וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משי קלינשטיין מוציאה שיר אישי ראשון בגיל 28: "הרגיש שזה הרגע הנכון"

9.2.2020 / 9:00

שבוע אחרי יום הולדתה ה-28, משי קלינשטיין מוציאה סינגל חדש עם איחודון משפחתי - ההורים רמי וריטה ואחותה היו שותפים ביצירתו. בריאיון לוואלה! תרבות מספרת משי על הפרידה בה עוסק השיר, על סרטוני הטיק טוק הקורעים עם אמה ועל סצינת העירום שסרבה להשתתף בה בתיאטרון

משי קלינשטיין בקליפ לשירה ״רק אתמול היית כאן״/צילום: אור סמסון, בימוי קליפ: אריאל שלג וריטה

שבוע לאחר יום הולדתה ה-28, מוציאה היום (ראשון) הזמרת והשחקנית המוכשרת משי קלינשטיין סינגל חדש, "רק אתמול היית כאן" שמו, אותו היא גם כתבה. ב-2017 היא השתתפה בדואט "קחי לך" עם אמה ריטה, לפני שנה הוציאה עם עילי בוטנר את "האוטובוס האחרון לחיפה" שגם השתתפה בכתיבתו, ובשנה שעברה ביצעה גם את שיר הנושא מתוך הסדרה "בת אל הבתולה" שבה גם כיכבה. למרות כל זאת, "הפעם זה באמת שיר ראשון אישי שלי", אומרת קלינשטיין בריאיון לוואלה! תרבות. "אני מאוד מתרגשת מזה. תמיד כתבתי, מאז שאני זוכרת את עצמי, אבל להוציא שיר ראשון שהוא רק שלי תמיד הרגיש לי גדול ממה שיכולתי להכיל. את השיר הזה כתבתי לפני חמש שנים, אחרי פרידה, ועד היום יש לו מקום גדול בלבי. הרגיש לי שעכשיו הוא הזמן הנכון להוציא אותו החוצה. לקחתי איתי למסע את האנשים הכי קרובים ומדהימים".

בעוד שלא ברור אם האיחוד הבימתי בין ריטה לרמי אכן יתממש (משי עצמה ביקשה שלא להתייחס לנושא הזה בריאיון), בשלב זה קיבלנו לכל הפחות מעין איחודון של משפחתה הגרעינית בסינגל החדש: משי שרה וכתבה, נועם אחותה הפיקה ועיבדה, אביה רמי קלינשטיין הלחין ואמה השתתפה בבימוי הקליפ.

מה הוביל לאיחוד המשפחתי-אמנותי הזה?

"ככה יצא. החלטתי לקחת את המלחין הכי טוב, שבמקרה נמצא ממש לידי, אבא, ואחותי נועם שפשוט נהייתה מוזיקאית מדהימה וכל כך איכותית בעיני. הרגשתי שאני יכולה לתת לה את המושכות בעניין הזה, וצדקתי. ואמא כמובן, שביימה עם אריאל שלג. פשוט לקחתי את כולם איתי. שכולם יבואו".

זה שיר על פרידה שחווית לפני 5 שנים. היום את בזוגיות עם מתן, איש הייטק. איך הגיב החבר לכך שאת שרה על פרידה ממערכת יחסים אחרת?

"אני חושבת שזה לא מוזר לו. מדובר ברגשות, וכל האמנים נותנים ללב שלהם לפעול. זה מה שגורם לנו לקום בבוקר, לעלות על הבמה ולעשות אמנות. אם לא יהיה בחור תומך בבית, יהיה קשה להיות אמן. זה טבעי לשיר על מערכות יחסים קודמות, תראה את אדל, היא עשתה מזה קריירה".

משי קלינשטיין. דניאל אלסטר,
"טבעי לשיר על מערכות יחסים קודמות". משי קלינשטיין/דניאל אלסטר

יש יתרונות בזוגיות עם מישהו שאינו מהתעשייה?

"זאת אהבה, ואני חושבת שזה לא משנה איפה אתה מוצא אותה".

עד כמה את מערבת את אמא ואבא בקבלת ההחלטות האמנותיות, וממי את מקבלת יותר טיפים במקצוע - מאמא או מאבא?

צוחקת. "מהכלבה שלי! סתם, כמובן שיש דברים שאני מתייעצת יותר עם אמא, ויש דברים שאני מתייעצת יותר עם אבא. אני בוחרת את הקהל שלי. בוחרת בחוכמה עם מה ללכת למי. העובדה שלקחתי אותם להלחין ולביים את השיר הזה מעידה שאני כנראה מאוד מעריכה את הדעה שלהם. אני מרגישה שאם אני לא אתייעץ עם עם האנשים שבבית שלי, שיש להם כל כך הרבה ניסיון, זאת קצת תהיה בורות מבחינתי".

עוד בוואלה!

לא האמנו שזה יקרה, אבל הכול מושלם במחזה "אפס ביחסי אנוש"

לכתבה המלאה

הטיק טוק של ריטה, משי ונועם

View this post on Instagram

???

A post shared by Meshi Kleinstein (@meshi_k) on

בתעשייה אומרים שבגדול את מזכירה יותר את אמא, ונועם דומה יותר לאבא. מכירה ומקבלת את הדעה הזאת?

"תלוי במה מדובר. יש דברים שאני יותר אבא בהם, ויש דברים שנועם יותר אמא בהם. אבל אני מבינה את הטענה הזאת בגלל שאני זמרת-שחקנית, ואחותי היא מוזיקאית. כל אחת לקחה איזו נישה".

בתיאטרון שיחקת עד היום רק במחזות זמר, בימים אלה בלהיט "אפס ביחסי אנוש", הגרסה הבמתית לסרט באותו שם. היית רוצה להתפתח בתיאטרון גם מחוץ לז'אנרים מחזות הזמר?

"ברור שמעניין אותי מאוד לעשות על הבמה גם דברים שאינם מיוזיקל. אני מאמינה שלאט לאט הכל יקרה, כמו שבגיל 28 אני מוציאה שיר ראשון. צילמתי ב-HOT את 'בת אל הבתולה'".

מדהים שנאלצת ללמוד בעל פה כאלה טונות של טקסטים ב"בת אל הבתולה".

"אני גם לא יודעת איך הצלחתי ללמוד כל כך הרבה טקסטים. אין לי מושג. זאת היתה חוויה מדהימה אבל אינטנסיבית ביותר".

אפס ביחסי אנוש. רדי רובינשטיין,
מתוך ההצגה "אפס ביחסי אנוש"/רדי רובינשטיין

מה התפקיד החלומי שלך?

"זה מצחיק, אבל אני ישר הולכת למחזות זמר. יש עכשיו את המיוזיקל `Waitress` (מלצרית). שרה ברליס כתבה את כל המוזיקה ואני לגמרי מעריצה מטורפת שלה. יהיה מדהים אם אני אצליח להגיע למצב שבו אני משתתפת במחזמר הזה".

התפקיד הבמתי הראשון שלך אחרי השיחרור והחזרה מלוס אנג'לס היה תפקיד קטן אבל עם נוכחות במחזמר "שיער" בקאמרי. נאמר לי שחשת אי נוחות כשגילית שכל הקאסט היה אמור להתפשט באחת הסצינות, ולאור זאת משה קפטן הבמאי חסך ממך את זה.

"נכון, התחשבו בי. עשיתי פגישה עם קפטן שביים את המחזמר עוד לפני שחתמתי על החוזה, והוא הסכים שאני לא אהיה חלק מהסצינה הזאת. אני מודה לו עד היום על הדבר הזה".

ואגב קפטן, קליינשטיין נבחרה לככב בתפקיד הראשי ב"מרי פופינס" בהבימה שהוא היה אמור לביים, אבל בסוף זה לא קרה בעל כורחה. גורם בהבימה אומר לוואלה! תרבות שהביטול נבע מכך שבעלי הזכויות למחזה התערבו יותר ממה שאנשי התיאטרון יכלו לשאת בעשיית המחזמר.

העובדה שהיית אמורה להיות בתפקיד ראשי בתיאטרון הלאומי ובסוף זה לא קרה ביאסה אותך או דווקא הובילה לתחושת הקלה על רקע מוסר התשלומים הירוד בתיאטרון?

"אני לא חושבת שהמחזמר בוטל, לדעתי זה נדחה. האמת שממש שמחתי לקבל את התפקיד. הייתה תקופה מפרכת של עשרה חודשים של אודישנים לתפקיד הזה. במהלך הזמן הארוך הזה ממש עבדתי בדבר הזה. מדהים שבכלל קיבלתי את התפקיד המטורף הזה, שגם קפטן וגם בעלי הזכויות עצמם בחרו בי".

נאום פרס וגנץ + משי קלינשטיין וגנץ. עומר מירון
משי קלינשטין בעת שירותה הצבאי עם הרמטכ"ל באותה עת, בני גנץ/עומר מירון

לפני כחודשיים צילמת שני סרטונים משעשעים באפליצקיית TikTok (לשעבר מיוזיקלי) בהם את עושה ליפסינג לשירים של אמך, ריטה, "תני לי להחליט" ו"לתת לקבל", ובסרטונים אמא מגיחה במפתיע ועושה ליפסינג לשירים של עצמה. האם ריטה ובתה נושפות בעורפה של אנה זק ועליה להיכנס ללחץ?

צוחקת. "קודם כל אנה זק המדהימה כבודה במקומה מונח. אני מקנאה בה. חשבון הטיק טוק שלי מתחיל וצולע. העניין הזה נראה לי מגניב. כל החברים שלי בקאסט צופים בזה. אמא היתה לידי, אז חשבתי יו, איזה מצחיק אם יהיה שיר שלה. פתאום מצאנו מלא שירים שלה בטיק טוק. זה נראה לי מצחיק ברמות".

רגע אחרי גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון", ועל רקע העובדה שאמא ייצגה את ישראל בתחרות - אותך יעניין גם לעשות זאת?

"אני כל כך מקנאה באנשים שמסוגלים לעמוד בלחץ הנפשי הזה. אולי יום אחד אצליח להעמיד את עצמי בלחץ נפשי כל כך גבוה. בשלב זה אני מוציאה שיר ראשון אחרי 28 שנים ולא יודעת מה לעשות עם עצמי. לא ישנתי כל הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully