמים לרווחה שהמופע קיים, כי זה סוג של בריחה בשבילם, סוג של עדנה וניתוק מכל מה שקורה". בנוסף, גם בצוותא יתקיימו הערב המופעים שינעלו את פסטיבל "אני גיטרה" שמתקיים שם מזה שלושה ימים.

עוד בוואלה!

ריאיון במשקל כבד

לכתבה המלאה
אפס ביחסי אנוש. רדי רובינשטיין,
ההצגה לא חייבת להימשך. מתוך "אפס ביחסי אנוש"/רדי רובינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully