וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן אהרוני: "כל הזמן אומרים לי שאני מפוספסת, אבל אני לא מרגישה ככה"

31.1.2020 / 0:00

הקריירה שהוחמצה אחרי "כוכב נולד", רגעי הייאוש שכמעט גרמו לה להרים ידיים ולהפסיק לשיר, וההערה של שירי מימון שריגשה אותה עד דמעות. רגע לפני חצי גמר "הכוכב הבא" (שבת וראשון, קשת 12), מורן אהרוני מדברת על המרפקים שגידלה והמחמאות שמפתיעות אותה בכל פעם. ריאיון

הכוכב הבא, אורטל עמר מתרגשת מבן אל תבורי/קשת 12

(בווידאו למעלה: בן אל שר לאקסית אורטל עמר)

הרגע המטלטל ביותר שחוותה מורן אהרוני בתכנית "הכוכב הבא" היה כשהשופטת שירי מימון אמרה לה שהיא הייתה אמורה להיות הזמרת הכי גדולה בישראל. "זה העיף לי את המוח. הרגשתי כנות מאוד מרגשת מהצד של שירי כי היא ממש הבינה מה שאני עוברת. זה מאד ריגש אותי. הרי באתי עם חששות לתוכנית הזאת וכבר באודישן הראשון קיבלו אותי בצורה מאוד חמה ויפה. כולם פרגנו מאוד, אבל מצד שירי הרגשתי הזדהות גדולה".

וזה לא גרם אצלך לצביטה בלב? היא הרי אמרה שיכולת להיות הכי גדולה בישראל.

"זו לא הפעם הראשונה שאני שומעת הערות מהסוג הזה. לא את הכל אפשר להבין, אבל אם זה צבט לי בלב ועקץ אותי - זה כבר עקץ אותי לפני כן. היום אני במקום אחר, של הבנה. אני שומעת כל הזמן הערות בסגנון 'את מפוספסת'. אני לא מפוספסת. אני עברתי תהליך כדי להגיע למיצוי עצמי ועכשיו יש לי הזדמנות לא להיות מפוספסת. אני מאמינה שזה בא ממקום כן. אין ספק שבשנים שאתה לא עושה, אתה מרגיש את זה, אבל אני לא מפוספסת עכשיו. אני בשיא התהליך הזה. מפה זה לא יהיה פספוס אלא התקדמות".

מורן אהרוני הכוכב הבא. צילום מסך
צביטה בלב. מורן אהרוני/צילום מסך

סיכום הפרקים הקודמים: מורן אהרוני נולדה לפני 36 שנים. חיידק המוזיקה תקף אותה בגיל צעיר. היא למדה לנגן על פסנתר וכבר מגיל 7 היא התחילה ללוות את עצמה, לשיר ובעיקר - לחלום להיות זמרת. אמה שלחה אותה לאודישנים לפסטיגל ולתחרויות זמר אחרות, אך הפריצה הגדולה שלה קרתה כזכור בשנת 2009 כשהשתתפה בעונה הרביעית של "כוכב נולד". לאחר התחרות היא המשיכה להופיע, הוציאה אלבום שאת שיריו כתב והלחין עמיר בניון, אך הקריירה שלה סירבה להתרומם. בדרך היא פתחה בין השאר חנות בגדים, התעסקה עם אופנה, קצת עם תחום האוכל, אך חיידק המוזיקה סירב לעזוב אותה והשנה היא הגיעה להתמודד ב"כוכב הבא לאירוויזיון". עם קול בדולחי מרהיב וכריזמה חייתית, היא טרפה פעם אחרי פעם את הבמה. היא עברה שלב ועוד שלב, קצרה מהשופטים המאוהבים מחמאות ועוד מחמאות, וכעת היא מגיעה להתמודד בחצי הגמר (שבת וראשון, 21:15, קשת 12. הגמר יתקיים ביום שלישי).

אז מה קרה לך בעצם אחרי "כוכב נולד 4"?

"פתאום כל מה שעשיתי לפני התחרות הרגיש קצת לא מחובר. אמנם המשכתי להופיע גם אחרי התכנית וגם מטעם התכנית וגם בהופעות פרטיות, אבל זה מנע ממני לעשות את הדברים שמתאימים לי. נכנסתי להקלטה של אלבום שארכה יותר מדי זמן, ובאיזשהו שלב נכנסו חומרים של כל מיני יוצרים אחרים ובעצם האלבום שינה את עצמו. בסופו של דבר לקחתי איזו הפסקה אחרי ששחררתי את האלבום, כדי לעשות חישוב מסלול מחדש וזה באמת היה ככה. הייתה התבוננות עצמית שלקחה זמן וניסיתי להבין איפה אני צריכה לשפר".

איפה טעית? בחירת אנשים מוטעית?

"כן, כן. בחירת אנשים לא נכונה, בחירת חומרים לא נכונה. העובדה שעבדתי הרבה פעמים לבד. הרי הייתי צריכה לבחור ניהול אישי ולא לנהל את עצמי. אתה לומד את זה בדרך מה מתאים לך ומה לא".

היו רגעים בדרך של ייאוש? של הרמת ידיים מהמוזיקה?

"לא הרבה, אבל ברור שהיו. בעיקר שאתה עובר דרך כזו ארוכה. היה שלב שאמרתי 'מורן, את אולי צריכה הפסקה קלה וזה בסדר'. זו אני, המוזיקה תמיד בחרה אותי לפני שאני בחרתי אותה. תמיד הרגשתי שאני במקום הנכון שלי, רק שלא הגעתי להבנה הסופית מי אני. היום אני שלמה יותר. לא משנה איפה אשים את עצמי, עדיין אהיה אני. לכן כשלקחתי את אותן הפסקות, זה תמיד הרגיש לי כמו הפסקות ולא עצירות".

אולי היו חסרים לך גם מרפקים?

"בטח, מרפקים זה משהו שהייתי צריכה ללמוד לפתח אותו. ואז גם לאזן אותו. זה חלק מהתכונות שלי שהקשו עלי להתקדם. למדתי לפתח מרפקים. בנוסף הייתי מאד חסרת החלטיות. עם השנים, הבנתי שכדאי לקבל החלטה כדי להתקדם, לא משנה איזו החלטה - העיקר לקבל אחת. הייתי זמרת מאוד ורסטילית וזה הקשה עלי להבין לאן אני מכוונת, וגם זה הקשה עלי".

דנה לפידות סיפרה בריאיון לוואלה! תרבות שהיא התמוטטה לגמרי אחרי "כוכב נולד" ושקעה בדיכאון כבד. את יכולה להבין אותה?

"זה גם קרה לי במובן מסוים אחרי העונה. אבל אני חושבת שמאז מעולם לא התמודדתי עם משהו דומה. לא טיפלתי בזה. זו הייתה נפילה והרגשתי תקועה. מאז, בכל פעם שהייתה לי דעיכה, זה התקצר יותר ויותר. משהו בי לא רצה לשקוע למקומות האלו. ראיתי לאן זה לקח אנשים שהיו איתי בעונה. לא הרגשתי שזה מה שאני צריכה, למרות שהיו לי רגעים כאלה. כשחושבים על זה, הייתי אמורה ליפול הרבה פעמים".

עוד בוואלה!

"אילו הייתי מודחת מהכוכב הבא לפני שנה, הייתי מתרסקת"

לכתבה המלאה
מורן אהרוני הכוכב הבא. צילום מסך קשת 12, צילום מסך
"אולי צריכה הפסקה". מורן אהרוני/צילום מסך, צילום מסך קשת 12

אז למה בסופו של דבר הלכת השנה ל"כוכב הבא"?

"הכול התגבש בשנה וחצי האחרונות. הרגשתי שהתפניתי לזה. פתאום הייתי בנקודה שהתחילו לבוא הצעות וזה ממש מתאים לי להיות שם. פתאום ממש רציתי בזה והרגיש לי מאוד נכון לעשות את זה. אני מאד אוהבת את התכנית, זה המקום שאני באה ממנו אחרי הכול, וזה הרגיש לי כמו השלב לעשות תיקון ומשם להמשיך הלאה".

אילו תגובות את מקבלת?

"וואו. זה מהמם. תגובות ממקום של הזדהות עמוקה איתי. הרבה יותר מסתם פרגונים. הם רוצים להראות לי שהם מבינים אותי ורוצים לוודא שאמשיך לעשות מוזיקה. קשה לי לתאר כמה זה מדהים אותי".

האמנת שתגיעי לחצי הגמר?

"כן, האמנתי שאני אגיע עד לפה. מפה אני לא יודעת מה לומר. יש שם מועמדים שהפתיעו אותי לגמרי".

העונה הזו היא עונה עם הרבה מאוד זמרים צעירים מוצלחים כמו אור, גאיה ואלה-לי. התחרות מולם מערערת אותך קצת?

"יכול להיות שאני מרגישה קצת חלק מהם. בכל אופן, לא הרגשתי מעורערת מהם בשום שלב. הרגשתי אפילו בגיל שלהם. לא בקטע מתנשא, אבל היה לי חיבור טוב אליהם. אני שרה הרבה דברים שהם בחרו לשיר ומרגישה נוח. אני מרגישה מחוברת לדור הזה, אבל לגמרי מבינה שהבחירות שלי הן שונות ואני נראית אחרת".

איך תיראה הקריירה שלך ביום שאחרי "הכוכב הבא"?

"אני מנסה להבין בצורה שקולה מה אני צריכה סביבי. אני רוצה לבוא ממקום בוגר להתעסק במוזיקה. אני כבר עובדת על שירים, על אלבום ועל הופעה. אגב, אני רואה את עצמי מתנסה גם בדברים אחרים, כמו לשחק".

באיזה ז'אנר מוזיקלי תשירי?

"מה שיבוא לי. הכל פתוח לי בראש. אני יכולה לראות את עצמי בכל מיני סגנונות. אני טובה בזה ובזה ובזה. אגע בכל מה שאני רוצה".

את חוששת מהיום שאחרי?

"לא, דווקא לא. אני מרגיש יותר בטוחה על הקרקע שעליה אני עומדת בניגוד למורן אהרוני בת ה-20 ומשהו שהייתה מפוזרת ולא ידעה לאן ללכת".

מורן אהרוני - תאמיני בעצמך

אז ביום שבת תתמודדי בחצי הגמר של "הכוכב הבא". לא מלחיץ?

"זה מתחיל להיות מאד מרגש, אבל אני יודעת שעשיתי עד עכשיו דברים מאד מספקים, כך שאני בסדר עם כל מה שיבוא לאחר מכן. אני אומרת לעצמי שזה לחלוטין בסדר השלב הזה. אני מאד מרוצה שלקחתי חלק בכל העונה הזו. אני חושבת שיש המון מתמודדים מעולים ויש תחרות קשה. אגב, גם תחרותיות הייתי צריכה ללמוד לפתח בשלב מאוחר בחיים שלי. אני לא מאוד תחרותית אבל היום אני יודעת שאני רוצה להיות מספיק טובה".

את רואה את עצמך עומדת על בימת האירוויזיון?

"ברור".

כמה הלחיץ אותך המעמד מול השופטים?

"הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. ציפיתי להרגיש לא בנוח והרגשתי מאוד בנוח מולם. בהתחלה היה לי קשה להיפתח. כל הזמן הייתי בשוק מהמחמאות כי זה תמיד מפתיע אותי. כל פעם מחדש. זה לא נתפס לי. כל פעם אחרי ביצוע הם היו מחמיאים לי ואני הייתי תוהה ביני לבין עצמי 'מה, זה עדיין קורה העניין הזה של המחמאות?'. זה הפתיע אותי גם עם אמדורסקי וגם עם שירי. ציפיתי לקבל מחמאות וקצת ביקורת. רוב הזמן היו מחמאות".

היה גם רגע מרגש עם שירי.

"אחרי ששירי בכתה, כמעט התפרקתי. התקופה הזו, של 'כוכב נולד', נוגעת ללב. עברתי אותה וגם היא עברה אותה".

משהו השתנה בחיים האישיים שלך בעקבות התכנית?

"אני עושה יותר סלפיים עם אנשים ברחוב. אני אומרת את המילה תודה הרבה יותר פעמים. נחמד לקבל פרגונים וחיזוקים. היה משתלם לחזור".

וזוגיות?

"אני אשמח אם תהיה לי זוגיות בקרוב ואני בטוחה שזה יקרה בקרוב. התקופה האחרונה הייתה עמוסה ולא היה לי שום זמן לזה. אבל בטוח שזה יקרה".

מורן אהרוני הכוכב הבא. צילום מסך קשת 12, צילום מסך
"הרגשתי בנוח מול השופטים". מורן אהרוני/צילום מסך, צילום מסך קשת 12
מורן אהרוני. גד אבוחצירא,
תשמח לזוגיות בקרוב. מורן אהרוני/גד אבוחצירא
מורן אהרוני. גד אבוחצירא,
לא מרגישה מפוספסת. מורן אהרוני/גד אבוחצירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully