וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס, התאבדות וניצול קטינות: הפרשות שמסעירות את הקולנוע הצרפתי

15.1.2020 / 0:40

שני קולנוענים צרפתיים נעצרו בימים האחרונים. האחד בחשד לתקיפה מינית של שחקנית שהיתה בת 12 בתקופה הרלוונטית, והשני בחשד לאונס של אחת מנשות צוותו, שהתאבדה לאחר מכן

מתוך הסרט "דיוקן של נערה עולה באש"/קולנוע לב

התרבות הצרפתית ניסתה להדחיק את ה-MeToo בתחילת דרכה של המהפכה החברתית הזו, אבל בחודשים האחרונים היא מתעוררת, והשינוי הוא לא רק תודעתי אלא גם מעשי - כלומר, במישור הפלילי והמשפטי. וכך, ב-24 השעות האחרונות סוערת תעשיית הקולנוע המקומית בעקבות מעצרים של שני במאים, החשודים בעבירות מין חמורות.

במקרה הראשון, מדובר בהתפתחות חדשה בפרשה שפרצה לראשונה בחודש נובמבר האחרון. השחקנית אדל האנל ("דיוקן של נערה עולה באש") העידה אז כי בתחילת העשור הקודם, כשהיתה ילדה בת 12 ועשתה את צעדיה המקצועיים הראשונים ב"Les Diables", סרטו של הבמאי כריסטוף רוג'יה, הקולנוען תקף אותה מינית באופן שיטתי בזמן הצילומים וגם לאחריהם. לפי עדותה, הוא נהג בין השאר לגעת באזורים אינטימיים בגופה ולנשק את צווארה.

הבמאי הכחיש את הטענות, אך מדיהפארט, האתר שעמד מאחורי הפרסום, אישש אותן בעזרת שלל הוכחות. כעת, לאחר שגם המשטרה אספה עדויות וראיות משלה, היא עצרה את רוג'יה וחקרה אותו, במה שמהווה ציון דרך בעולם התרבות הצרפתי, שכן זו אחת הפעמים הראשונות בהן הרשויות טורחות לבצע צעדים שכאלה לגבי עבירות מין שהתרחשו לפני תקופה ארוכה.

אדל האנל. GettyImages
אמיצה. אדל האנל/GettyImages

המקרה השני טרי מעט יותר. המשטרה הצרפתית עצרה השבוע גם את אריק (ביבו) ברגרון, במאי אנימציה החתום בין השאר על "מפלצת בפריז", שיצא גם בישראל בתחילת העשור. לפי החשד, הקולנוען אנס את אחת מנשות הצוות שעבדו עמו בהפקה הזו. הקורבן לכאורה התאבדה שלוש שנים לאחר מכן. דיווחים על הפרשה החלו להתפשט בעולם הקולנוע הצרפתי והגיעו גם לידי ארגון הנאבק באלימות נגד נשים, שהעביר את המידע הרלוונטי הראשוני לרשויות, מה שבסופו של דבר הבשיל להליך רשמי. נוסף לכך, הבמאי פרש לאחרונה מהפקת סרטו החדש, שכן לפי הדיווחים, רבים ורבות בתעשייה שמעו על מעשיו לכאורה ולכן לא היו מוכנים לעבוד עמו.

לקולנוען הצרפתי יש גם רזומה הוליוודי עשיר. בין השאר, הוא ביים את הלהיט "תפוס ת'כריש", שהציג ברשימת המדבבים שלו שמות בסדר הגודל של אנג'לינה ג'ולי, וויל סמית, מרטין סקורסזה ורוברט דה-נירו וגם קיבל מועמדות לאוסקר, והיה שותף גם לעשיית "כוורת בסרט" של ג'רי סיינפלד. בהודעה שמסר היום עורך דינו, הכחיש הקולנוען את כל ההאשמות נגדו והצהיר כי הוא מתכוון "להילחם כדי להוכיח את חפותו".

עוד בוואלה!

הכוכבת חושפת: במאי תקף אותי מינית כשהייתי בת 12

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכחיש. ביבו ברגרון/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • METOO
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully