וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן אלנה זכתה ב"כוכב הבא" - והיא תייצג את ישראל באירוויזיון 2020

4.2.2020 / 23:37

בתום גמר בן כמעט שלוש שעות, זכתה עדן אלנה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" (קשת 12) ונבחרה לייצג את ישראל לאירוויזיון שיתקיים במאי בהולנד. עדן אלנה היא הזמרת הראשונה שזוכה פעמיים בשתי תכניות ריאליטי מוזיקליות, לאחר שלפני שנתיים זכתה באקס פקטור

עדן אלנה זוכה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", פברואר 2020/קשת 12

עשתה את זה בענק: בתום גמר בן כמעט שלוש שעות, זכתה עדן אלנה ב"כוכב הבא לאירוויזיון" והיא זו שתייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים השנה ברוטרדם שבהולנד. המנצחת גרפה 260 נקודות. למקום השני הגיעה אלה-לי עם 182 נקודות, למקום השלישי - אור עמרמי עם 158 נקודות ולמקום הרביעי הגיעה גאיה שאקי, שנפרדה לאחר שלב הדו-קרב הראשוני ולא העפילה לשלב השני. בגמר הופיעו נועה קירל, סטטיק ובן אל, וכן איתי לוי ושירי מימון בדואט מיוחד. נטע ברזילי חשפה קטע משירה החדש ועמדה באחת מעמדות השיפוט החיצוניות.

עדן אלנה מסרה לאחר זכייתה: "החודשים ב"כוכב הבא" הפכו אותי מילדה עם חלום לזמרת עם ניסיון. אני רוצה להודות לכל מי שבחר בי ומבטיחה לעשות הכל כדי לייצג את ישראל באירוויזיון בכבוד".

במהלך הגמר שרה עדן אלנה את Where Have You Been של ריהאנה ואת Halo של ביונסה; גאיה שרה את My Immortal של אוונסנס; אור עמרמי שר את "האם להיות בך מאוהב" של אביב גפן ואת "אבא" של שלומי שבת; ואילו אלה-לי ביצעה את Into you של אריאנה גרנדה ואת Roar של קייטי פרי. עדן אלנה היא המתמודדת הראשונה בהיסטוריה של הטלוויזיה הישראלית שזוכה פעמיים בריאליטי מוזיקלי, לאחר שבינואר 2018 זכתה בעונה השלישית של אקס פקטור ישראל.

העונה השביעית של "הכוכב הבא" רשמה ממוצע של 19.4% רייטינ. בכל חמש העונות בהן זוכי "הכוכב הבא" ייצגו את ישראל באירוויזיון, הם עלו לגמר, כשבשיא נטע ברזילי זכתה עם השיר TOY לפני שנתיים.

הכוכב הבא עדן אלנה. צילום מסך
לקחה בענק. אלה לי/צילום מסך

זו הייתה הפעם האחרונה שבה נבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון דרך התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" כפי שקרה בשבע השנים האחרונות. מועצת תאגיד השידור הציבורי החליטה כי החל משנת 2021 ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון דרך קדם-אירוויזיון שישודר בתאגיד כאן 11. התאגיד פרסם כי לוסי איוב, שהיתה ממגישות האירוויזיון, היא שתגיש את התכנית. זו הפעם הראשונה מאז שהתאגיד הוקם לפני יותר משנתיים שבה הערוץ בוחר את הנציג והשיר הישראלי לאירוויזיון במקום התכנית המצליחה בקשת בהנחיית רותם סלע ואסי עזר.

לאורך עשרות שנים התקיים קדם-אירוויזיון בערוץ הציבורי, אולם בשנים האחרונות כאמור הוא מתקיים במסגרת "הכוכב הבא" בקשת 12. בשנים האחרונות בחירת הנציג לאירוויזיון זכתה לתנופה מחודשת בזכות שיתוף הפעולה עם קשת 12. לפני כשנתיים, כזכור, נבחרה נטע ברזילי אשר בסופו של דבר אף זכתה באירוויזיון והביאה אותו לישראל.

עוד בוואלה!

"פעם קינאתי באחרים. היום אני מקבלת את עצמי, גם את החלקים הפחות טובים"

לכתבה המלאה
הכוכב הבא. צילום מסך
מקום שני. גם מכובד. אלה לי/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully