וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי "המירוץ למיליון" נפגעו, הופעות בוטלו: הקורונה מטלטלת את תעשיית הבידור

5.3.2020 / 16:55

גרין דיי, אה-הא ואבריל לאבין ביטלו הופעות, צילומי "המירוץ למיליון" האמריקאי הוקפאו, הפצת הפרק החדש בסדרת ג'יימס בונד נדחתה, וציור החמניות של ואן גוך לא הגיע למוזיאון ביפן כמתוכנן. כך פגעה הקורונה בתרבות ובבידור העולמיים

-

(בסרטון: שר הבריאות ליצמן מודיע כי לא יתאפשרו כנסים והתקהלויות של מעל ל-5,000 איש בגלל הקורונה)

ככל שהקורונה ממשיכה להתפשט בעולם, כך גם מורגשת הפגיעה בעולם התרבות והבידור. כמובן שהפגיעה הראשונית והקשה ביותר היתה בסין. בתי קולנוע נסגרו, הפצה של סרטים נדחתה וגם הפקות של פרויקטים בינלאומיים שתוכננו להצטלם בה בוטלו. המדינה נאלצה גם לסגור מוזיאונים והיכלי הופעות כמו אצטדיון המרצדס-בנץ. בהמשך לכך, הפגיעה נתנה את אותותיה ברחבי העולם כולו.

קולנוע: לא הזמן להשיק את ג'יימס בונד

בגזרה הקולנועית, נדחתה הפצת "לא זמן למות", הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד שהיה אמור להיות אחד משוברי הקופות הגדולים של השנה, עם פוטנציאל הכנסות של מיליארד דולר לפחות. הפצתו זזה מתחילת אפריל לנובמבר. כמו כן, התפשטות הקורונה באיטליה הובילה להקפאת צילומי הפרק החדש בסדרה "משימה בלתי אפשרית", שהיו אמורים להתקיים בוונציה. בוטלה גם שורה ארוכה של פסטיבלים, בסלוניקי, סעודיה ודוחה, ויש ערפל גדול סביב קיומו של פסטיבל קאן בחודש מאי.

עוד בוואלה!

בהלת הקורונה: המופע המשותף של ישי ריבו ונתן גושן נדחה

לכתבה המלאה
לא זמן למות. פורום פילם,
הסרט "לא זמן למות"דחה את הפצתו בגלל הקורונה/פורום פילם

מוזיקה: טייק און מי? או שלא

למרות הקריאות לביטול פסטיבל SXSW למוזיקה, סרטים ואירועי אינטרקטיב, המתקיים מדי שנה באביב באוסטין, טקסס, הפסטיבל יתקיים בסוף השבוע הבא - אבל לא כמתוכנן. מספר חברות ביטלו את השתתפותן בו, ובהן פייסבוק, טוויטר, נטפליקס, אפל ואינטל

הופעות רבות באסיה בוטלו או נדחו: בסין התבטלה הופעת הפיקסיז, בסינגפור התבטלה הופעת להקת א-הא הנורווגית, ביפן התבטלו ההופעות של ניו אורדר הבריטית ולהקת הרוק האמריקאית דה נשיונל. סיבובי הופעות שונים באסיה בוטלו גם על ידי להקת הרוק האמריקאית גרין דיי, הזמרת הקנדית אבריל לאבין, מוזיקאי האר נ' בי האמריקאי חאלד, הראפר הבריטי סטורמזי וגם סיבוב הופעות באסיה של התזמורת הסימפונית של בוסטון.

ביטולי ודחיות פסטיבלים והופעות נרשמו לא רק באסיה. פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הענק אולטרה במיאמי, שהיה אמור להתקיים בעוד שבועיים, בוטל; פסטיבל המוזיקה "Korea Times" בלוס אנג'לס נדחה; גרסת החורף של פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול בצרפת, Tomorrowland, בוטלה היום (חמישי) בשל חששות הממשלה בצרפתית מהתפשטות הווירוס; מריה קארי דחתה את הופעתה בהונלולו, הוואי, בגלל "מגבלות נסיעה בינלאומיות שמכריחות אותנו לשקול את שלומם של כולם".

להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
ביטלה הופעה בסינגפור. להקת א-הא באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

טלוויזיה: המרוץ שעומד במקום

לאחר שכבר צילמה כמה פרקים, העונה ה-33 של הגרסה האמריקאית של הריאליטי "המירוץ למיליון" הוקפאה בשל "חששות גוברים וחוסר וודאות בנוגע לוירוס הקורונה סביב העולם"; צילומי הסדרה " Tong Wars" שהבמאי המהולל וונג קאר וואי ייעד לאמזון הוקפאו גם כן; כנס הטלוויזיה הגדול MipTV בקאן, שהיה אמור להתחיל ב-30 במרץ, התבטל; דיסני דחו את מסיבת העיתונאים החגיגית להשקה האירופאית של שירות הסטרימינג החדש שלה; לכנס ראשי המשלחות של האירוויזיון, שיתקיים ברוטרדם בשבוע הבא, ביטלו את בואם בשל החשש מנגיף הקורונה המשלחת הישראלית, המשלחת השוודית, יון אולה סאנד, המפקח של התחרות, ובכירים נוספים באיגוד. מנכ"ל איגוד השידור האירופי הטיל על עובדי האיגוד מגבלות נסיעה, לאחר שעובד האיגוד מז'נבה נמצא חולה בנגיף.

המירוץ למיליון. CBS, צילום מסך
ביי ביי. מתוך "המירוץ למיליון"/צילום מסך, CBS

מוזיאונים: החמניות נבלו מצער

מוזיאונים רבים נסגרו בסין, איטליה, יפן, דרום קוריאה וצרפת, ובהם מוזיאון הלובר בפריז, המוזיאון המתויר בעולם, שנסגר ב-1 במרץ אבל נפתח מחדש כעבור שלושה ימים. ציור החמניות המפורסם של הצייר ההולנדי וינסנט ואן גוך, שעזב את אירופה בפעם הראשונה לטובת תצוגה במוזיאון הלאומי לאמנות מערבית בטוקיו, יפן, לא הוצג ב-3 במרץ כמתוכנן, שכן התערוכה בה היה אמור להופיע תהיה סגורה עד ל-16 בחודש.

"חמניות" של וינסנט ואן גוך. AP
החמניות של ואן גוך. היה אמור להופיע במוזיאון בטוקיו - אבל זה לא קרה/AP

ספרים: הסיפור שכן נגמר בלונדון

יריד הספרים הגדול של לונדון ("London Book Fair") התבטל, לאחר שהוצאות ספרים בולטות הודיעו כי לא ישתתפו בו כמתוכנן; וגם יריד הספרים "Livre Paris" בצרפת, שתוכנן להמשך החודש, בוטלה - וכל זה, יש להניח, רק ההתחלה.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully