וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה, נאצים ונוכחות ישראלית דלה: פסטיבל ברלין 2020 יוצא לדרך

אבנר שביט, ברלין

20.2.2020 / 0:20

המהדורה השבעים של פסטיבל ברלין יוצאת לדרך תחת צל כבד של שערוריות ותסבוכות, ועם נוכחות ישראלית מזערית. ובכל זאת, הקהל בטירוף על הכרטיסים, וג'וני דפ וסיגורני וויבר יזהרו על השטיח האדום

פורום פילם

היום (חמישי) תצא לדרכה המהדורה השבעים של פסטיבל ברלין, וזה יקרה בתנאים יוצאי דופן: הפסטיבל מתחיל השנה מאוחר מהרגיל, וכתוצאה מכך לאחר טקס האוסקר ולא פחות חשוב מכך - במזג אוויר שאינו קפוא ומושלג. הוא מתנהל תחת שיפוצים מסיביים המתרחשים בכיכר פוטסדאם, לבו של הפסטיבל מאז איחוד גרמניה ולהבדיל גם בצל בהלת הקורונה ובצלן של כמה שערוריות. החמורה שבהן: לפני כמה שבועות, פורסם בתקשורת הגרמנית תחקיר על אודות אלפרד באואר, המנהל הראשון של האירוע, שחשף כי הוא פעל בהתלהבות בשירות הרייך השלישי במהלך מלחמת העולם השנייה.

בעקבות התחקיר, מיהר הפסטיבל להכריז על ביטול הפרס היוקרתי על שמו של באואר שמחולק בו מדי שנה. רגע לפני הפתיחה, הוחלט לחלק את העיטור בכל זאת, אבל לקרוא לו פשוט "דב הכסף", וכן להקים ועדה מיוחדת שתבדוק את עברו של איש הקולנוע השנוי במחלוקת. קשה שלא לתהות למה כל זה קורה רק עכשיו, ולא לפני עשרות שנים, שהרי תמיד היו סימני שאלה לגבי פועלו של מי שרק עכשיו הוצא מהארון באופן רשמי כנאצי.

נאצי אחר, אלברט שפר, עומד במרכז אחד הסרטים הישראלים היחידים שיוקרנו בפסטיבל. מדובר ב"Speer Goes to Hollywood" של ונסה לאפא, בהפקת yes דוקו, המתאר כיצד גיבורו, קצת בדומה לבאואר, ניסה להשתמש בתעשיית הקולנוע כדי לטייח את פשעיו.

סרט ישראלי נוסף שיוצג בפסטיבל, והפעם אחרי שכבר הוקרן בדוקאביב, הוא "מראה" של רענן אלכסנדרוביץ', בהפקת לירן עצמור ובתמיכת. HOT 8. במסגרת הסרטים הקצרים יוצג "המאזין" של עומר שטרנברג מבית הספר סם שפיגל. בקיצור, נוכחות כחולה-לבנה דלה למדי, וזאת דווקא שנה לאחר שהקולנוע הישראלי הגיע להישג השיא שלו בפסטיבל, עם דב הזהב של "מילים נרדפות".

פסטיבל ברלין 2020. GettyImages
מגלגלים את השטיח האדום/GettyImages

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "שנת הסלינג'ר שלי" בכיכובן של סיגורני וויבר, שבועיים לאחר שהגישה עם גל גדות באוסקר, ומרגרט קוואלי הפורצת. כמשתמע משמו, הוא עוסק בנשים שתפקידן היה לטפל במכתבי המעריצים והמעריצות שהיה מקבל מחבר "התפסן בשדה השיפון".

סרטים בולטים אחרים שיוקרנו כבר בסוף השבוע הראשון הם "מינאמטה" העוסק בצלם העיתונות האגדי יוג'ין סמית', אותו מגלם ג'וני דפ, שיכבד בנוכחותו את השטיח האדום לרגל ההקרנה; "קדימה", הלהיט החדש מבית היוצר של פיקסאר; ו"פרה ראשונה", סרטה החדש של קלי רייכהארדט, מי שביססה ב"וונדי ולוסי" וב"נשים מסוימות" את מעמדה כאחת הקולנועניות המעניינות שפועלות בימינו.

עוד בוואלה!

הישג אדיר: הסרט הישראלי "מילים נרדפות" זכה בפרס דב הזהב

לכתבה המלאה
שנת הסלינג'ר שלי. GettyImages
סיגורני וויבר ב"שנת הסלינג'ר שלי"/GettyImages

אפשר רק לקוות כי הסרטים יהיו טובים יותר מן האווירה שבה יוצא הפסטיבל לדרך. מה שכן, למרות כל הבלגן מסביבו, דבר אחד לא משתנה: כרגיל, כל הכרטיסים לכל ההקרנות אזלו במהרה. האתר הרשמי אף קרס כמה דקות לאחר פתיחת המכירה, ומי שהעדיף את השיטה הישנה ויצא לרכוש אותם פיזית, הצטייד בשקי שינה כדי לשים את ידיו על המקומות הנחשקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully