וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט מלצר קבע: רגב ומשרד התרבות הפרו את חוק הבחירות בסרטון "כתר המזרח"

20.12.2019 / 19:41

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, קבע כי השרה רגב ומשרד התרבות הפרו את חוק הבחירות בסרטוני "כתר המזרח" ו"פארק התנ"ך" שפורסמו בעמוד הפייסבוק של המשרד בשנה שעברה, בעקבות עתירת עמותת "מחזקים". מלצר: "תקוותי שהרשימות והמתמודדים יפנימו לקחי תיק זה"

מירי רגב ואייל גולן בסרטון שעלה בעמוד הפייסבוק של משרד התרבות מפסטיבל כתר המזרח ב-2018 והוסר בעקבות עתירה שטענה לעבירה על חוק הבחירות. צילום מסך, צילום מסך
מירי רגב ואייל גולן בסרטון שעלה בעמוד הפייסבוק של משרד התרבות מפסטיבל כתר המזרח ב-2018 והוסר בעקבות עתירה שטענה לעבירה על חוק הבחירות/צילום מסך, צילום מסך

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר, המכהן כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, קבע השבוע כי שרת התרבות מירי רגב ומשרד התרבות הפרו את חוק הבחירות בסרטוני "כתר המזרח" ו"פארק התנ"ך" שפורסמו בעמוד הפייסבוק של משרד התרבות בשנה שעברה. זאת לאחר עתירה של עמותת "מחזקים - למען השלום והדמוקרטיה" נגד השרה רגב ומשרד התרבות. השופט מלצר הוציא צו מניעה על פרסום הסרטונים בדף הפייסבוק של משרד התרבות ובשרה, ממנו כבר הוסרו בשנה שעברה, וכן חייב את השרה ואת המשרד בהוצאות העותרת ע"ס 7,500 שקלים.

"נוכח העובדה שאנו עומדים בשערי מערכת הבחירות לכנסת ה-23", כתב השופט מלצר בהחלטתו, "תקוותי שכל הרשימות והמתמודדים יפנימו לקחי תיק זה - למען לא ייכשלו ויכשילו אחרים לעבור עוד על האיסור שבסעיף 2א לחוק דרכי תעמולה, במיוחד שמערכת הבחירות לכנסת ה-22 לימדה אותנו שעיקרי הדברים בסוגיה זו הובנו".

עתירתה של עמותת "מחזקים" הוגשה באמצעות עו"ד ניצן טבנקין לוועדת הבחירות המרכזית בנובמבר 2018. היא טענה כי הסרטון שכביכול תיעד את פסטיבל "כתר המזרח",הבליט למעשה את השרה רגב, המתוארת בו כגורם הבלעדי האחראי על האירוע וקטפה בו מחמאות רבות. בעתירה נטען כי "מדובר בסרט תעמולה לכל דבר ועניין, בן שעתיים וחצי, אשר הופק בעלות של 1.7 מיליון שקלים", וכי המימון שלו נלקח מכספי הציבור שהושקעו בפסטיבל - קרי, תקציב שהועבר ממשרד התרבות.

מירי רגב בסרטון שעלה בעמוד הפייסבוק של משרד התרבות מפסטיבל כתר המזרח ב-2018 והוסר בעקבות עתירה שטענה לעבירה על חוק הבחירות. צילום מסך
מירי רגב ברגע נוסף מתוך הסרטון שהוסר עליו קבע השופט מלצר כי הפר את חוק הבחירות/צילום מסך

בעתירה נטען כי עשר הדקות הראשונות של הסרטון כלל לא מתעדות את הפסטיבל אלא את השרה רגב, שמוצגת בו כידידה קרובה של כוכבי הזמר הים תיכוני, כמי שעומדת במרכז האירוע. בעתירה נטען עוד כי זהו "סרט פולחן" שנועד לפאר את רגב, "לזקוף לזכותה הישגים, להציגה באופן מחמיא ולייצר קשר תודעתי בינה לבין עצם קיומו ושל הזמר המזרחי. עיקר הסרט מוכוון ליצירה וטיפוח תדמיתה של המשיבה, אשר אין כל ספק כי בצדה טמון רווח פוליטי משמעותי — וכל זאת במימון כספי ציבור".

העתירה ציינה סרטון נוסף, שעלה אף הוא בעמוד הפייסבוק של משרד התרבות, בספטמבר 2018, ובו מצולם ביקור השרה במתחם "פארק סיפורי התנ"ך" בקצרין. העתירה טענה כי במשך מעל ל-45 דקות רגב מתועדת כשהיא משוחחת עם גורמים שונים ומשוטטת, ובמשך כעשר דקות מרחיבה על חלקה באירועי שנת השבעים למדינת ישראל.

בעתירה התבקש השופט מלצר גם להורות למשרד התרבות ולשרה רגב להשיב את כספי הציבור הרבים שהושקעו בסרטים, לטענת "מחזקים". השופט מלצר נמנע מהכרעה בעניין זה.

אורי קול, מנכ"ל מחזקים, מסר: "נתרום חלק מהוצאות המשפט למרכז לנפגעות תקיפה מינית בקריית שמונה".

טרם התקבלו תגובות השרה מירי רגב ומשרד התרבות.

עוד בוואלה!

"הפרו זכויות ויצרו פייק ניוז": הבמאית שתובעת את הליכוד

לכתבה המלאה
אורי קול, מנכ"ל "מחזקים". באדיבות המצולמים
"נתרום חלק מהוצאות המשפט למרכז לנפגעות תקיפה מינית בקרית שמונה". אורי קול, מנכ"ל "מחזקים"/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully