וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאוסקר: "לאה צמל, עורכת דין" ברשימה המקוצרת של המועמדים לאוסקר האמריקאי

17.12.2019 / 1:36

"לאה צמל, עורכת דין" עבר את הסינון הראשוני והוא בין 15 המועמדים הסופיים לאוסקר בקטגוריית הדוקו. הארוך. עם זאת, הדרך לפסלון עוד ארוכה והתחרות על מקום בחמישייה קשה ביותר. "ימים נוראים" ו"תל אביב על האש" מחוץ למירוץ בקטגוריית הסרט הבינלאומי

דוקאביב

האקדמיה האמריקאית לקולנוע פרסמה היום (שני) רשימות מקוצרות של מועמדים בכמה קטגוריות, מתוכן ייבחרו חמשת המועמדים הסופיים לפרס הנוצץ. בין הקטגוריות הללו גם היתה קטגוריית הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר. מתוך 159 סרטים תיעודיים שהוגשו, 15 עברו את הסינון - ובהם גם "לאה צמל, עורכת דין", סרטם המדובר, המוערך והשנוי במחלוקת של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש, העוקב אחר עורכת הדין המגנה על פלסטינים שנאשמים ומורשעים בעבירות ביטחוניות.

הסרט, בהפקת HOT 8, עורר כזכור שערוריות רבות בישראל, האחרונה שבהן כשהקרנתו הרשמית בפסטיבל דוקאביב גליל בוטלה לבקשת שרת התרבות מירי רגב. בזמנו, מפעל הפיס הודיע על ביטול המענק שניתן לו בעקבות זכיית פסטיבל דוקאביב, אך אז חזר בו מן הביטול. אותו מענק נועד לסייע לו בקמפיין האוסקר שלו, וכרגע נראה שאכן היה בכסף הציבורי הזה תועלת.

עם זאת, יש להזכיר שוב כי מתוך 16 הסרטים שעברו את הסינון הראשוני, רק חמישה ישתחלו לחמישיית המועמדים הסופית, והתחרות קשה מאוד. "לאה צמל, עורכת דין" לא נראה כרגע פייבוריט לכך, תארים השמורים לתוצרים מדוברים יותר - "מפעל אמריקאי", "אפולו 11", "המערה", "למען סאמה", "ארץ הדבש", "אומת הילד היחיד", "משפחת חצות" ואחרים.

יש לציין גם כי בניגוד לקטגוריית הסרט הבינלאומי, כאן אין נציגות רשמית של מדינות, כך ש"לאה צמל, עורכת דין" מועמד מטעם עצמו ולא כנציג רשמי של ישראל.

לאה צמל, עורכת דין. HOT 8,
עשה צעד משמעותי, אבל הדרך עוד מאוד ארוכה. מתוך "לאה צמל, עורכת דין"/HOT 8

בהקשר זה, האקדמיה פירסמה את הרשימה המקוצרת של המועמדים בקטגוריה שהיתה ידועה בעבר כקטגוריית הסרט בשפה זרה וכעת הפכה ל"קטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר". כאן, הסרטים תוצרת הארץ נחלו אכזבה. "ימים נוראים", שזכה בפרס אופיר ובכך הפך אוטומטית לנציג הישראלי, לא זכה להיכלל בין עשרת התוצרים הבינלאומיים שעברו את הסינון. כך גם "תל אביב על האש", הפקה משותפת של ישראל ולוקסמבורג שנשלחה מטעם המדינה המרכז-אירופאית.

מאז "הערת שוליים" ב-2012, אף סרט ישראלי לא היה מועמד לאוסקר בקטגוריה הזו, ורק "פוקסטרוט" היה ברשימה המקוצרת, כך שייתכן כי יש בעיה בצורה שבה האקדמיה הישראלית בוחרת את הנציג שלנו לפרסי האקדמיה האמריקאית.

עוד בוואלה!

משתגעים עליה: הסערה סביב "לאה צמל, עורכת דין" מוגזמת מכל הכיווונים

לכתבה המלאה
ימים נוראים. יונייטד קינג,
כרגיל, אנחנו בחוץ. מתוך "ימים נוראים"/יונייטד קינג

מי שבכל זאת מחפש קשר יהודי, ימצא אותו בזכות שני סרטי שואה שעברו את הסינון - "הציפור הצבועה" הצ'כי ו"אלה שנשארו" ההונגרי. עוד בפנים: "אמת וצדק" האסטוני, "עלובי החיים" הצרפתי, "ארץ הדבש" הצפון-מקדוני, "קורפוס קריסטי" הפולני, "ג'ירפה" הרוסי, "אטלנטיקס" הסנגלי, "פרזיטים" הקוריאני ו"כאב ותהילה" הספרדי.

ההערכה, שלי ושל האחרים, היא שספרד, צרפת, סנגל, קוריאה בטוחות בחמישייה, והשאר יתחרו על המקום הנוסף.

האקדמיה פרסמה גם רשימות מקוצרות בקטגוריית הסרטים הקצרים, האיפור ועיצוב השיער, האפקטים, המוזיקה המקורית והשיר המקורי, בה אלטון ג'ון עבר את הסינון פעמיים - גם בזכות "רוקטמן" וגם בזכות "מלך האריות", שגם ביונסה עברה את הסינון עם שיר מתוכו. מתחרה בולט נוסף יהיה תום יורק על שירו ב"עיר יתומה".

המועמדים הסופיים לפרס, בקטגוריות הנ"ל ובקטגוריות אחרות, יוכרזו ב-13 בינואר, והטקס עצמו ייערך בתשעה בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully