וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדמות שלי ב'פאודה' בחרה בנקמה. אני הייתי בוחר בדרך אחרת"

24.2.2020 / 0:03

ההכנות לתפקיד מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, המיאוס מגילום מחבלים בטלוויזיה ("אני רוצה לשחק מאהב"), התגובות ברחוב הערבי והרגע המצמרר עם ריף נאמן על הסט: ג'ורג' אסכנדר, המגלם את האני ג'עברי ב"פאודה" (yes), מדבר על הרצון לפרוץ בעולם ועל החלום לשלום. ריאיון אישי

טיזר "פאודה" עונה 3/באדיבות yes

באחד הרגעים המצמררים בעונה השלישית של "פאודה" (משודרת ב-yes ו-STINGTV) מתייצב מפקד הזרוע הצבאית של חמאס האני ג'עברי (ג'ורג' אסכנדר) מול יערה (ריף נאמן), הנערה הישראלית שנחטפה לעזה, ואומר לה בקול חנוק בדמעות שגם לו הייתה בת בגילה שנהרגה על ידי צה"ל בזמן שניסו לחסל אותו. המפגש הטעון הזה הצליח לרגש מאוד את ג'ורג' אסכנדר, השחקן שמגלם את ג'עברי. "כל פעם שילדים נכנסים לתמונה, אני מתרגש ומתחיל לבכות. זה קשה לי. אני אבא, יש לי ילד, אני פוחד עליו ולא רוצה שהוא יגדל למציאות של מלחמה. וכשפגשתי את ריף, שאלתי את עצמי למה אני כהאני ג'עברי עושה לה את זה. היא הייתה שבויה, הזכירה לי את הבת שלי, והתרגשתי מאוד בסצנה הזאת. בסופו של דבר, תמיד אני חושב שילדים הם הקורבנות של משחקי המבוגרים".

מה שעולה מ'פאודה' הוא שמעגל הדמים הוא אינסופי. נקמה אחרי נקמה. אפשר לעצור את זה בכלל?

"זאת שאלה גדולה. אני חושב שישראל צריכה לתת חופש לעם הפלסטיני, להרים את המצור על עזה, לטפל בכל מי שמונע על ידי רצח ושפיכת דם. צריך לטפל בכל הקבוצות הרדיקליות משני הצדדים ולתת לבני האדם לחיות. לפעמים אני נכנס לרמאללה ובית לחם ואני רואה שם אנשים שרוצים רק דבר אחד: לחיות אתה מרגיש את זה בכל מקום שאתה מגיע אליו. מה שאנחנו רואים בתקשורת זה רק קונפליקט. הקבוצות הקיצוניות מציירות מציאות פסימית".

אתה מאמין שזה עוד אפשרי?

"צריך להיפגש ולשבת על אותו שולחן ולדבר. אני לא מנהיג, אני לא אתן פתרונות, אבל יש מלא בני אדם שרוצים לחיות בשלום ונמאס להם מההרג הזה. בכנות, אני לא חושב שיש עוד מקום בעולם שמתקימות בו מלחמות. אנחנו כבר עשרות שנים נמצאים רק במצב של מלחמה. חלאס".

*** עקבו אחרינו גם בפייסבוק וגם באינסטגרם ***

ג'ורג' אסכנדר שמגלם את האני ג'עברי בסדרה פאודה. YES,
"לא חלמתי להיות שחקן". ג'ורג' אסכנדר/YES

ג'ורג' אסכנדר, 40, תושב חיפה, מעולם לא רצה להיות שחקן. הוא מעיד על עצמו שהוא תמיד היה ילד דומיננטי, סקרן וחברותי אבל הוא בכלל התכוון ללמוד משפטים. הוא נסע לעמאן שבירדן אך מהר מאוד הבין שעורך דין לא ייצא ממנו. אחרי שעבד בעבודות מזדמנות ולא מצא את עצמו, הלך עם חבר להצגה, שבה השחקן מוחמד בכרי גילם תפקיד של אישה. "הסתכלתי והייתי בשוק", הוא משחזר. "לא זיהיתי אותו בכלל. לא הבנתי את זה. גבר מתלבש כמו אישה? חשבתי לעצמי 'איזה כיף לראות דבר כזה'. כל כך נהניתי מהחופש האמנותי הזה, ששם הבנתי שהוצת אצלי הניצוץ. אחרי שנה הלכתי לאודישנים בבית צבי. בכלל לא ידעתי מה זה 'מונולוג'. אחרי כמה ימים צלצלו אלי והודיעו לי שהתקבלתי".

איך המשפחה שלך הגיבה לבחירה שלך במשחק?

"המשפחה שלי סומכת עלי ותומכת בי תמיד. ההורים שלי מאד שמחו שאני הולך ללמוד. עשיתי את הבחירה הכי נכונה שלי, עם כל הקושי שבבחירה הזו".

בין הצגה להצגה (אסכנדר משחק ומביים בתיאטרון הפרינג' בנצרת ובתיאטרון יפו - נ"י), הוזמן אסכנדר לעשות אודישן לעונה הראשונה של פאודה, אך סירב להגיע ("נמאס לי באותה תקופה לעשות עוד פעם תפקיד של מחבל עם נשק. זה התיש אותי"). אחרי שראה את הסדרה, הבין שהיא הרבה יותר מורכבת משחשב וקלט את הצלחתה בעולם - החליט לגשת לאודישן לקראת העונה השנייה. הוא הגיע לשלבים האחרונים - אך לא התקבל. "שאלתי לא מזמן את הבמאי רותם שמיר למה לא התקבלתי לעונה השנייה. והוא ענה לי שזה ממש לא קשור לכישרון שלי, אלא לגיל שלי. בעונה השנייה היו הרבה שחקנים צעירים ובי הוא ראה מישהו מבוגר יותר, מנהיג. הייתי מועמד לתפקיד של אל-מקדסי בעונה השנייה ואחרי שנתנו לי תשובה שלילית אמרתי לעצמי 'את עונה 3 אני לוקח, לא יעזור בית דין'. בסוף לקחו אותי לעונה השלישית, לגלם את האני ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס".

איך הגבת שהודיעו לך שהתקבלת לעונה השלישית?

"זה היה מטורף. זו סדרה שכבוד לי להיות בה. אני חושב שזו הזדמנות לכל שחקן. הייתה לי חוויה מאד מעניינת וקשה. זה לא תפקיד קל אבל רציתי לגלם אותו".

עוד בוואלה!

"'פאודה' היא 'נרקוס' של המזרח התיכון, הסכסוך הוא רקע לאקשן טוב"

לכתבה המלאה
ג'ורג' אסכנדר שמגלם את האני ג'עברי בסדרה פאודה. YES,
"תפקיד לא קל". ג'ורג' אסכנדר/YES

איך התכוננת לתפקיד של האני ג'עברי?

"כשקיבלתי את התפקיד הזה הבנתי מיד שמדובר בתפקיד מאד גדול. להיות מפקד הזרוע הצבאית זה לא משהו קל. דבר ראשון החלטתי להתמקד באחמד ג'עברי, שהיה מפקד הזרוע הצבאית של חמאס עד שחוסל, למרות שהבנתי שהדמות של האני מבוססת חלקית גם על מוחמד דף. התחלתי לעשות תחקיר על אחמד ג'עברי: ראיתי סרטונים שלו, קראתי עליו, נפגשתי עם אסיר ביטחוני לשעבר בשם מוניר מנסור שהכיר אותו. הוא הכיר היטב את אחמד ג'עברי והוא סיפר לי עליו. גיליתי ממנו שבכלל לא האמינו שיום יבוא והוא יהיה מפקד הזרוע הצבאית. גיליתי גם שהוא היה אדם מאופק ורגוע, ואת הדברים האלו לקחתי לדמות שלי. היה חשוב לי להיות רגוע ומאופק, עד לרגעים שחטפתי כמובן את הג'ננה. כל הזמן רציתי לשמור את הכעס בעיניים ולא להשתולל. הדמות שלי מאבדת עשתונות רק לעיתים רחוקות".

איך אתה מרגיש כלפי הדמות הזו?

"צה"ל הפגיז את הבית של האני והוא איבד את כל הילדים שלו כך. כל אדם שקורה לו מקרה כזה, התגובה הראשונה שלו היא לרצות לנקום. מצד שני, יש אנשים שהתגובות שלהם למקרים כאלו הן ללכת בדרך השלום והבנייה. האני בחר בדרך של נקמה, אבל לו אני הייתי עובר דבר כזה, לא הייתי רוצה לנקום ולעבור מסע הרג. הייתי בוחר בדרך אחרת, דרך שהיא בונה ומתקנת, דרך של תיקון וסליחה. יש בזה כוח עצום, יותר מנקמה. אני מבין את הבחירה של האני אבל אני לא מסכים איתה".

אתה מצליח לחבב אותו?

"בסופו של דבר אני שחקן. אני הייתי חייב להתחבר לסיפור הזה ואני לוקח אותו כסיפור שלי. הטראגיות של הסיפור שלו מעציבה אותי. זה מעציב אותי כאדם וזה משליך עלי כשחקן".

פאודה עונה 3 ליאור רז. אליה ספינופולוס, באדיבות yes,
חשים את המורכבות. פאודה/אליה ספינופולוס, באדיבות yes

אילו תגובות אתה מקבל מהרחוב הערבי על ההשתתפות שלך ב'פאודה'?

"אני מקבל הרבה יותר תגובות של אהבה והערכה מאשר מתקפות. בחברה שלנו יש אנשים שלא אוהבים את הסדרה הזו, היא לא מייצגת אותם, אני לא יודע למה. הם חושבים שהנראטיב הפלסטיני לא מקבל במה מספיק בולטת ושהנראטיב הישראלי בולט יותר".

ומה אתה עונה להם?

"בסופו של דבר צריך להבין שזו סדרה על מסתערבים. כשמישהו כותב את הסיפור שלו, הוא מתמקד בו. בדרך פוגשים הרבה אנשים, והיות וזה סיפור של מסתערבים, מן הסתם זה מסתערבים מול הפלסטינים בשטחים או בעזה. הסיפור שלהם יקבל הרבה יותר פוקוס מאשר הפלסטינים. אבל אני לא חושב שהסיפור הפלסטיני נטול אנושיות. יש פה הרבה רגעים מרגשים, מורכבים ואנושיים. תראה למשל את הסיפור של בשאר. זה סיפור קשה מאוד ואנושי מאוד. הרי הוא באמת בטח באבו פאדי. בעיני בשאר, אבו פאדי (ליאור רז) בגד בו. כשהרסו את הבית של אבו בשאר, ראיתי את הכאב של האמא והבת, ואת איציק כהן מגיע מחויך אליהן. התהפכה לי הבטן מהסצנה הזו. כמה רע אתה יכול להיות? זו בדיוק הצגת המציאות משני הצדדים".

ובכלל יש תחושה שהדמויות הערביות העונה ב'פאודה' הרבה יותר עגולות ומורכבות.

"ברור. יש פה גם מערכת יחסים של אב ובן, אמא ובן. תראה איזה מחיר בשאר ואבא שלו משלמים. זה אבא שמשתחרר מהכלא ורק רצה לחיות רגיל, והוא נגרר למציאות הזו".

ג'ורג' אסקנדר. חיים שרגא- ניהול אישי ועופר חג'וב,
"רוצה להתברג בעולם". אסכנדר/חיים שרגא- ניהול אישי ועופר חג'וב

אני יכול לתאר לעצמי שאתה מקבל בעיקר תפקידים של ערבים. זה מבאס?

"כן, אני מקבל רק תפקידים של ערבים וזה מאכזב אותי. אני רוצה גם לעשות פעם תפקיד של מאהב, למה לא? נמאס לי להחזיק כל הזמן רובה ולהיות מחבל. אני חושב שיש בי המון גוונים והמון רבדים כשחקן. אבל אף אחד לא רואה אותם".

מה היעד הבא שלך? הרי פאודה מצליחה בעולם והיא בנטפליקס.

"להתברג בעולם. אני מחכה להזדמנות שלי אחרי שהעונה השלישית תעלה לנטפליקס. אני רוצה לעבוד עם סוכנים באירופה ובאמריקה ועלשות סדרות ענקיות. אמנם עשיתי גם את הומלנד, אבל זה היה תפקיד קטן. השאיפה שלי היא העולם. אם יידרש ממני לעזוב לחו"ל לאיזו תקופה, אעשה את זה, אין בעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • פאודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully