וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי "זהו זה" לקראת הקאמבק: "אנחנו בקבוצת הסיכון לקורונה, והולכים עם פרפור קטן בלב"

25.3.2020 / 18:54

מוני מושונוב מבהיר שהם לא מתכוונים לעשות סאטירה, דובל'ה גליקמן כועס על הממשלה וגידי גוב לא מסתיר את הפחדים. ריאיון עם חברי "זהו זה" שחוזרים מחר לכאן 11

מסיבת עיתונאים מקוונת עם שחקני התכנית "זהו זה" לקראת תכנית הקאמבק שלה - גידי גוב, מוני מושונוב דובל'ה גליקמן ואבי קושניר/יח"צ, בעזרת אפליקציית ZOOM

לאחר שנים של ניסיונות לא מוצלחים לאחד את "זהו זה", סוף סוף זה קורה - מחר (חמישי), מיד לאחר מהדורות החדשות בכאן 11, יתכנסו חברי תוכנית ההומור המיתולוגית לתוכנית איחוד מיוחדת, וינסו להרים את המורל בימי הקורונה כפי שעשו בתקופת מלחמת המפרץ.

היום (רביעי) התקיימה מסיבת עיתונאים לקראת האיחוד המרגש, והיא נערכה כמובן באמצעות ZOOM, אלא מה. גידי גוב, מוני מושונוב, אבי קושניר ודובל'ה גליקמן התייצבו מול המצלמה, במרחק של כמה מטרים זה מזה, והיחיד שהיה חסר הוא שלמה בר-אבא. "הוא לא בא לפה כי אשתו לומדת לבגרויות, אז הוא עושה לילדה בייביסיטר", התלוצץ על כך קושניר.

חברי התוכנית המיתולוגית נשאלו גם מה קרה שהאיחוד הפעם הצליח, לאחר שניסיונות קודמים לאחד אותם כשלו. גוב אמר על כך: "באמת היו לנו הרבה הזדמנויות להתאחד ולהיפגש. ניסינו, אבל זה לא הצליח. היינו צריכים תנאים שבהם העולם עוצר, ומישהו יהיה מספיק נחמד להגיד: 'אולי תעשו משהו ביחד'. אנחנו נהנים להיפגש, ושמחים שאנחנו לא בבית כל יום וכל דקה".

רצה הגורל ותוכנית האיחוד ההיסטורית תשודר ראש בראש מול "ארץ נהדרת" בקשת 12, וכך צפויה תחרות מסקרנת בין שתי תכניות הומור מיתולוגיות מדורות שונים. בתגובה להתייחסות לכך מצד וואלה! תרבות, אמר קושניר: "אני באמת באמת חושב ש'תחרות' היא מילה לא נכונה פה. יש משפט כזה שאומר: 'אנחנו לא מתחרים אז אנחנו לא נפסיד'. אין תחרות. 'ארץ נהדרת' היא תוכנית מדהימה, מצחיקה, כולנו נצפה בה. אנחנו נעשה 'זהו זה'. אנחנו מקווים שיצפו גם בה. זאת לא תחרות".

לשאלת וואלה! תרבות מה השתנה בהומור הישראלי מימי "זהו זה" ועד ימי "ארץ נהדרת", השיב מושונוב: "הטיימינג של המערכונים התקצר. אבל זה לא משנה אם אתה קצר או ארוך, אם המערכון מצחיק, זה לא משנה מה האורך שלו". ומה השתנה בדינמיקה שלו ושל חבריו? "אחרי הרבה שנים שלא היינו ביחד, כאילו לא עבר הזמן. לא התבגרנו, לא השתנינו", ענה על כך גליקמן.

חברי "זהו זה" - מוני מושונוב, גידי גוב, שלמה בר אבא, אבי קושניר ודב'לה גליקמן (צילום: אילן ספירא, כאן 11)

זהו זה 2020/אילן ספירא, כאן 11

חמשת המופלאים יבצעו מערכונים עם הדמויות הוותיקות (ובהן למשל יאצק) ודמויות חדשות, וישלבו בתוכנית שירים ברוח התקופה. מהתאגיד נמסר כי הוא ערוך לצלם פרקים נוספים, בכפוף למצב ולהתפתחויות. הכותב הראשי הוא דניאל לפין ואיתו רמי ורד, נטלי מרכוס ואסף בייזר, והעורכת אתי אנטה. לצד המגישים ישוב בחלק המוזיקלי שלה גם המוזיקאי שלמה גרוניך.

בתשובה לשאלה אם יביעו בתכנית גם סאטירה על הפגיעה בדמוקרטיה, אמר מושונוב: "אני חושב שכרגע המטרה שלנו היא לא רק לעשות סאטירה. תהיה סאטירה, אבל זאת לא הכוונה הראשונה. אנחנו רוצים לשחרר לחץ לאנשים. להראות שכולנו שותפים. מבטאים מצוקות של הרבה אנשים. נכון שיש מסביב כל מיני התרחשויות מוזרות, גם פוליטית וגם חברתית, אבל אנחנו נכנסים לנישה של האזרח הקטן ומצוקותיו".

באשר להשוואה בין ימינו למלחמת המפרץ, ענה קושניר - "אז ידעת שאם יש אזעקה אתה הולך למקלט. פה יש פחד תמידי, ענן קטן שנוסע איתך, אתה לא יודע שום דבר, אולי אסור לגעת בכוס?". מושונוב הוסיף: "לכן המערכונים השתנו בהעמדה שלהם, אי אפשר לעמוד אחד ליד השני".

עוד בוואלה!

"זהו זה!" חוזרת: תוכנית הקאמבק תשודר ביום חמישי בכאן 11

לכתבה המלאה

חברי התכנית "זהו זה" בחזרות עם המוזיקאי שלמה גרוניך לתכנית האיחוד בכאן 11

חברי התכנית "זהו זה" - מוני מושונוב, גידי גוב, שלמה בר אבא, אבי קושניר ודב'לה גליקמן, בחזרות עם המוזיקאי שלמה גרוניך לתכנית האיחוד בכאן 11, מרץ 2020/כאן 11

שאלה נוספת שהופנתה אל כוכבי "זהו זה" מוואלה! תרבות היא אם בדומה לתוכנית המקורית שהיתה מלאה באילתורים, גם בגרסתה הנוכחית יהיו הרבה מהם. קושניר אמר על כך : "אילתור כשמו כן הוא. אז בוא נראה מחר מה יהיה".

מושונוב: "פעם היה הרבה אילתור והשקעה. אנחנו בגעגוע גדול לאולפן שלנו בטלוויזיה החינוכית ברמת אביב, עם הסטים המושקעים".

לשאלת וואלה! תרבות מה תחושתם לגבי הפגיעה הקשה שסבלה תעשיית התרבות והבידור בשל התפשטות הקורונה והאם לדעתם המדינה צריכה לתמוך באמנים שנפגעו, אמר קושניר: "המדינה צריכה לעזור לכולם".

גליקמן: "ראש הממשלה אמר שישלמו כסף, אבל פה מתכוונים לקחת כסף מהאזרחים. בדנמרק למשל מחלקים עכשיו קצבאות לכל האנשים. כל אזרח דני מקבל משכורת!"

גוב מתלוצץ: "ברצינות? יש להם קורונה בכלל?", ואז מרצין: "כל המדינה משותקת. נפגעו בריאותנו ושלוותנו, והמדינה צריכה לעזור לכולם. אבל אין לה כסף, אז לא יעזרו לכולם. זה מה שיהיה".

גליקמן הוסיף התלוצצות: "אנחנו מאוד מאוד חלוקים בשאלה, אנחנו פחות או יותר חצויים. יש שניים שהם מאוד מאוד בעד המכה הזאת, ויש שניים שהם לא בעדה. אנחנו רבים על זה בלי סוף".

לשאלה האם הם חוששים לאור היותם בקבוצת סיכון, מושונוב הגיב: "אני חושש. אי אפשר להוציא את עצמך מהכלל. הנחמה היחידה שלא רק העם בישראל בצרה הזאת, אלא העולם כולו".

קושניר: "אני מפחד בדיוק כמו מוני, לא משנה באיזה קבוצה אתה".

זהו זה - מלחמת המפרץ. חינוכית 23
וככה הם נראו פעם: חברי "זהו זה" בימי מלחמת המפרץ/חינוכית 23

הארבעה נשאלו גם על היותם בקבוצת הסיכון של הקורונה. גוב התייחס לכך באומרו כי - "אנחנו צעירי קבוצת הסיכון אמנם, אבל אנחנו בקבוצת הסיכון. אז אתה הולך עם פירפור חדרים קטן. יש למשל שיר שאנחנו צריכים לעשות ביחד. ואנחנו חמישה אנשים, אז אנחנו לא בטוחים שאנחנו יכולים לעשות את זה, אבל נעשה את זה בכל זאת. מספיק שמישהו אחד מודבק פה באולפני הרצליה, וכל העסק מושבת".

לקינוח, הכוכבים נשאלו על ידי וואלה! תרבות אם כמו בעבר, יהיה שידור חוזר של התכנית למחרת באחת שלושים וחמש. גוב ענה: "יפה אמרת! 'זהו זה' במקור שודר בארבע ביום חמישי ויום למחרת בשידור חוזר באחת וחצי. אני חושב שזה היה זמן טוב גם בימים שבהם לא היתה קורונה, וגם היום".

קושניר: "אני יודע ממקורות יודעי דבר שיהיה שידור ביום שישי, מקווים שזה יהיה באחת וחצי! יש ועדה שיושבת עכשיו ועובדת על הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully