וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נלחצתי כשאיבדתי ראייה לעשר דקות, מזל שאמיר פיי גוטמן נחלץ לעזרתי"

22.4.2020 / 0:00

הכירו את ההבטחה המוזיקלית אורקה (אור כהן אכד), זוכת "פרויקט הלהקה", המוציאה שיר ראשון בלייבל בינלאומי. בריאיון לוואלה! תרבות היא מגלה על הרגע בו איבדה את הראייה בצילומי הריאליטי ועל הקשיים של אביה, מנהל מלון באילת, בשל מגפת הקורונה

הקליפ לשיר "Sun Goes Down" של הזמרת אור כהן אכד (אורקה)/בימוי: Karm & Coh (יהונתן כרמי ושי כהן)

(בסרטון: הקליפ לשיר "Sun Goes Down" של אורקה)

שנת 2014, גבעתיים. במהלך חזרות למופע בעונה השנייה של הריאליטי המוזיקלי "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים, הזמרת אור כהן אכד, הפועלת תחת השם אורקה, שהיתה אז בת 17, חוותה רגע דרמטי ומלחיץ כשלפתע איבדה את הראייה שלה באחת העיניים. הבמאי אמיר פיי גוטמן המנוח נחלץ מיד לעזרתה ברגישות ובנחישות. "אני לא יודעת להגיד מה זה היה, כנראה איזה קריש דם שחלף, במשך עשר דקות לא ראיתי שום דבר בעין ימין והייתי בסטרס", אומרת אורקה. "אמיר היה זה שמיד הנחה את כולם מה לעשות, דאג שאטופל וביקש ממישהי להביא לי קרואסון שוקולד. הוא זה שהוציא אותי מהסטרס. לימים, לאחר שאמיר מת, דיברתי עם אח שלו על סט צילומים של סדרה שהשתתפתי בה, והוא סיפר לי שיש להם עבר במשפחה עם אירועים כאלה, ובגלל שלאמיר היה את הרקע וההבנה בנושא הוא ידע איך להתמודד עם זה".

"עבדתי עם אמיר כבמאי המופע במשך שלושה חודשים, הוא היה בנאדם מדהים", מוסיפה אורקה, "הוא כל הזמן דאג להרים אותי, להגיד לי כמה אני צריכה לתפוס ביטחון, כמה אני טובה וכמה עלי לא לפחד ולתת מעצמי. הוא כל הזמן היה מנחיל בי את זה, כי היו חסרים לי הדברים האלה באותם ימים. הוא היה שיא המקצועיות. הוא ידע איך לבנות לנו מופע שייראה וואו. 'פרויקט הלהקה' תפסה רייטינג גדול. אני גאה כל כך שיצא לי לעבוד עם הבנאדם הזה. סיפור המוות שלו הוא הכי נורא שיש".

הזמרת אור כהן אכד (אורקה). זוהר גור אריה,
תפסה ביטחון. אורקה/זוהר גור אריה

הכירו אחת ההבטחות המוזיקליות הגדולות -אורקה (ORCA) בת ה-24, שנולדה וגדלה באילת וגרה כעת בתל אביב. הכינוי שלה נגזר משמה, אור כהן אכד, בלי קשר לזן הלווייתנים. היום היא מוציאה שיר ראשון ומגניב, "Sun Goes Down" שמו, המלווה בקליפ שמופיע כאן בבכורה. אורקה, המנוהלת על ידי עמי ניר, מוציאה את השיר במקביל לארץ גם בלייבל הבינלאומי AWAL לאחר שחתמה תחת הסוכן קווין שיברס, המייצג שמות כמו הראפרים טיילר דה קריאייטור וקיד קאדי ולהקת Brockhampton.

"זה שיר על המתנה", אומר אורקה, "המתנה שלי לבחור, הייתי קשורה לטלפון ורק מחכה לסימן חיים ממנו כדי לראות שבאמת יש פה משהו. זה שיר על הדיכאון, העלבון והתסכול שחוויתי בגלל אדם שגרם לי להאמין שאולי יש פה משהו אמיתי ובסופו של דבר הוא נעלם. ואני ישבתי וחיכיתי. עד שבסוף אני די מתעוררת על עצמי ומבינה שבזבזתי הרבה מאוד זמן. הקליפ שלו הוא ברוח האנ נ' בי של סוף הניינטיז, תחילת האלפיים".

הזמרת אור כהן אכד (אורקה). עמית סליקטר,
השמש שוקעת. אורקה/עמית סליקטר

האיזכורים התקשורתיים הבולטים שלה עד כה היו שירבוב שמה בטעות לפרשת אייל גולן - תמונתה הופצה למרות שלדבריה אין לה שום קשר לפרשה - וכאמור זכייתה בעונה השנייה של הריאליטי המוזיקלי "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים שבו הוצגה כ"הילדה הכי יפה בגן" והתקבלה ללהקת לוליפופ. "בתור ילדה ששרה, כל הזמן שאלו אותי 'מתי את הולכת לריאליטי? מתי את הולכת ל'כוכב נולד'? תמיד הפחיד אותי הרייטינג והלחץ והלייב והתחרותיות הזאת. ב'פרויקט הלהקה' היה קל יותר כי זה לילדים", אומרת אורקה. ההשתתפות בריאיליטי גרמה לה לנוע הרבה על קו אילת-תל אביב, שאליה העתיקה את מגוריה בגיל 18 בעקבות גיוסה ללהקה הצבאית חינוך ייצוגי. בנוסף, אורקה למדה משחק מול מצלמה, שיחקה בסדרות הנוער "כדברא" בניקלודיאון ב-yes ו"אילת" ב-HOT וכן עבדה כדוגמנית.

סחתיין על ההחתמה הבינלאומית. איך הגעת לזה?

"בזכות המנהל שלי, עמי ניר. אנחנו מוציאים את השיר דרך AWAL, לייבל בינלאומי שהבסיס שלו באנגליה וגם התחלנו עבודה עם סוכן בכיר בוויליאם מוריס. זה הכי מרגש. לא הצלחתי לדמיין את זה עד שזה קרה. אני משאירה לעמי להתעסק בכל זה. בסופו של דבר, את יכולה לחתום בחברות הכי גדולות ובסוף אם הקהל לא יאמין בזה לא יקרה כלום. הקהל בסוף יותר חכם וצודק מכל לייבל או סוכן".

את מכוונת יותר לישראל או לחו"ל?

"בגדול אני מכוונת כמה שיותר גבוה, ולכן אני מבצעת באנגלית. אני חושבת שהעולם מתקדם היום למקום מאוד אוניברסלי ונגיש. אני רואה איך בהמון תחומים אנחנו פורצים גבולות, אם זה מסעדנות, בישול והכל. הלוואי שאני אצליח פה וגם שם. עכשיו עם הקורונה אפשר לראות איך הכל עובר בקלות".

עוד בוואלה!

הסטרוקס גרמו ללב שלי לפעום כמו פעם, כמו אז כשהקשבתי להם לראשונה

לכתבה המלאה
תמונות ארכיון של אמיר פיי פרישר גוטמן. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הרגיע אותה בזמן משבר. אמיר פיי גוטמן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

הזכרת את הקורונה. אביך הוא חיים כהן אכד, מנכ"ל מלון רויאל ביץ' אילת מקבוצת ישרוטל. ענף המלונאות ואילת ספגו מכה קשה מאוד בגלל המשבר הנוכחי. איך אבא מתמודד עם זה?

"זה קשה. המלון מושבת כבר חודש. אבא שלי בנאדם הכי עסוק בעולם והוא מספר לי כמה הרבה עובדים עכשיו יצאו לחל"ת, המלון סגור והוא לא יודע מה קורה ומה הצפי. אבל יש בזה גם דברים טובים. אבא נמצא יותר מתמיד בבית. הוא מכיר המון אנשים ויש לו יותר זמן לשלוח את השיר שלי להרבה אנשים".

איזה שיר תמשיכי לשמוע עד לשנייה האחרונה שלו, גם אם את יושבת במכונית וכבר סיימת לחנות - לא תצאי עד שהשיר ייגמר?

"זה תלוי בתקופות. יש תקופות שבהן אני במצב רוח יותר מלנכולי ואז אני מקשיבה יותר לשירי סול. זה יכול להיות זה גם היפ הופ יותר כבד. וזה יכול להיות גם ריהאנה".

View this post on Instagram

הנה זה קורה, דרך שהתחילה מלאה בשאלות, בחיפוש, בניסוי וטעייה, באהבה, בפחדים ובתשוקה גדולה למה שאני עושה מגיל 9. מוזיקה. נשמע קיטשי, אני יודעת. לא כולם זוכים או מעיזים לקפוץ למים בשביל החלומות שלהם. אני מודה, גם לי לקח רגע, להודות בפני עצמי, שזה זה. להבין שאם לא אסנכרן בין הזמן שעובר לבין החלום שלי, הזמן כבר לא יתחשב בי. למזלי, פגשתי אדם מיוחד, שמו עמי. הוא סיפר לי שהמטרה שלו זה למצוא, לקדם, לטפח כשרונות, ולפרוץ איתם גבולות. והוא מצא אותי. והוא האמין בי מהשניה הראשונה שהוא שמע אותי שרה. אבל יותר מזה, בתהליך ארוך במיוחד - גרם לי גם להאמין בעצמי. מאותו רגע, אנחנו הולכים יחד, כל אחד אחרי החלום שלו, שהפך לחלום משותף וממשי. דבר מוזר, סינגל ראשון. קטן, בקונטקסט של קריירה. עצום, מאיפה שאני עומדת היום. ובסוף, לא משנה מאיפה אני מסתכלת - נשבעת, אני פשוט מקווה שתהנו. אז זה הסיפור הראשון שלי, "sun goes down". מחר. @ami_nir @sundyedmusic Here we go. a road that started filled with questions, some inner searching, trial and error, love, fears and a big big passion for what i've been doing since i was 9 - music. sounds cheesy, i know. But not everyone gets the chance or the courage to jump head first into the water in pursue of their dreams. Honestly, it took me a moment or two to embrace it and understand that this IS IT. To understand that if i won't synch my dreams with the time i spend - the time will still pass. Luckily for me, i met a special guy named Ami. He told me about his goals of finding and developing talent - and then leading them into a musical career. He found me, and has believed in me from the moment he heard me sing. But even more importantly - he made me believe in myself. Since, we've been joined at the hip, each with her/his own dream, which have now merged into one. It's a strange thing, a 1st single. Tiny, in context of a full career. HUGE, from where i'm standing today. But either way, one thing is for sure - i just hope you all enjoy it. So this is my first story . "Sun Goes Down". Tomorrow. #orcamakesmusic @sundyedmusic @ami_nir

A post shared by ORCA (@or_cohen_accad) on

הקליפ לשיר "Sun Goes Down" של הזמרת אור כהן אכד (אורקה). בימוי: Karm & Coh (יהונתן כרמי ושי כהן),
אורקה/בימוי: Karm & Coh (יהונתן כרמי ושי כהן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully