וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: להקת ג'נסיס תתאחד לסיבוב הופעות בהרכב עם פיל קולינס

4.3.2020 / 0:19

לפי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, להקת ג'נסיס תתאחד לסיבוב הופעות בבריטניה, שיתקיים השנה, בהרכב שכולל את פיל קולינס, טוני בנקס ומייק ראת'רפורד. זאת תהיה הפעם הראשונה מזה 13 שנה שהלהקה מופיעה על במה

חברי להקת ג'נסיס פיל קולינס, טוני בנקס ומייק ראת'רפורד, בשנת 2007. AP/Shiho Fukada, AP
חברי להקת ג'נסיס פיל קולינס, טוני בנקס ומייק ראת'רפורד, בשנת 2007/AP, AP/Shiho Fukada

מסתמן כי הלהקה הבריטית המיתולוגית ג'נסיס (Genesis) תתאחד לסיבוב הופעות ברחבי בריטניה, שמתוכנן להתקיים בהמשך השנה. זאת, בהרכב שכולל את פיל קולינס, טוני בנקס ומייק ראת'רפורד, השלושה שהיו חברים במשך הזמן הממושך ביותר בלהקה. פיטר גבריאל, שהיה סולן הראשון של הלהקה ומייסדה, לא צפוי לקחת חלק באיחוד. זאת תהיה הפעם הראשונה מזה 13 שנה שהלהקה מופיעה יחדיו על במה. ההופעות הקודמות היו ב-2007, במלאות ארבעים שנה להיווסדה.

כבר בנובמבר דיווח הסאן הבריטי שג'נסיס תצא לסיבוב הופעות בנובמבר ובדצמבר בבריטניה, וכעת נראה שזה אכן קורה. חבריה רמזו על האיחוד בפוסט באינסטגרם עם הכיתוב "And Then There Were Three"', כשם אלבומם התשיעי, ולפי הדיווחים בתקשורת הבינלאומית, כל הסימנים מראים כי זה רמז עבה המלמד כי הלהקה אכן מתאחדת ותככב בקרוב על הבמות.

ג'נסיס הוקמה בשנת 1967 ובהרכבה הראשון כללה את הזמר והחלילן פיטר גבריאל, הקלידן טוני באנקס, הגיטריסט אנטוני פיליפס, הבסיסט והגיטריסט מייק ראת'רפורד והמתופף כריס סטיוארט, שהכירו בבית הספר. לאורך השנים חלו שינויים בהרכבה, ובאנקס וראת'פורד הם היחידים שנשארו לאורך כל שנותיה של הלהקה. בשנת 1970 הצטרף ללהקה המתופף פיל קולינס, שהפך חמש שנים לאחר מכן לסולן הלהקה ולכוכב גדול בקריירת הסולו שלו. לאחר עזיבתו של קולינס ב-1996, החליף אותו כסולן ריי וילסון.

הלהקה נוסדה עם חיבור הלהקות Anon ו-Garden Wall, שניגנו בפנימיית צ'רטרהאוס. אלבומה הראשון נקרא "From Genesis to Revelation" והיה בעל אופי פופי. בהמשך התרכזה ברוק מתקדם, וההופעות שלהם הפכו לתיאטרליות יותר. בשנות השבעים המאוחרות ובשנות השמונים המוקדמות שינתה שוב כיוון מוזיקלי. ועברה לפופ מסחרי כפי שנהגו גם להקות רוק מתקדם אחרות באותה תקופה. הדבר בא לידי ביטוי למשל בסינגל הראשון שלהם שהגיע למצעדים בארצות הברית ולמקום הראשון במצעד הבריטי, "Follow You Follow Me‏, Duke", ובסינגל היחיד בארצות הברית שהגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים, "Invisible Touch".

עוד בוואלה!

השיר "Feker libi" שיצרו דורון מדלי ועידן רייכל נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון

לכתבה המלאה

בשנת אלפיים הלהקה התפרקה, ושש שנים מאוחר יותר התאחדה בהרכב שכלל את קולינס, בנקס וראת'רפורד, לסיבוב הופעות בעשרים ערים בצפון אמריקה ואירופה. המופע האחרון באיחוד היה בקולוסיאום ברומא, והגיעו אליו לא פחות מחצי מיליון איש. ג'נסיס היא אחת מהלהקות שמכרו הכי הרבה תקליטים אי פעם - מעל מאה חמישים מיליון. היא נכנסה להיכל התהילה של הרוקנרול ב-2010. גבריאל, קולינס, בנקס, ראת'רפורד והאקט התאחדו לראיון משותף במסגרת הסרט התיעודי על תולדות הלהקה "להקת ג'נסיס: יחד ולחוד", ששודר בשנת 2014 ב-BBC, ולפני שנתיים הצהיר קולינס שג'נסיס תתאחד בתנאי אחד: שבנו, ניקולס, ישמש מתופף הלהקה, מכיוון שהוא עצמו אינו יכול לתופף יותר כמו בעבר בשל פגיעה עצבית. לא ברור עדיין אם בנו יהיה חלק מהאיחוד המסתמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully