וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה: "פרזיטים" הדהים את טרנטינו וזכה בפרס גילדת השחקנים

20.1.2020 / 9:59

הלהיט הקוריאני ממשיך לכבוש את העולם, וזכה בפרס האנסמבל של גילדת השחקנים - אחד העיטורים החשובים בדרך לאוסקר. חואקין פיניקס, בראד פיט, לורה דרן ורנה זלווגר חגגו גם כן. ומי זכו בקטגוריות הטלוויזיוניות?

סרטי נחשון ורד קייפ

עונת הפרסים ממשיכה להתקדם בקצב מסחרר. בשבוע שעבר התקיים טקס גלובוס הזהב. שלשום התקיים טקס פרסי גילדת המפיקים, בו זכה כצפוי "1917", שבימים האחרונים נהיה להיט גדול בקופות ישראל. אתמול (הלילה שבין ראשון לשני) נערך טקס פרסי גילדת השחקנים, ובו נפלה הפתעה גדולה.

הפרס הכי יוקרתי בטקס הוא פרס האנסמבל, המחולק לסרט על מכלול עבודות המשחק שבו. הזוכה התגלה כ"פרזיטים" הקוריאני. השחקנים בו אינם מוכרים במיוחד מחוץ לקוריאה, אבל זה לא הפריע לו לגבור על "היו זמנים בהוליווד" עם בראד פיט, ליאונרדו דיקפריו ומרגו רובי, "פצצה" עם מרגו רובי, ניקול קידמן ושרליז ת'רון, "ג'וג'ו ראביט" עם סקרלט ג'והנסון ו"האירי" עם רוברט דה נירו, אל פצ'ינו וג'ו פשי.

זו הפעם הראשונה בה סרט שאינו דובר אנגלית זוכה בעיטור החשוב, ונותר רק להוריד את הכובע בפני במאי הסרט, בונג ג'ון-הו, וצוות המשחק שלו, הכולל בין השאר את קאנג-הו סונג, ווק-שיק צ'וי, סון-קיון לי ויו-ג'ונג צ'ו.

האם המשמעות היא ש"פרזיטים" יזכה גם באוסקר לסרט הטוב ביותר? לא בטוח. "1917" עדיין חזק במירוץ, נישא על גבי המומנטום של הזכייה בפרסי גילדת המפיקים. עם זאת, אם הלהיט הקוריאני יזכה בקרוב גם בפרסי גילדת הבמאים, הוא בהחלט יהפוך לפייבוריט ברור.

בטקס חולקו כמובן גם פרסים אחרים, והם כבר היו צפויים יותר. רנה זלווגר זכתה בפרס השחקנית הראשית על הופעתה כג'ודי גרלנד ב"ג'ודי", שיעלה בישראל בחודש הבא. חואקין פיניקס זכה כמובן בקטגוריה הגברית המקבילה על הופעתו ב"ג'וקר". כמו בגלובוס הזהב, לורה דרן זכתה בפרס שחקנית המשנה על "סיפור נישואים" ובראד פיט בפרס שחקן המשנה על "היו זמנים בהוליווד". כל זה אמור לחזור על עצמו גם באוסקר.

בגזרה הטלוויזיונית, "הכתר" זכתה בפרס האנסמבל. ג'ניפר אניסטון זכתה בפרס השחקנית הראשית בסדרת דרמה על "תוכנית הבוקר" ופיטר דינקלג' בקטגוריה הגברית המקבילה על "משחקי הכס". בסקציה הקומית, "גברת מייזל המופלאה" זכתה בפרס האנסמבל, טוני שאלוב המככב בה בפרס השחקן הראשי ופיבי וולר-ברידג' בפרס השחקנית הראשית. סם רוקוול ומישל וויליאמס, כוכבי "פוסי/ורדון", זכו בפרסי המשחק בקטגוריית המיני-סדרה או סרט הטלוויזיה.

עוד בוואלה!

הריאיון הבלעדי שלנו עם במאי "פרזיטים"

לכתבה המלאה
פרזיטים. GettyImages
כוכבי "פרזיטים" חוגגים הלילה את הזכייה עם לורה דרן/GettyImages
פרסי גילדת השחקנים 2020. GettyImages
כוכבי "פרזיטים" על הבמה הלילה/GettyImages
פרסי גילדת השחקנים 2020. GettyImages
חואקין פיניקס מאושר הלילה/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • פרזיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully