וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית האגדית אנה קארינה הלכה לעולמה

15.12.2019 / 12:21

האייקון הצרפתי, אחד מן הסמלים הגדולים של הגל החדש ושותפתו הקבועה של גודאר, מתה בגיל 79, והותירה מאחוריה את מורשתה הנצחית בסרטים כמו "אישה היא אישה" ו"חבורה נפרדת"

אנה קרינה. GettyImages
פרידה עצובה. אנה קארינה לפני שנתיים/GettyImages

אבל בעולם הקולנוע הצרפתי: השחקנית האגדית אנה קארינה, אחד האייקונים הגדולים של הגל החדש, הלכה לעולמה. הכוכבת מתה מסרטן והיא בת 79, כך לפי הודעה של סוכנה לתקשורת הצרפתית.

קארינה נולדה בדנמרק ב-1940 ועברה לפריז לבדה בנעוריה. היא החלה לעבוד בדוגמנות, לאחר שסוכנת איתרה אותה במקרה כשישבה בבית הקפה הפריזאי המיתולוגי לה דה מגו. המפגש המשמעותי בחייה היה עם הקולנוען ז'אן-לוק גודאר, שהפך לבן זוגה ולשותפה המקצועי הקבוע. היא סירבה להצעתו לככב בסרטו פורץ הדרך הראשון, "עד כלות הנשימה", אך לאחר מכן הופיעה בשבעה סרטים אחרים שלו, רובם קאנוניים - "אישה היא אישה", עליו זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ברלין ב-1961, "לחיות את חייה", "חבורה נפרדת", "פיירו המשוגע", "אלפאוויל" ואחרים.

בהמשך דרכה הקולנועית, קארינה שיתפה פעולה עם במאים בעלי שם נוספים, למשל ז'אק ריווט, לוצ'ינו ויסקונטי, ריינר ורנר פסבינדר ואחרים. היתה לה גם קריירה מוזיקלית, ששיאה היה "אנה", מיוזיקל טלוויזיוני משנות השישים, שאת השירים שלו כתב סרז' גנסבורג. היא הוציאה לאור ארבעה רומנים, האחרון שבהם ב-1998.

הסצינה הכי מפורסמת בכיכובה של קרינה

לאחר שהתגרשה מגודאר ב-1965, נישאה קרינה שלושה פעמים נוספות. עידן הרשתות החברתיות העניק תחייה מחודשת למיתולוגיה שלה, שכן הופעותיה הבלתי נשכחות סיפקו בסיס משובח לגיפים, צילומי מסך, פוסטים באינסטגרם ותמונות קאבר.

"הקולנוע הצרפתי יתום היום. הוא איבד את אחת האגדות הגדולות שלו", צייץ שר התרבות הצרפתי, פרנק ריסטה. "העצבות עצומה", צייץ מצידו הסינמטק הפריזאי.

עוד בוואלה!

ריאיון עם סטייסי מרטין על "יוצא מן הכלל", הסרט על גודאר

לכתבה המלאה

מתוך המיוזיקל "אנה"

אנה קרינה. צילום מסך
אנה קרינה ב"אלפאוויל"/צילום מסך
אנה קרינה. צילום מסך
אנה קרינה ב"פיירו המשוגע"/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גודאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully