וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית גליה ישי הלכה לעולמה בגיל 69

4.1.2020 / 15:09

ישי היא בוגרת להקת פיקוד מרכז, בין השאר שיחקה כפינגי מ"פרפר נחמד", בסרט "סוזנה הבוכיה" ובסדרות רבות - באחרונה ב"מטומטמת" וב"כפולה". הסוכנת דנה ליטוין: "בפסטיבל ברלין נאמר עליה שהיא ז'אן מורו, ובצדק רב"

גליה ישי. דנה ליטוין,
"האור הגדול שבה לעולם לא יכבה". גליה ישי/דנה ליטוין

השחקנית והזמרת גליה ישי הלכה היום לעולמה בבית חולים איכילוב בתל אביב, לאחר מאבק קצר במחלה קשה. בת 69 היתה במותה.

דנה ליטוין, הסוכנת והמנהלת שלה, מסרה: "גליה אהובתי נקטפה מאיתנו במהירות שכזו, הלב מסרב לעכל את קצב הדברים. עבדנו ביחד יותר מעשור, היה בינינו קשר מדהים וקרוב. אין לי מילים לתאר את העצב עם לכתה. תמיד מחייכת ונמרצת, שמחה לעסוק בכל תפקיד שקיבלה, תמיד סביב אור גדול והמון אנשים שאהבו אותה. והכישרון הבלתי נגמר שלה. קומיקאית ענקית. לפני כמה שנים נסענו לפסטיבל ברלין עם סרט בו כיכבה, שם נאמר עליה שהיא ז'אן מורו. ובצדק רב. האור הגדול שבה לעולם לא יכבה".

הזמרת שלומית אהרון ספדה לישי בעמוד הפייסבוק שלה: "גליה ישי, חברתי האהובה, ואני, התחלנו יחד את צעדינו הראשונים אל החיים הבוגרים שלנו, אל חוויות חיים אישיות ומקצועיות. למדנו באותה כיתה בתיכון רננים. אני הייתי סגורה ומופנמת, וגליה היתה מלאת ביטחון עצמי, שמחה, כישרונית באופן יוצא דופן ואוהבת אדם. היא ראתה אותי, שלחה לי פתק עם הצעת חברות שהסכמתי לה מיד, לקחה אותי ביד, ונתנה לי את הדחיפות הראשונות המשמעותיות בהתפתחות המקצועית שלי. כי היא היתה אדם שמסתכל אל האחר, באיכפתיות ובנתינה טהורה.גליה מצאה לנו מורה לגיטרה, אירגנה לנו הופעות ביחד, התרגשנו ביחד מתחילת הדרך, ויחד דמיינו את העתיד. החיים הפרידו אותנו לתקופות ארוכות. אבל תמיד עקבנו אחת אחר השניה מרחוק. ושמחתי כל כך בהצלחות שלה. הפתק מהכיתה בתיכון היה חוזה של קשר לב לכל החיים. גליה עזבה אותנו הבוקר. פיסת חיים יקרה שנתלשה פתאם. העצב גדול. נוחי בשלום חברה יקרה שלי".

הזמרת נועה קירל ספדה לישי: "התבשרתי היום בתדהמה ובצער על לכתה של השחקנית גליה ישי. ארבע עונות שלמות ואלפי שעות צילום משותפות אשר זכיתי לשחק לצידה של גליה שהייתה דמות מרכזית בסדרה כפולה, המקצועיות, הצניעות והענווה היו חלק בלתי נפרד ממנה. כולנו כואבים מאוד על לכתה. יהיה זכרה ברוך".

ישי שירתה בלהקת פיקוד המרכז, בה השתתפה בתוכנית "רד אלינו לבקעה". לקראת סוף שירותה הנחתה את תוכנית הפופ "במקצב ה-70". היא שיחקה בתוכניות טלוויזיה רבות וזכורה בין השאר מגילום הדמות של פינגי ב"פרפר נחמד", וכן שיחקה ב"טלפלא", "מועדון החתול שמיל", "בלי סודות", "רחוב סומסום" ועוד סדרות לילדים. בנוסף, שיחקה ב"רמת אביב ג'", "מתי נתנשק", "החיים זה לא הכל", "מעורב ירושלמי", "סוזאנה הבוכייה", "כאן גרים בכיף", "אולי הפעם", "בלתי הפיך", "צומת מילר", "השוטר הטוב", "קופה ראשית" ובאחרונה גילמה את תפקיד יונה בסדרה "מטומטמת", את דמותה של דליה קסוטו בסדרה "כפולה" ואת כוכבה מסיקה "בת אל הבתולה". בקולנוע שיחקה בין השאר בסרטים "מלכת הכביש", "קשר הדבש" וב-2018 בסרט "לשם שינוי".

על במת התיאטרון שיחקה בין השאר בתיאטרון בימות בהצגה "נפוליון - חי או מת!", בהבימה בהצגות ב"פר גינט", "הכל יחסי", "משוגע מי שלא משוגע" ו"האוצר", בתיאטרון חיפה בהצה "סטאטוס קוו ואדיס", בקאמרי בהצגות "ילדי הירח" ו"כולם היו בניי", בבית ליסין ב"המלחמה האחרונה", בתיאטרון הסימטה בקברט "איש הרוח, הזונה והליצן". בנוסף, שיחקה בהצגות לילדים ובהן "החתול במגפיים" ו"מומיש", השתתפה במשך שנים במופע "רגע וגלי" עם ציפי מור ושרה בפסטיבל שירי המשוררים לילדים בו זכתה במקום הראשון עם השיר "איה". משנת 2000 עסקה בבימוי ובהוראת משחק.

ישי גם פעלה כזמרת, כבר בגיל 16 וחצי כשהתקבלה לתוכנית הכישרונות הצעירים הרדיופונית "תשואות ראשונות". שירה "בת יחידה" זכה להצלחה במצעד הפזמונים. לאחר שירותה בלהקת פיקוד מרכז הוחתמה בחברת התקליטים CBS ובין השאר השתתפה בתקליט "פסטיבל הזמר 1970" בשיר "אהבת קיץ" ובאוסף "קרוסל" בשיר "כל כך מפוזרת". בשנת 2005 חזרה ישי לבמה כזמרת רוק. ישי גם כתבה את הספר "כתב חושם".

עוד בוואלה!

הזמר ושחקן העבר מרדכי (פופיק) ארנון הלך לעולמו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully