וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערד ניר התעקש לשמור על פרופורציות. אבל המהדורה של דנה ויס שידרה פאניקה

22.2.2020 / 22:12

מהדורת סוף השבוע בהגשת דנה ויס התייחסה לבהלת הקורונה באופן חסר פרופורציה ובנפח הכי נרחב שאפשר לתאר: מפות מיוחדות, כתבים פרושים ברחבי הארץ ותיעודים נטולי ערך חדשותי. מסתבר שגם לנגיפים יש ביטלמאניה

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

(בסרטון: משרד הבריאות מחמיר את מגבלות הכניסה מדרום קוריאה ויפן)

כמו האיש הקירח בספרו האהוב של מאיר שלו, "הכינה הנחמה", גם ישראל מאושרת שסוף סוף יש לה קורונה משלה, על אדמת ארץ הקודש. אם עד כה הפרשה הוגבלה לנוסעים הישראלים על ספינת התענוגות ביפן, המשלחת הקוריאנית שביקרה בישראל טרפה את הקלפים ושחררה את דלתות הפאניקה - מה שבלי ספק הורגש בסיקור התקשורתי של התופעה.

והנה, מסתבר שגם לנגיפים יש ביטלמאניה: כלל לא ברור האם חברי משלחת הצליינים מקוריאה הסתובבו בישראל כשהם נושאים את המחלה או לא, אבל הסערה מחייבת - בעיני הטלוויזיה הישראלית, לפחות - לתאר את האירוע לפי המימדים הכי חמורים שיכולים להיות לו, ובנפח הכי נרחב. בחדשות סוף השבוע בקשת 12 כבר נערכו עם מפה מיוחדת, כתבים בכל הארץ, ואפילו סיפקו תיעוד של חברי הקבוצה ממערת המכפלה שהובטח כבר בכותרות המהדורה: הנה, הקוריאנים מתפללים למען נפגעי הקורונה ואומרים אמן (לא תאמינו מה קרה אחר כך). קשה לחשוב על אנקדוטה יותר שולית ונטולת ערך חדשותי. ההבלטה שלה מציגה טשטוש מוחלט בין עיקר וטפל, ובעיקר ממחישה גודש של פרטים שמתווך את הסיפור בעוצמות גבוהות במיוחד.

אנשים עם מסיכות מגן בנמל התעופה בן גוריון בשל החשש מנגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. רויטרס
בהלה מוגזמת. אנשים עם מסיכות בנתב"ג/רויטרס

הדבר המדהים בכל הסיפור הזה הוא שבעוד צוות הכתבים - יואב אבן, ערד ניר - התעקשו לשמור על פרופורציות ביחס להתפתחויות, המהדורה המשיכה לשדר פאניקה פאניקה פאניקה: אחוזים בלתי נתפשים מהחלק החדשותי של המהדורה עסקו במחלה על צדדיה ודחקו הצידה אפילו את הכתבים הפוליטיים - רק בשעה 20:43 אמרו על הנגיף את המילים האחרונות - בעוד הכתובית למטה מבטיחה את "כל העדכונים על התפרצות הקורונה בישראל". הגדרה מעניינת לחדשות: עוד אין התפרצות, ספק אם יש יותר מחולה ישראלי אחד שנדבק בנגיף הקורונה - בחו"ל - אבל העדכונים על כל אלה קיימים גם קיימים.

אפשר להזכיר שוב ושוב כי מערכת הבריאות בישראל לא מגיעה לסדר היום שלא בעתות משבר קיצוני, אף שהיא סובלת מקשיים רבים, ואפשר לתהות כמה מידע אינפורמטיבי מספקות בכלל המהדורות על הנגיף והמחלה ביחס לכמות השיחה על ההדבקה והבידוד והסכנות וההיערכות. אבל הכי מצחיק זה לשמוע את דנה ויס, בתום ערב ארוך מאוד של מהדורת מחלה, שואלת את מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, "תגיד, אנחנו לא סתם מכניסים מדינה שלמה להיסטריה?". אכן שאלה במקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully