וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזר דין מוות": תיאטרון הקאמרי סוגר זמנית את שעריו, כל ההופעות במועדוני הזאפה נדחות

11.3.2020 / 19:48

לאחר שראש הממשלה נתניהו ומשרד הבריאות הודיעו כי התכנסויות במקומות סגורים יוגבלו למאה איש, הודיעו תיאטרון הקאמרי ותיאטרון חיפה על ביטול ההצגות שלהם הערב. קבוצת זאפה הודיעה על דחיית כל ההופעות, הסינמה סיטי הודיע כי ההקרנות יוגבלו לאולמות עד 100 איש

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

ההצגה לא חייבת להימשך: בעקבות ההנחיות החדשות עליהן הודיע היום ראש הממשלה נתניהו, לפיהן אסור להתכנס יותר מ-100 איש, שורה ארוכה של מוסדות תרבות ביטלו מופעים ואירועים שהיו אמורים להתקיים הערב. תיאטרון הקאמרי בו היו אמורות להתקיים ההצגות "זה אני", "קרוב יותר" ו"אניהו" הודיע כי הוא סוגר את שעריו לתקופה הקרובה; תיאטרון חיפה ביטל את הצגת הבכורה של "הקומיקאים"; התזמורת הפילהרמונית ביקשה ממאות אנשים שהגיעו לקונצרט הערב להתפזר ועברה לנגן בשידור חי בפייסבוק.

מהלומה נוספת נחתה על שוק הופעות המוזיקה בישראל. כל מועדוני זאפה הודיעו על סגירה זמנית: "אנו נשמעים להנחיות החדשות של משרד הבריאות ולעת עתה, החל ממחר, דוחים את כל ההופעות המתוכננות לזמן הקרוב", נמסר מקבוצת זאפה. "ברגע שישתנו ההנחיות, אנו נפעל לקביעת לוח הופעות חדש, נפנה לכל לקוחותינו ונתאם מועד הופעה מחודש להופעות שבוטלו. אנו בטוחים כי עת זו תחלוף במהרה ונחזור לשמוח, ולהינות בהופעות חיות של מוזיקה ישראלית".

שאול מזרחי, מנהל מועדון בארבי בתל אביב, אמר לוואלה! תרבות: "קוברים אותנו בעודנו בחיים, זורקים אותנו לכלבים, אין פה שום היגיון. עד סוף מרץ כל ההופעות מתבטלות, זה הפסדים של מאות אלפי שקלים. הדג נחש, אירוע פורים, תומר יוסף, האחים אבן צור ועוד הופעות רבות יידחו. וההופעות הבינלאומיות יידחו לקיץ המאוחר או לחורף. ההנחיות הם גזר דין מוות לתעשייה. ניאלץ לעמוד בהן. אנחנו עמלים לייצר מופעים שייקראו שיחות סלון, מופעי ישיבה שיערכו בשלושה סבבים, מופעים אקוסטיים. אמנים ממדינת ישראל צריכים להביא אוכל הביתה ולהמשיך להתפרנס".

עידן עמדי ביטל את הופעתו בהיכל התרבות מודיעין. "לפני כמה דקות קיבלנו הנחיה שאסור להתקהל מעל מאה איש ובצער אנחנו נאלצים לדחות את המופע שהיה אמור להתקיים ממש בעוד כשעה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "זה לא הזמן לחשב חישובים ולהעביר ביקורת אלא להשמע לחכמים מאיתנו".

ממטה מאבק עולם התרבות, האירועים והמופעים נמסר בתגובה: "נזקי הפגיעה בעולם התרבות, האירועים והמופעים יעמדו על מיליארד שקלים עד לסוף חודש אפריל. במצב הנוכחי התעשייה כולה תקרוס תוך שבועות בודדים. ממשלת ישראל חייבת להכריז על תכנית חירום רחבה הכוללת מענקי הישרדות במטרה להצלת מאות אלפים שצפויים להיפגע באופן מיידי".

גם אולמות הקולנוע נאלצים להתמודד עם הבשורה המרה. מסינמה סיטי נמסר: "על רקע הנחיות משרד הבריאות המעודכנות, נגביל כמובן את הקרנות הסרטים באולמות לעד 100 צופים באולם. כמו כן, נתאים את מועדי ההקרנה במרווחים אשר ימנעו מצב של התקהלות בחללים הציבוריים, נקצה את מקומות הישיבה באולם בצורה מרווחת יותר ונציע נוזל לחיטוי הידיים בכניסות וביציאות מהאולמות. שורת הצעדים שאנו נוקטים נועדו לאפשר חוויית בילוי מהנה, תוך שמירה מקסימלית על בריאות הלקוחות".

רשת בתי קולנוע לב הודיעה אף היא כי בתי הקולנוע יגבילו את מספר הצופים באולם לעד 100 איש בהתאם להנחיות החדשות.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: התכנסויות במקומות סגורים יוגבלו ל-100 איש

לכתבה המלאה
תיאטרון הצפון בקריית חיים עובר חיטוי, בעקבות הודעת משרד הבריאות כי חולת קורונה, שחזרה ממדריד ונכנסה לבידוד ביקרה קודם בתיאטרון ב-4 במרץ. יח"צ,
החיטוי בתיאטרון הצפון/יח"צ

גם בחולון הודיעו על הפסקת פעילות תיאטרון המדיטק, מוזיאון העיצוב, מוזיאון הקומיקס, המרכז לאמנות דיגיטלית וכן תיאטרון חולון. גם פסטיבל "פתאל רוק" שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע באילת בוטל לאור ההגבלות החדשות.

קודם לכן הודיעו ראש הממשלה נתניהו ומשרד הבריאות על הנחיות חדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה - בראשן הגבלת התקהלויות במקומות סגורים עד למאה איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully