וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו אותי בבית: מקלאסיקות מרגשות ועד להיט טרי, הסרטים שמחכים לך בבית

2.4.2020 / 0:00

קלאסיקות עכשוויות ומרגשות שעלו בנטפליקס, להיט טרי ועטור כוכבים שמוצע במחיר אטרקטיבי ושני פסטיבלים ביתיים - האחד לחובבי סרטים צרפתיים והשני לחובבי כלבים. מדור המלצות הצפייה הביתית, במיוחד לימי הסגר

פורום פילם

חיים בין השורות (נטפליקס)

הקטלוג של נטפליקס התחדש השבוע בכמה תוצרים מעולים, ואחד הבולטים שבהם הוא "חיים בין השורות" ("The Squid and The Whale") של נוח באומבך, שבעת צאתו ב-2005 היה אחד הסרטים המוערכים והמהוללים של השנה. צפייה חוזרת בו גילתה כי הוא פחות מופתי ויותר בעייתי ממה שזכרתי, ובכל זאת כדאי לצפות בו - מה עוד שעלילתו מתפרשת על פני כ-80 דקות בלבד.

בדומה ל"סיפור נישואים", סרטו האחרון של באומבך שגם כן זמין בנטפליקס, גם "חיים בין השורות" הוא דרמה אוטוביוגרפית למחצה העוסקת בגירושים. אך במקרה זה, הממד ההומוריסטי לא פחות דומיננטי מזה הדרמטי, והעלילה מתרחשת בשנות השמונים ומוצגת מנקודת מבטם של שני הילדים במשפחה הניו יורקית, אותם מגלמים ג'סי אייזנברג ואוון קליין. את ההורים מגלמים לורה ליני וג'ף דניאלס, שני בעלי מלאכה נפלאים שעושים כאן תפקידים טובים במיוחד, והצוות המשובח כולל גם את אנה פאקווין ואת וויליאם בולדווין.

הסרט, בקיצור, כתוב לעילא ומשוחק לעילא, וכרגיל אצל באומבך גם יש לו פסקול מושלם. נוסף לכך, חולי הגעגועים לניו יורק המבכים את העובדה שלא יבקרו בה בקרוב, יכולים להתנחם בכך שזירותיה האיקוניות של העיר ממלאות כאן תפקיד מרכזי - כולל המוצג הפופולרי במוזיאון לטבע, שבשמו הדרמה-קומית הזו נקראת במקור.

אגב, חוץ מ"חיים בין השורות" ו"סיפור נישואים", מציעים בנטפליקס עוד שני סרטים של באומבך, מקצוות שונים של הקריירה שלו: "דורכים במקום", עבודת ביכוריו מ-1995, ו"סיפורי מאירוביץ'" מ-2017. כל אלה מספקים הצצה לגוף העבודה של אחד הקולנוענים האמריקאים המוכשרים ביותר בעשורים האחרונים.

חיים בין השורות. פורום פילם,
למי שמתגעגע לניו יורק. "חיים בין השורות"/פורום פילם

פסטיבל הקולנוע הצרפתי (yes)

בכל הקשור לתפריט הקולנועי, המבחר שמוצע ב-yes איכותי ומגוון יותר מאשר בכל פלטפורמה מקומית אחרת. ערוצי הסרטים של הלוויין חזקים במיוחד בקלאסיקות ובתוצרת אירופאית טרייה, ובהמשך לכך גם יציעו החודש תוכנית מיוחדת של קולנוע צרפתי.

מדובר למעשה בגלגול של פסטיבל הקולנוע הצרפתי שהיה אמור להתקיים כמדי שנה בסינמטקים ברחבי הארץ, אך בוטל מן הסתם בשל המצב. לא כל הסרטים שיועדו להקרנות הסינמטקיות היו זמינים גם לפורמט הביתי, כך שהקטלוג של החגיגה הזו אינו בדיוק או-לה-לה. עם זאת, יש כמה מציאות.

נמליץ בעיקר על שני סרטים טריים, שעוררו תהודה בצרפת אך לא הופצו מסחרית בישראל, וזו הזדמנות ראשונה לראותם: "המסנוורים" ("Les Éblouis") הוא סרטה הראשון כבמאית של שרה סוקו, המבוסס על סיפור שחוותה בעצמה: הוריה נסחפו אחר כת דתית סגורה וקיצונית, שהלכה והתגלתה כמושחתת ומסוכנת. את אם המשפחה מגלמת קמי קוטן, המוכרת מהסדרה "10 אחוז", אך את ההצגה גונבת הנערה האלמונית שמגלמת את בתה, סלסט ברונקל, עם הופעה נחושה ואינטנסיבית כאגרוף קפוץ.

הסרט השני הוא "חיי בית הספר", שיעלה גם בנטפליקס בשבוע הבא, בשם "היועצת". כיאה לשמו, הוא מתרחש בחטיבת ביניים באחד מן הפרברים הקשים והטעונים צפונית לפריז, ומציע נקודת מבט מעניינת על החברה הצרפתית העכשווית.

נוסף לכך, אפשר גם יהיה ליהנות מהקומדיה החביבה "עושים שכונה", שמתרחשת אף היא בפרברי פריז, והספיקה לבלות כשבועיים באולמות שלנו, לפני שאלה נסגרו בשל הקורונה. בפינת הקלאסיקות, מחכה לכם "מי ירה בפסנתרן?" של פרנסואה טריפו, ונוסף לכך אפשר למצוא ב-VOD של yes עוד שלל סרטים צרפתיים עכשוויים ומשובחים, בראשם "אהבה" של מיכאל הנקה, אחד מן הסרטים הכי טובים של העשור החולף.

עוד בוואלה!

מאה סרטים לראות בנטפליקס

לכתבה המלאה
זיטה הרנו. פסטיבל הקולנוע הצרפתי,
בנטפליקס יוקרן בהמשך החודש בשם "היועצת". מתוך "חיי בית הספר"/פסטיבל הקולנוע הצרפתי

הקטלוג הכמעט מלא של ג'יבלי (נטפליקס)

לפני כמה חודשים הודיעו נטפליקס על רכישת רוב הקטלוג של אולפן האנימציה ג'יבלי, ואז החלו להעלות אותו בשלוש פעימות. החודש הגיעה הפעימה השלישית, ועכשיו יש בשירות את כל סרטיו הגדולים של הרוח החיה מאחורי האולפן, המאסטר הייאו מיאזאקי: מ"הנסיכה מעמק הרוחות" מ-1984 ועד "הרוח העולה" מ-2013, כשבתווך אפשר להתענג גם על "השכן שלי טוטורו", "שירות המשלוחים של קיקי", "המסע המופלא" וקלאסיקות אחרות.

אך הרשו לנו לפנות זרקור לשני סרטים יותר עכשוויים ואולי קצת פחות מוכרים של ג'יבלי, בהם מיאזאקי היה מעורב כתסריטאי ומפיק אך לא כבמאי: "הלקחנים - עולמה הקסום של אריאטי", עיבוד מקסים ומרגש עד דמעות לספרה של מרי נורטון על האנשים הזעירים החיים בסתר מתחת לקורות העץ של משפחה הלא מודעת לקיומם; ו"תצפית על גבעת הפרגים" ("From Up on Poppy Hill"), המיועד לקהל קצת יותר בוגר. זה סרט יפה ומרתק, שיש בו ממדים היסטוריים, פוליטיים ורומנטיים. עלילתו עוקבת אחר שני תלמידי תיכון בטוקיו רגע לפני אולימפיאדת 1964 - שהיא נכון לעכשיו האולימפיאדה האחרונה שהתקיימה בעיר.

"סנופי וצ'ארלי בראון: פינאטס - הסרט" (yes)

והנה המלצה על סרט אנימציה נוסף - אמריקאי במקרה זה. מדובר ב"סנופי וצ'ארלי בראון: פינאטס - הסרט", גלגול קולנועי עכשווי להרפתקאותיהם של הכלב הכי מפורסם בארצות הברית ושל חבריו האנושיים. הממתק הזה יצא לפני חמש שנים, אבל הופץ כאן רק בגרסה מדובבת ולא זכה לתהודה. חבל שכך, שכן מדובר בסרט מענג, המצליח לשמר את הרוח הקסומה והמלנכולית של הקומיקס המקורי.

הסרט זמין במסגרת קטגוריה חדשה ומיוחדת של ערוצי הסרטים של yes, "חברי הטוב ביותר" שמה, המוקדשת לכלבים, שהודות להם רבים מאיתנו זוכים לצאת מדי פעם מהבית גם בתקופת ההסגר. יש בה כמה וכמה סרטים שמומלצים גם אתם בכלל מעדיפים חתולים, בהם "מישהו לרוץ איתו" על פי ספרו של דוד גרוסמן, להיט האנימציה המבריק "בולט" וגם "בית מלון לכלבים", בכיכובן של אמה רוברטס ושלל הולכים על ארבע.

רצח כתוב היטב (yes, HOT, פרטנר וסלקום)

למען האמת, אנחנו לא מעריצים גדולים של הסרט הזה - אבל, מדובר באחד הלהיטים המדוברים של החורף החולף, ואי אפשר להתעלם מעלייתו ל-VOD, מה עוד שבכל זאת יש בו אלמנטים מוצלחים, ובעיקר הרבה כוכבים. זו גם דוגמה נדירה לסרט הוליוודי בפרופיל גבוה שאין בו אפקטים ואינו מבוסס על חוברת קומיקס.

תחת זאת, ובדומה ל"תעלומת רצח" עם אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון שזמין אף הוא בנטפליקס, "רצח כתוב היטב" מתגלה כמעין מחווה ליצירתה של אגאתה כריסטי או פארודיה עליה. דניאל קרייג מגלם בלש סטייל הרקול פארו, כריסטופר פלאמר הוא סופר מתח מפורסם שנרצח באחוזתו, ואת תפקיד החשודים ברצח מגלמים כריס אוונס, ג'יימי לי קרטיס, דון ג'ונסון, טוני קולט, קתרין לנגפורד ("13 סיבות") ואנה דה ארמס הפורצת, שגונבת לכולם את הרעם. התוצאה מתאמצת מדי, מעיקה לעתים, אבל היא הולכת ומשתפרת עם הזמן, ויש בה טוויסטים יפים ואג'נדה חברתית.

ויש גם קשר ישראלי: את הסרט כתב וביים ריאן ג'ונסון, המוכר לקהל הרחב כבמאי של "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי", והפיק אותו שותפו הקבוע - המפיק הישראלי רם ברגמן.

הסרט זמין בשירותי ה-VOD של yes, HOT, פרטנר וסלקום. מבין אלה, סלקום הודיעו השבוע כי מחיר הזמנת סרט חדש אצלם יהיה 16.90 בלבד, כעשרה שקלים פחות מאשר אצל המתחרים. מהלך מעניין, שנראה אם תהיה לו המשכיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully