וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חדשות היום עם אלי ומירי" היא עוד תחנה במסלול המיחזור

12.2.2020 / 8:25

היה עדיף באופן משמעותי לראות את אלי אילדיס ומירי נבו מרעננים את הרצף של רשת 13 עם רצועת ספורט או כל דבר אחר. כרגע זאת סתם עוד רצועת חדשות סתמית. וגם: ה"ריאיון" של נתניהו בערוץ 20 היה מגוחך

כתב: שגיא בן נון, צילום: יוסי צפקיס, עריכה: נועה לוי

(בסרטון: חידון לאלי אילדיס ומירי נבו שבודק מה הם יודעים אחד על השניה משנת 2017)

רצועת הפרה פריים של רשת 13 הייתה חלשה, מוזרה ומשובצת בגברים בלבד. מתיחת הפנים שלה נמשכת לאיטה, ועכשיו נוספה לה אבן חדשה בחומה: מהדורה מוקדמת מאוד, "חדשות היום", שמתחילה את רצף שידורי האקטואליה הרכה כבר בארבע אחר הצהריים.

באופן די ברור, 13 הבינו שהפעם שום גימיק לא יעזור, צריך ללכת על בטוח. למשימה גויסו שני מגישים ותיקים, מיומנים ומוכרים: אנשי חדשות הספורט מירי נבו ואלי אילדיס. מאחוריהם אינספור שנות אולפן והם יודעים היטב איך לצלוח שידור באופן סולידי, בלי רעשי רקע מיותרים.

אולי זה כל מה שקיוו בערוץ לספק - שעה סולידית - כי הרבה יותר מזה אין ב"חדשות היום". זאת פשוט הקדמה של מחזור החדשות, לפני שתיטחן בעוד שתיים-שלוש רצועות קדימה. אין לה דגשים משלה, והשאלה הנשאלת היא למה אנחנו צריכים בכלל עוד רצועה כזאת. בכנות, היה עדיף באופן משמעותי לראות את אילדיס ונבו מרעננים את הרצף עם רצועת ספורט או כל דבר אחר. כרגע, זאת רק רצועה בינונית וסבירה, שמתייחסת לכל הרצף שבין מגפה עולמית לבין סרטוני רשת פחות או יותר באותה תשומת לב. עוד תחנה במסלול המיחזור.

אלי אילדיס מירי נבו ערוץ 13. רשת 13, צילום מסך
עניינית וחביבה ממתחרותיה, אבל זה עדיין לא מספיק. "חדשות היום"/צילום מסך, רשת 13

אחת הסיבות ש"חדשות היום" אינה יותר מזה היא שבעוד אילדיס ונבו עושים את שלהם, הליינאפ של התוכנית מופרך: פותחים עם מזג האוויר, עוברים לנושא אחר ואז חוזרים אליו בהמשך השידור; מראיינים נוסעת על הספינה המבודדת ומוכת הקורונה, עוברים לנושא אחר, ובחלק השני של התוכנית - ראיון נוסף עם בן משפחה של נוסעים על הספינה. מיחזור ממהדורה למהדורה? "חדשות היום" חוזרת על עצמה אפילו באותה התוכנית.

לא הוגן להפיל על רצועה בת שלושה ימים את כל בעיות רצועות אחר הצהריים, ואפשר לברך על כך שחדשות היום היא עניינית וחביבה יותר מרוב מתחרותיה, אבל בינינו, זה עוד מאותו הדבר. לא מוגזם לצפות שרצועות חדשות בטלוויזיה יהיו קצת יותר מאשר שומר מסך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתראיין בערוץ 20. ערוץ 20, צילום מסך
הס מלהזכיר כתבי אישום. ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון בערוץ 20/צילום מסך, ערוץ 20

בקטנה

סנונית אחת עדיין אינה מבשרת על בוא האביב, אבל הופעה של נתניהו באחד הערוצים היא סימן לא רע לכך שהבחירות מתקרבות (כמו במשל, גם כאן מדובר על עניין כמעט עונתי). את הסבב הוא פתח אצל בועז גולן בערוץ 20, במה שתואר כתשובות לשאלות שכתבו גולשים בפייסבוק. הטריק כפול: מצד אחד, כביכול זה מה שהציבור רוצה לשמוע, ולא מה שהיו שואלים עיתונאים; מצד שני, זה פוטר את גולן מביקורת על חנפנות - אלה הרי לא שאלות שלו.

בפועל, מתחת לכיסוי המגוחך הזה לא היה דבר מלבד נאום ללא הפרעות: השאלות - לא הרבה בסך הכל - הרימו למונולוגים ארוכים של נתניהו בנושאים שבהם בדיוק מתמקדים מסרי הקמפיין שלו, כמובן בלי להזכיר עניינים כמו חסינות או כתבי אישום, שוחד, מרמה או הפרת אמונים. כשגולן היסה את נתניהו והסביר שצריך להיזהר מלשדר תעמולה, כשזה קרא לאזרחים לצאת ולהצביע, זה כבר היה על גבול המצחיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully