וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: המופע המשותף של ישי ריבו ונתן גושן נדחה

4.3.2020 / 17:16

לאור החלטת משרד הבריאות לאסור על התכנסות של מעל 5,000 איש, הפקת המופע המשותף של ישי ריבו ונתן גושן החליטה לדחות את שתי הופעות הענק שתוכננו ליום חמישי ושישי בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל פסטיבל הטכנו לונאר

ישי ריבו מבצע את "הלב שלי" במסגרת המצעד הישראלי השנתי/וואלה! NEWS

לאור החלטת משרד הבריאות לאסור על התכנסות של מעל 5,000 איש, הפקת המופע המשותף של ישי ריבו ונתן גושן החליטה לבטל את שתי הופעות הענק שתוכננו ליום חמישי ושישי בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב. מההפקה נמסר עוד: "ההופעות יתקיימו במועדים חלופיים. מאוד חיכינו להופעות ולראות אתכם. שרק נהיה בריאים". מי שלא יוכל להגיע להופעות במועד החלופי, שיתקיימו ב-14-15 במאי, יוכל לקבל את כספו בחזרה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אחר הצהריים במשרד הבריאות הנחה ראש הממשלה נתניהו להורות על הכנסת אזרחים ישראלים השבים מצרפת, גרמניה, שווייץ אוסטריה וספרד לבידוד ביתי רטרואקטיבי למשך שבועיים. בנוסף לכך, לא יאושרו התכנסויות של יותר מ-5,000 איש. "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, לא קוראים לזה כך אבל זו האמת", הצהיר נתניהו במסיבת עיתונאים שנערכה במשרד הבריאות. "ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות, אבל ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות האחרות".

ראש הממשלה הסביר כי "אנחנו נמצאים כך, כי הנחיתי על היערכות יתר ולא חסר. נאלצנו לנקוט באמצעים נוקשים מאוד כדי להאט את קצב התפשטות המחלה בישראל וכך קרה". בנוסף, אמר נתניהו כי יש להמנע מלחיצות ידיים. "לחדול מזה. אפשר לאמץ את השיטה ההודית, להגיד נמסטה או שלום. אבל צריך למצוא את הדרך להימנע", אמר.

ישי ריבו נתן גושן. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
דוחים בגלל הקורונה. ריבו וגושן/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

עדיין לא ברור מה יעלה בגורל פסטיבל הטכנו לונאר, שאמור להתקיים בפורים באקספו תל אביב ב-10 וב-11 במרץ. ההפקה ציפתה ל-15 אלף איש, שאמורים היו לנוע בין 3 במות שונות בשני ביתנים. לוואלה! תרבות נודע כי כעת נשקל בהפקה הרעיון לחלק את הפסטיבל לשלושה ביתנים ולהגביל כניסה של 5,000 איש לכל ביתן. בעיה נוספת שניצבת בפני מפיקי הפסטיבל היא הגעת תקליטנים מאיטליה, לאור הנחיות משרד הבריאות.

סימן שאלה עומד כעת גם מעל קיום פסטיבל המוזיקה האלקטרונית Afterlife מבית לייב ניישן וקבוצת Music TLV שאמור להתקיים בפארק הירקון ב-9 באפריל, בה יככבו בין השאר הצמד האיטלקי טייל אוף אס - אם תישאר ההנחיה לגבי הבאים מאיטליה היא תהווה בעיה במקרה זה. עם זאת, בהפקה מקווים שמכיוון שהאירוע רק בעוד למעל לחודש עד אז ישתנו ההנחיות. מיחסי הציבור של המופע נמסר: "כרגע Afterlife מתקיים כרגיל".

קודם לכן הודיעה עיריית תל אביב-יפו על ביטול רייב הפורים שהיה אמור להתקיים ביום שישי הקרוב. "העירייה פועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולא תקיים אירועים עירוניים בהם משתתפים מעל 5,000 איש. בכל מקרה, רייב הפורים שהיה צפוי להתקיים ביום שישי הקרוב נדחה עקב מזג האויר הסוער הצפוי בסוף השבוע. כרגע לא מתוכננים אירועים גדולים נוספים בימים הקרובים וכל אירוע מתוכנן ייבחן לגופו".

עוד בוואלה!

מזרח תיכון חדש: משדר "השיר הבא לאירוויזיון" היה "הכוכב הבא" דל קלוריות

לכתבה המלאה

שורה ארוכה של מפיקים ואמרגנים שלחו היום באמצעות איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה בישראל מכתב לח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים בכנסת, בבקשה לקבל פיצוי על הפגיעה בעולם התרבות. "בימים אלו מתמודדת תעשייה משמעותית זו עם משבר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והשפעותיו על השגרה והסדר הציבורי בישראל", ציינו במכתב. "בעקבות המשבר, שהולך וצובר תאוצה, מתמודדים כל העת העוסקים בענף ייזום והפקת האירועים עם ביטולים של אירועי קהל רבי משתתפים, אירועי חברה, כנסים ומפגשים בינלאומיים. תחום הבידור הינו נפגע מסורתי מכל תנודה המתרחשת במרחב הציבורי (...) לאור המתרחש ובהתאם להוראות והנחיות משרד הבריאות, מצויים העוסקים בייזום וניהול פרויקטים בינלאומיים בפני שוקת שבורה ואין ביכולתם להתנייד ממדינה למדינה בחופשיות, מה שמשפיע באופן דרמתי על מהלך עסקיהם הרחב בעולם ועל עתידם הכלכלי (...). קיים צורך דחוף לפעול ליצירת מנגנון לפיצוי עצמאים ועצמאיות אלו העוסקים בענף ייזום והפקת האירועים על מנת להקל במצוקתם על ההפסדים שיספגו וייגרמו להם בשל המשבר הגלובאלי והנחיות משרדי הממשלה ובפרט - אלו היוצאות משבטו של משרד הבריאות. הרינו מבקשים את תמיכתך ופועלך בנושא על מנת למנוע מעוסקים אלו את קריסתם במדרון חלקלק בצל המשבר אשר אין איש יודע כיצד ומתי יסתיים, היות והתחום עומד בפני צומת שעלולה להשפיע באופן דרמתי על העתיד הכלכלי ועל התרבות בישראל כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully