וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: השחקנית בבידוד - מחליפה הוקפצה ללמוד תפקיד תוך ימים

19.2.2020 / 0:00

השחקנית הישראלית בהט קלצ'י שחזרה מחופשה בתאילנד גילתה כי לא תוכל להשתתף בהצגה "דרקונים וזונות" של תיאטרון נוצר שאמורה להתקיים במוצ"ש, בשל הנחיית משרד הבריאות על השבים משם לשהות בבידוד. שחקנית מחליפה הוקפצה ללמוד את התפקיד מאפס בתוך ימים ספורים

צילום: משרד החוץ, עריכה: עמית שמחה

בהלת הקורונה נותנת את אותותיה גם בתרבות המקומית. השחקנית הישראלית בהט קלצ'י, שחזרה אתמול (שלישי) מחופשה בתאילנד, גילתה כי לא תוכל להשתתף בהצגה "דרקונים וזונות" של תיאטרון נוצר שבה היא משחקת בקביעות, שנקבעה מראש למוצאי שבת - כך נודע לוואלה! תרבות. לאור הנחיות משרד הבריאות, קלצ'י תיאלץ לשהות בבידוד בבית במשך 14 יום מרגע חזרתה מהמדינה. על השוהים בבידוד נאסר לצאת למרחב הציבורי.

קלצ'י, שנסעה עם בתה לתאילנד עם מסיכות, סיפרה לוואלה! תרבות: "במהלך החופשה שמענו ממישהי בארץ על ההנחיה של משרד הבריאות ממישהי בארץ, והבנו שזה תקף גם לגבינו. התבאסתי מאוד מאוד מכל מה שאני הולכת להפסיד בשבועיים האלה. הייתי אמורה לחזור לארץ לשבועיים עמוסים בעבודה. זה מצב לא אופייני לשחקנית פרינג', שבדרך כלל יש לה רק טפטופי הצגות, אבל השבועיים הקרובים שלי היו אמורים להיות עם עבודה מאוד אינטנסיבית. מיד הבנתי, שאני צריכה להודיע לכל העולם שהתכניות משתנות. הודעתי למנהלת ההצגה 'דרקונים וזונות' שאצטרך להיות בבידוד. הייתי אמורה להשתתף גם בהפקה במסגרת פרויקט סיום של סמינר הקיבוצים שלצערי יידחה, אם בכלל אוכל להשתתף בו, בפרויקט אחר של אימפרוביזיה שלא אוכל לקחת בו חלק, ובחזרות להצגה נוספת שתעלה בפסטיבל האביב בתיאטרון הסימטה, שחלקן יתבטלו וזה לא יהיה לטובת ההצגה. אני מבואסת תחת מזה".

"אולי ההנחיה הזאת אחראית, ועם זאת לדעתי היא נעשתה באופן כזה, שאני לא בטוחה שהייתה אפשרות לאבחן את כל הנגזרות שלה, כמו אנשים שנוסעים ברכבת הצפופה לבידוד בן 14 יום, כמו אנשים שחוזרים לבית שבו יש עוד אנשים, וכמו - איך עכשיו אני אזמין אוכל? אזרוק טיפ לשליח דרך המרפסת? נורא עצוב לי לא להיות בהצגה הזאת, עצוב לי ברמות. זאת הצגה נפלאה. מקווה שיקצרו את ההנחיה של השבועיים האלה".

השחקנית בהט קלצ'י בהצגה "דרקונים וזונות" של תיאטרון נוצר. דויד קפלן, תיאטרון נוצר,
"אני מבואסת תחת מהשבועיים האינטנסיביים בעבודה שהפסדתי כשחקנית פרינג'". השחקנית בהט קלצ'י בהצגה "דרקונים וזונות"/דויד קפלן, תיאטרון נוצר

"כשיצאה בתחילת השבוע ההנחיה של משרד הבריאות כי נוסעים שחוזרים מתאילנד צריכים לשהות בבידוד 14 ימים, בהט מיד סימסה למנהלת ההצגה - אני חוזרת ביום שלישי, וכמו שזה נראה עכשיו אני לא אוכל לעשות את ההצגה", אמר במאי ההצגה ערן בן צבי לוואלה! תרבות. "משם זה עבר אלי, דיברתי עם מנכ"לית התיאטרון וניסינו לחשוב מה אפשר לעשות חוץ מלבטל את ההצגה. הרי 'ההצגה חייבת להימשך', ואמורים לבוא אורחים חשובים להצגה במוצאי שבת. חשבתי בהתחלה על אופציה לדבר עם משרד הבריאות ולהביא איזה רופא שיאשר שהיא בסדר. אבל אי אפשר כי לא יודעים כמה זמן זה דוגר. עלתה אופציה נוספת - שהיא תעלה לבמה עם מסיכה. אבל חששנו שאז 90 האנשים בקהל פשוט יקומו ויילכו בבהלה. ואז חשבתי שאולי נחלק דווקא לקהל מסיכות, אבל גם הרעיון הזה נפסל. כל הזמן היינו עם אצבע על הדופק. קיווינו שאולי נתעורר בבוקר ונגלה שמשרד הבריאות הוריד הילוך מהצעד הקיצוני הזה, אבל בינתיים זה לא קרה".

"זאת הצגת פרינג' עם חמישה שחקנים בתיאטרון קטן, זה לא תיאטרון גדול כמו הקאמרי שיש לו מערכת משומנת עם מכסת שחקנים רחבה והוא יכול להקפיץ מישהו במקומו מהרגע להרגע כשמישהו פתאום חולה. בפרינג' אין כזה דבר להיות חולה", מוסיף בן צבי. ברגע האחרון הוקפצה לתפקיד השחקנית יולנה צימרמן, אשתו של מחזאי ההצגה, בועז דבי, שרק ילדה לפני זמן קצר. היא לא גילמה את התפקיד מעולם, בתוך ימים ספורים היא הייתה צריכה ללמוד תפקיד מאפס שנהוג ללמוד במשך שבועות או חודשים, לעשות חזרות בזק מול הווידאו של ההצגה, ובזמן קצרצר גם צריכים להתאים לה עם מעצבת התלבושות בגדים מתאימים, כך שנדרשים אילתורים לא מעטים.

עוד בוואלה!

"לעיתים אני חושב על הסרטן של אבא, נשבר ומתייאש"

לכתבה המלאה
ההצגה "דרקונים וזונות" של תיאטרון נוצר. דויד קפלן, תיאטרון נוצר,
ההצגה "דרקונים וזונות". משמאל: השחקנית בהט קלצ'י, שלא תוכל לשחק בהצגה במוצ"ש בגלל שחזרה אתמול מתאילנד ונשלחה לבידוד, ולצדה יובל סטוניס/דויד קפלן, תיאטרון נוצר

ההצגה הקומית-סאטירית "דרקונים וזונות", שביים ערן בן צבי וכתב בועז דבי, היתה הזוכה הגדולה של פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי בשנת 2018 - היא קטפה את פרס ההצגה הטובה ביותר, המחזה הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר, וכן זכתה בפרס התלבושות בפרסי תיאטרון הפרינג' "קיפוד הזהב". ההצגה עוסקת בממלכה דמיונית ורחוקה שבה המצב הכלכלי מתדרדר, האזרחים מרגישים חנוקים, נאלצים לוותר על חלומות ונאבקים כדי לשרוד. תחת מסווה של אגדה עתיקה מתגלים קשיי תקופה זאת - ובהם קשיי ההישרדות הכלכלית והאיסורים החדשים והשרירותיים של השלטון.

ההצגה "דרקונים וזונות" תתקיים במוצאי שבת ב-22 בפברואר בתיאטרון נוצר בבת ים. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

חדוה עמרני. רונן אקרמן,
האם נגיף הקורונה ישפיע על טיסתה ליפן וניסיון הקאמבק שלה שם? חדוה עמרני/רונן אקרמן

בתוך כך, אתמול נמסר על ביטול מופעו של הפסנתרן פיטר בנס בישראל, שהיה אמור להתקיים בעוד שבוע במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. מפיקי המופע, Music Business & EgoEast Productions, טענו בהודעה לתקשורת כי קיבלו הודעה מטעם פבנס על סירובו להגיע לישראל בשל "הקורונה והמצב הגיאו פוליטי באזור". מההפקה נמסר עוד כי רוכשי הכרטיסים יקבלו את כספם בחזרה.

עדיין לא ברור אם נגיף הקורונה ישפיע על טיסתה ליפן של הזמרת חדוה עמרני, שאמורה לנסוע למדינה בעוד כשבועיים במסגרת נסיונות הקאמבק שלה במדינה. בשנות השבעים עמרני זכתה במקום הראשון בפסטיבל טוקיו עם השיר "אני חולם על נעמי", והוציאה שמונה אלבומים בארץ השמש העולה כחלק מהצמד חדוה ודוד. כעת היא מנסה לעשות קאמבק עם שני שירים חדשים ביפנית ואלבום אוסף עם הלהיטים הגדולים. עמרני, אשר מתגוררת בלוס אנג'לס, אמורה לטוס לטוקיו במרץ במסגרת הקמפיין לאלבום ועל מנת לקחת חלק בתוכנית טלוויזיה - כל זאת אם הנגיף לא ישבש את התיכנון.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully