וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משגל נסוג: העונה השנייה של "חינוך מיני" היא כמו גרסת קריוקי של קלאסיקות נעורים

16.1.2020 / 16:50

כמו הורמונים בבני נוער, המינון בעונה השנייה של "חינוך מיני" השתבש לחלוטין. הקסם עומעם על ידי פצעי בגרות וקול מתחלף. המלאכותיות שהקנתה לה חלק מקסמה השתלטה כמעט על הכל, מותירה מעט מאוד מקום לכנות

טריילר "חינוך מיני" עונה 2/טריילר "חינוך מיני" עונה 2, נטפליקס

כבר מרגעיה הראשונים "חינוך מיני" לא בדיוק הייתה הסדרה הכי מקורקעת על המסך. היא מתרחשת באנגליה אבל תמיד שטופת שמש, מלבד כאשר העלילה דורשת גשם. העיירה כולה כמו נשלפה מסיפור אגדה, טובלת בירוק-עד מרהיב עם נהר סמוך. גם בית הספר המקומי נראה יותר אמריקאי מאשר בריטי, עם המוסכמות הטלוויזיוניות שמוכרות ממורשת ארוכה של סרטי תיכון עם ספורטאים במעילי עור, נשפי סיום, מסיבות עם אלכוהול חופשי וכן הלאה. כבר בפרק הראשון בסדרה, זוג תלמידים עשה סקס בחצר בית הספר מול כולם בלי שזה יזיז לאף אחד. והאמת, הפרמיס כולו תלוש למדי - נער בתול ועצור מינית שמייעץ לעמיתיו בבית הספר בענייני מין.

אך זה עבד, במידה רבה. "חינוך מיני" נדמתה כמעין אוסף מיטב הלהיטים של סרטי תיכון, הד של קלאסיקות לטובת הדור שלא ידע את ג'ון יוז ("יפה בוורוד", "בת 16 הייתי"), שהחידוש בו כמובן הוא הממד המיני. זה היה תירוץ עבור הסדרה להיות בוטה ונועזת, ואגב כך באמת להקנות חינוך וערכים מיניים ומגדריים שבאמצעותם נברה בפסיכולוגיה של הדמויות. זה נשמע נבון וערמומי, אולם התוצאה לא בדיוק הייתה כזו. היא כן הייתה חמודה, עם זאת, לא מעט מאחר שהדמויות עצמן כאלה. משהו בהן היה אמין ומתוק, ועמד בניגוד לאגדתיות שאופפת אותן.

"חינוך מיני" עונה 2. נטפליקס,
פוגמת בכנות של עצמה. "חינוך מיני"/נטפליקס

בעונה השנייה, שעולה ביום שישי בנטפליקס, המלאכותיות השתלטה. פה ושם עוד ניתן לזהות משהו מהתום הראשוני. המרכיבים הכי מוצלחים בפרקים החדשים, אלה שעוברים בהם כחוט השני, הם העלילות המעודנות והמאופקות יותר. שני הבולטים שבהם הם קורותיו של אדם (קונור סווינדלס), שבסוף העונה הקודמת נשלח לפנימיה צבאית על ידי אביו המתעמר, מנהל בית הספר; ובעיקר סיפורה של איימי (איימי לו ווד) הנאלצת להתמודד עם חוויה נוראית שעוברת עליה, מה שמתואר ברגישות הבולטת בחריגותה ביחס לשאר הדברים. יש עוד כמה דברים מקסימים בעונה הזו, כמו החיבור בין ג'קסון (קדר וויליאמס-סטירלינג) לבין ידידה חדשה מבית הספר, אבל כל אלה רחוקים מלהעיד על הכלל. אוסף מיטב להיטי התיכון הפך לגרסאות קריוקי צורמות.

כמו הורמונים בבני נוער, המינון בעונה השנייה של "חינוך מיני" השתבש לחלוטין. הקסם עומעם על ידי פצעי בגרות וקול מתחלף. התסריט הומה ממשפטים שאמורים להיות שנונים או פיקחיים אך הם כל כך לא, כמו "חלומות הם לא אמיתיים, בגלל זה קוראים להם 'חלומות'" או "ירידים הם הסחת דעת מהמוות הבלתי נמנע". הכתיבה הרפה והעצלה הזו מעידה על העונה כולה. "חינוך מיני" מבכרת הפעם פיתולי עלילה, מלודרמות והגזמות על פני רעננות ואמינות.

עוד בוואלה!

חלומות צעירים: "חינוך מיני" היא מכתב אהבה גס ומתוק לסרטי נעורים אמריקאים

לכתבה המלאה
"חינוך מיני" עונה 2. נטפליקס,
הסיפור שלה הוא הטוב בעונה הזו. איימי, "חינוך מיני"/נטפליקס

זה מתחיל כבר מהגיבור, אוטיס (אייסא באטרפילד). עכשיו כשיש לו חברה, אולה (פטרישה אליסון), הקלולסיות שלו בנוגע לחיי המין של עצמו מועצמת וחותרת תחת ההיגיון שהוא מסוגל לייעץ לאחרים בנושאים האלה. המגמה ממשיכה בעלילות. המוסכמה הרומנטית הכי עצלה וקלישאתית, משולשי אהבים, משתלטת על העונה הזו. סממן למה שנראה כמו צורך של הסדרה לסחוט דרמה היכן שניתן לסחוט אותה, ממש עד לדקות האחרונות של העונה. למה צריך עידון ותחכום אם אפשר לחשוף את כל הסודות של כולם באקט בומבסטי אחד או לעמוד שיכורים באמצע המסיבה ולהכריז הכרזות שגורמים לכולם לרצות לקבור את עצמם?

הגישה הזו מביאה איתה שלל שיאים דרמטיים מביכים שפעמים רבות הופכים את "חינוך מיני" לקריקטורית. לא פעם נראה כאילו היא מנסה לנצח את הקומדיה האחרת של נטפליקס שעוסקת בחינוך מיני, "פה גדול", במגרש שלה - להיות בוטה ומוקצנת ופרועה, אלא שבכך "חינוך מיני" פוגמת בכנות של עצמה. מה שעובד בסדרת אנימציה לא מתאים לדרמה קומית שבין לבין מקפידה לעסוק בלא מעט נושאים חשובים. התחושה היא שהסדרה לא מאמינה ביכולת שלה לעבוד בלי שמעבר לפינה יארוב הקרשנדו המופרך הבא. גם כשיש רגש אמיתי, הסדרה מקפידה לעטוף אותו בדרמה כפויה.

נטייתה לקיצוניות באה לידי ביטוי אולטימטיבי בעלילת-צד של העלאת מחזה על ידי התלמידים בבית הספר - "רומיאו ויוליה". כדי לעדכן אותו לנוער של ימינו הוא הופך למחזמר עם שירים גסים, מוצף בריקודים עתירי סמלים מיניים מפורשים, טוורקינג, גניחות וכיוצא בזה, שלבסוף יוצג בפני ההורים וסגל המורים. זה אמור להיות טייק מצחיק על קלאסיקה - אחת הדמויות אומרת את זה במוצהר - מין ערבוביה של משובה, זימה ועומק כשם ש"חינוך מיני" עצמה מתיימרת לספק. בפועל המחזה הוא אכן המטאפורה המושלמת לסדרה, אבל מכל הסיבות הלא נכונות: מופרז, טיפשי וחסר מודעות, גלעד מביך לסדרה שאיבדה את דרכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully