וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום העצמאות בימי קורונה: אמנים יופיעו על משאיות מול מרפסות

21.4.2020 / 18:45

לאחר ביטולי הופעות יום העצמאות בגלל משבר הקורונה, הפיתרון החלקי יהיה הופעות של זמרים על משאיות נעות מול מרפסות. במקום לשלם סכומי עתק יקבל כל זמר בין אלפים בודדים ל-20-30 אלף ש"ח להופעה. רגב הוד: "נביא לעם ישראל את קיסריה למרפסות"

הזמר רגב הוד מופיע על משאית בפני מרפסות בתקופת משבר הקורונה/באדיבות רגב הוד

(בסרטון מעל: הזמר רגב הוד מופיע על משאית מול מרפסות בתקופת משבר הקורונה)

משבר הקורונה ומגבלות ההתקהלות הובילו באופן חסר תקדים לביטול הופעות יום העצמאות. כאלטרנטיבה מסויימת לכך מסתמן טרנד של הופעה של אמנים מול מרפסות בעודם על גביי משאית נעה. הסכומים שמשלמות העיריות והמועצות המקומיות על הופעות אלו נמוכים באופן משמעותי מהופעות הרגילות שנעשות לאורך השנים על במות הענק בחג - במקום עשרות רבות של אלפי שקלים עד מאות אלפי שקלים להופעה בודדת לאמן ישולם לאמן בין אלפים בודדים ל-20-30 אלף להופעה לא כולל המשאית והלוגיסטיקה. במילים אחרות: את עומר אדם כנראה לא תראו על משאית.

אחד הזמרים הראשונים אם לא חלוץ ההופעות על משאיות מול מרפסות בימי הקורונה הוא הזמר רגב הוד, שעוד לפני יום העצמאות כבר חרש את הארץ בדרך זו מעל ל-10 ערים. ביום העצמאות הוא צפוי להסתובב עם המשאית מול מרפסות בערים יבנה, רחובות, לוד וראש העין. "רגע לפני הטלת הסגר הכללי החלטתי להביא לעם ישראל את קיסריה למרפסות", אומר הוד לוואלה! תרבות, "בגלל ההגבלות שהוטלו על עם ישראל ובעקבות מסיבות המרפסות שנעשו באיטליה, עלה במוחי לשמח את העם שכלוא בבית ולשדרג את נושא מסיבות המרפסות. יצאתי עם משאית, הגברה ותאורה והסתובבתי במעל לתריסר ערים גדולות בארץ".

נאמר לי שהתשלום שאתה גובה הוא זול במיוחד, כאלפי שקלים בודדים, רחוק מסכומי העתק של הופעות יום העצמאות.

"אני לא רוצה להיכנס לסכומים. בוא נגיד שאנחנו לא נהיה בני הדודים של רוטשילד. השכר שלי לדבר הזה הוא בריאות הנפש שאני מייצר לעם ישראל, שלא ישקע בעצבות, לכן גם הוצאתי את השיר החדש שלי 'מאמין בניסים', באמונה שעם ישראל יעבור את זה, במטרה לחזק את העם".

יום העצמאות בכיכר רבין זיקוקים. כפיר בולוטין,
את זה לא נראה השנה: קהל חוגג עצמאות בכיכר רבין בתל אביב, מאי 2019/כפיר בולוטין

עיריית ירושלים תוציא בערב יום העצמאות 15 "משאיות שמחה", כלשונה, להופעות מול מרפסות, שעליהן יופיעו כ-25 אמנים ולהקות בשכונות העיר, ובהם עדן אלנה, עידן עמדי, התקווה 6, אברהם טל, אתניקס, הדג נחש, דנה ברגר, מוקי ושרון חזיז. בתשובה לשאלת וואלה! תרבות מה הסכום שכל אמן צפוי לקבל עבור הופעת המשאית, השיב דובר עיריית ירושלים: "ממוצע שכר האמנים עומד על כ-25 אלף שקלים לכל אחד, עבור שלוש שעות, הכוללות ארבע הופעות בערב".

עיריית תל אביב תשגר בערב יום העצמאות 4 משאיות שעליהם יהיו אמנים ולהקות שיבצעו שירים עבריים אך כפי הנראה לא שמות ידועים ועוד 8 רכבים שיסתובבו ברחבי העיר עם מערכת הגברה וישמיעו מוסיקה. בקרית מלאכי איציק שמלי יופיע על משאית. בקריית אונו רון שובל. גם עיריית רעננה תוציא חמש משאיות הממותגות כ"עידודיות" עם די ג'ייז ונגן, וכן תתקיים מסיבת גג בעיר עם שפיטה שתשודר בלייב. בנוסף, מסתמן ששפיטה גם תופיע על משאית ברמת גן.

צפויים להיווסף לרשימה שמות נוספים. לא מעט משאים ומתנים בין רשויות מקומיות לאמנים ונציגיהם מתקיימים כעת אך עוד לא הבשילו לחתימה. בחלק מהמקרים ההופעות המתגלגלות עוד לא נסגרו בגלל שלא ניתן עדיין אישור משטרה.

עוד בוואלה!

הופעות סודיות ושיעורים פרטיים: כך הזמרים מתפרנסים בימי קורונה

לכתבה המלאה
עדן אלנה. משה נחמוביץ׳,
חלמה על במת הענק של האירוויזיון בהולנד, ותופיע על משאית בירושלים. עדן אלנה/משה נחמוביץ׳

(עדכון, רביעי 1:30): אתמול (שלישי) עיריית פתח תקוה הודיעה כי תפעיל 12 משאיות מוזיקליות, שיעברו בערב יום העצמאות בנקודות שונות ברחבי העיר, ותושבי העיר יוכלו להצטרף לחגיגות ממרפסות הבתים בלבד. היא הכריזה על הכוונה להעלות על המשאיות את המוזיקאים זהבה בן, שיר לוי, רותם כהן, חיים ישראלי ואחרים, בנוסף די ג'ייז, ולמחרת אמני ילדים ובהם מיכל הקטנה. אחרי חצות הודיע ראש העיר רמי גרינברג כי חזר בו מהחלטתו וכי המשאיות המוזיקאליות יתקיימו ללא האומנים. "בשעות האחרונות קיבלתי מספר פניות מתושבים המבקשים לצמצם את אירועי יום העצמאות, לאור העובדה כי אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר הדורש מאיתנו להיערך בצורה כלכלית אחרת. לאחר חשיבה מחודשת בנושא אני מוצא לנכון לצמצם את אירועי החג ולאפשר את קיום המשאיות המוזיקאליות ללא האומנים שתוכננו".

במשך שנים רבות הסכומים העצומים שמקבלים זמרים וזמרות מהרשויות המקומיות להופעות ביום העצמאות עוררו זעם רב ומובן בציבור. בשל משבר הקורונה ומגבלות ההתקהלות, יחסכו כספים רבים על הופעות אלו. כל ההופעות המסורתיות בחג שנחשב לרווחי במיוחד בתעשיית המוזיקה בוטלו, וכפי שפורסם בוואלה! תרבות לפני חודש הזמרים, הזמרות שאר אנשי התעשייה לא ירוויחו כמתוכנן סכום ענק המוערכים בכחצי מיליארד שקלים. מבדיקת וואלה! תרבות עלה המפסידים הגדולים יהיו עדן חסון שלא ישלשל לכיסו כמתוכנן מעל ל-600 אלף שקלים עבור ארבע הופעות, סטטיק ובן אל עלולים לא להרוויח כמתוכנן כ-600 אלף עבור ארבע הופעות ושלומי שבת לא יגדיל את חשבון הבנק במעל ל-500 אלף שקלים על שלוש הופעות. רגע לפני התפרצות הקורונה עומר אדם עשה "הנחה" והוריד את הסכום שהוא גובה להופעה אחת מ-300 אלף ל-250 אלף "בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully