וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי ורותם, איתי לוי וזמרים אדירים: "הכוכב הבא" היא עדיין תכנית המוזיקה הכי טובה שיש

בן בירון בראודה

21.11.2019 / 8:30

הליהוק של איתי לוי כמי שתפס את מקומו של הראל סקעת בשולחן השופטים הוא מצוין וממגנט; אסי ורותם מוסיפים סרקזם שכל כך חסר בשולחן השופטים; והמתמודדים כרגיל נפלאים: "הכוכב הבא" חזרה אל המסך ואין לנו מילה אחת רעה לומר עליה (חוץ מלסטייליסט של סטטיק ובן אל)

אלה לי להב ב"כוכב הבא"/קשת 12

"הכוכב הבא לאירווזיון" (או הכוכב הבא לאירווזיון 2020, כפי שהיא מופיעה בתעודת הזהות) פתחה אתמול את עונתה השביעית (קשת 12) ואם להסתמך על פרק פתיחת העונה - התותחים הכבדים לא יישמרו לסוף. למעשה, שני האודישנים הראשונים של העונה (אלה-לי להב ואילור בר), היוו במידה מסוימת את הדי.אנ.איי שיכול להגדיר את העונה כולה: תחכום בילי איילישי (להב) מול פופ-פורח לא מתנצל (בר). על סמך הפרק הראשון, נדמה שהשנה מקווים ב"כוכב" לשלוח עוד נציגות פופ-אקצנטרית סטייל נטע ברזילי ולשחזר את הישג הזכייה ההיסטורי. אך מי יודע - זה עוד עשוי להסתיים בנציג/ה ים-תיכוני עם חית ועין גרוניות.

רגע לפני, חשוב לזכור שהמתמודדים והתמודדות הם למעשה חלק די זניח במכלול הזה שנקרא "הכוכב הבא". מרבית הקסם של הריאליטי המוזיקלי המצליח בישראל (ויסלחו לי "דה וויס" ו"אקס פקטור" שמקום קבורתה לא נודע), טמון בצוות המנחים והשופטים. לצד אסף אמדורסקי, קרן פלס, סטטיק ובן אל ושירי מימון שחזרו לעונה נוספת קיבלנו העונה גם את איתי לוי שתפס את מקומו של הראל סקעת שעבר באבולוציית הריאליטי ל"בית ספר למוזיקה" (גם היא של קשת 12). לוי עבר את טבילת האש שלו כשופט מחליף בעונה הקודמת, והתברר מיד כליהוק מצוין. למרות שמעמדו ככוכב-על במוזיקה הישראלית טרי למדי, הנוכחות הטלוויזיונית שלו לא פחות ממגנטת - יש בו צ'ארם וחן שמצליחים לפצות על מחסור בידע במוזיקה עכשווית (משהו שחסר למעשה לכל השופטים מלבד אמדורסקי). במקרה הזה ההשוואה שלו לאייל גולן לא מסתכמת רק בדימיון הקולי והפיזי, איתי לוי הוא המודל לכוכב ים תיכוני מושלם: נאה, נגיש ויודע להגיש פאנצ'ים.

את עמוד האינסטגרם שלנו כבר ראיתם? בואו לעקוב
ואם כבר, אז בואו לעקוב גם אחרי הפייסבוק שלנו

הכוכב הבא. צילום מסך
לאן נעלמו העקיצות? סטטיק ובן אל/צילום מסך

בכלל, שולחן השופטים העונה נראה כאילו ה"קריאה אחרונה לאחדות" של סטימצקי וצומת ספרים נפלה על האוזניים הלא נכונות, אווירת קומביה קשה פקדה את צוות השופטים. העקיצות שהתרגלנו לראות בין אמדורסקי לסטט בוי ובן אל ('אתה זקן מתנשא', 'אתם לא מבינים') כבר כמעט ונעלמו ומלבד איזו הצבעה פרובוקטיבית באדום, נדמה שכולם מעריכים ומפרגנים לדעות אחד של השניה. קרן פלס שנראית תמיד כיוצרת חריפה ודעתנית עדיין נגררת לרגשנות בלתי נשלטת ושירי מימון, בין אם תרצה או לא, היא דיווה על כל המשתמע מכך. למעשה, יכול להיות שהוויכוחים האלה פשוט מיצו את עצמם, במיוחד כאשר המתמודדים עצמם כל כך טובים.

למשל אוהד שרגאי, בוגר "כוכב נולד" 8, חבר להקת "ילדי החוץ" של עילי בוטנר וכותב השיר HOME של קובי מרימי לאירווזיון 2019 (נחשו איזה מהפרטים הוא היה מעדיף להוריד מהביוגרפיה), שהגיע וכבש את הבמה עם גרסה משלו ל-"i wanna dance with somebody" של וויטני יוסטון זצ"ל (אגב, הגרסה של שרגאי יותר ממזכירה את הקאבר המהמם של הזמר האוסטרלי סקוט מת'יו) וכבר סומן כזוכה פוטנציאלי על ידי השופטת קרן פלס. אנשים כמו שרגאי לא דמיינו שיראו את עצמם שוב בריאליטי תחרותי אבל השאיפה לייצג את ישראל באירווזיון, במיוחד אחרי שהוכח שזכייה היא באמת אופציה, היא משהו שמצליח לגרור אל התכנית גם שמות גדולים.

עוד בוואלה!

מזמן לא ראינו מופע כל כך רע, שבו הצופים מחכים שהוא רק יסתיים

לכתבה המלאה
הכוכב הבא. צילום מסך
מעולים כרגיל. אסי ורותם/צילום מסך

מן הצד השני, יש סיכוי שדווקא מישהו אלמוני כמו רביב כנר, אנטי כוכב קלאסי, יהיה הנציג שלנו לאירווזיון. איך אפשר לעמוד בפני גיבור מלחמה ישראלי שסובל מפוסט טראומה (והיה יכול למצוא את עצמו בפרק של עובדה), והפליא בביצוע יוצא דופן ללהיט הענק Angels של רובי וויליאמס. למעשה, אפילו נועה ממן ששרה את "חייאתי" של נסרין קדרי ולא עברה את האודישן, נתנה ביצוע מצוין ונקווה שבמהלך העונה נזכה לקבל עוד נציגים מהז'אנר שלגמרי ראוי שייצג אותנו באירווזיון (מה שעובד למדינות הבלקן יכול לעבוד גם לנו).

אבל רגע, הביקורת תכף הסתיימה ולא התייחסתי לאסי ורותם. כן, הצמד שאם היו מחליפים את לוגו קשת 12 בפניהם המחויכות, אף אחד לא היה שם לב. השנינות שלהם - מתוסרטת לחלוטין או לא - שוב עובדת מעולה ומוסיפה נימה סרקסטיות מודעת לעצמה שחסרה לשופטים (לשירי מימון קרא אסי "אסירה מנווה תרצה" ואת הפטמה החשופה של בן אל הוא הפנה אל הרשות השנייה). אפשר לומר שאסי ורותם הם כמו הקולה של הריאליטי הישראלי: הרופאים יגידו לכם שזה לא בריא ועדיף להימנע, אם תשימו בזה שן בריאה היא תצא שחורה מרוב סוכר אבל כשתהיו בדאון ותרצו לראות משהו שירים לכם את המצב רוח, אסי ורותם (ע"ע קולה) הם התרופה היחידה שעובדת.

והיה גם אודישן אחד שהצדיק בפני עצמו את הצפייה בפרק הבכורה. אור עמרמי ברוקמן בן ה-16 מתל אביב. ילד מאומץ לזוג אבות גאים שביצע שיר של זמר דתי (חנן בן ארי) וגנב לכל שאר המתמודדים את ההצגה. כן, ילד מאומץ להורים גאים שמבצע שיר של זמר דתי, נשמע על הנייר כמו פאנץ' גרוע של אודישנים לריאליטי. בפועל זה היה ביצוע לא פחות ממושלם, מפתיע ברמה כמעט סוזן בוילית ובהתאם הביא את מספר האחוזים הגבוה ביותר בתולדות התכנית. תקציר הפרקים הבאים הוכיח שיש למה לצפות מהכוכב הבא העונה, כך שגם אם בשנה הבאה האירווזיון לא יחזור לתל אביב (ועם הכאב ראש שהאירוע האחרון הביא לנו, אפשר להמתין בכיף עוד כמה שנים), עדיין מדובר בתכנית המוזיקה הכי שווה וכיפית על המסך. ומילה לסטייליסטי/ת של סטטיק ובן אל - בחייאת, הבנו, בבקשה די.

הכוכב הבא. צילום מסך
גנב את ההצגה. ברוקמן/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הכוכב הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully