וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי זמרי ישראל לנתניהו: "אל תכבה את האור על התרבות"

21.4.2020 / 20:28

בכירי אמני ישראל - בהם אביב גפן, חוה אלברשטיין, שלום חנוך, שלמה ארצי, עדן בן זקן, ישי ריבו ורבים אחרים - פרסמו עצומה להצלת עולם התרבות והאירועים. ביום חמישי אף יקימו מיצג מחאה ענק בכיכר רבין בהשתתפות האמנים ועובדי התעשייה

הזמר רגב הוד מופיע על משאית בפני מרפסות בתקופת משבר הקורונה/באדיבות רגב הוד

(בסרטון: הזמר רגב הוד מופיע על משאית בפני מרפסות בתקופת משבר הקורונה)


מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים ואביב גפן הפיצו בשעה האחרונה עצומה הקוראת לראש הממשלה להתערב ולפעול להצלת 150 אלף עובדים בתעשיית התרבות, שלדבריהם היו הראשונים להיפגע כלכלית בשל מגפת הקורונה ויהיו האחרונים לשוב ולעבוד, דבר אשר הביא רבים מהם כבר כעת לקריסה כלכלית.

על העצומה חתמו עשרות רבים של אמנים, ובהם אביב גפן, שלום חנוך, שלמה ארצי, יהודה פוליקר, עדן בן זקן, משה פרץ, מתי כספי, ישי ריבו, אביתר בנאי, אהוד בנאי, מוש בן ארי, ריטה, הראל סקעת ליאור נרקיס, עברי לידר, קובי פרץ, עדן חסון, חוה אלברשטיין ועוד רבים אחרים.

העצומה היא יריית הפתיחה לקראת אירוע מחאה ענק שיתקיים בחמישי בערב בכיכר רבין בתל אביב. בשלב הזה המארגנים עוד לא חושפים פרטים על האירוע, אבל במהלכו תופיע העצומה על קיר ענק שאליו יוזמנו אנשי התעשייה, ובהם אמני ישראל, להגיע ולחתום ולדרוש מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שלא יאפשר לתעשיית התרבות להתמוטט.

ישי ריבו במצעד העברי השנתי של גלגל"צ בשיתוף וואלה, ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
בין החותמים. ישי ריבו/ראובן קסטרו

נוסח העצומה: "אדוני ראש הממשלה, עולם התרבות והאירועים הם תפילה ומחאה כאחד, תמיד היינו שם, התייצבנו ראשונים כשנקראנו, בין אם זה שמחה או אסון, בימי חג או בימי אבל, בהתנדבות לצד עבודתנו היומיומית. תמיד היינו שם בשבילכם, והיום אנו מבקשים שתהיה שם בשבילנו.

"למעלה מ-150 אלף מובטלים מתעשיית התרבות והאירועים ללא אסטרטגיית יציאה. אנחנו הטכנאים, המפיקים, הברמנים, הבמאים, המאבטחים, האמנים, הנגנים, עובדי הניקיון, הנהגים וכל מי שאחראי לשמור על השפיות הלאומית. היינו הראשונים להסגר ונהיה האחרונים לשוב ולעבוד.

"התרבות הישראלית על כל גווניה תמיד היתה שם לעזור בעת צרה, אם זה במקלטים, בבתי החולים ובכל רחבי הארץ, היום אנחנו אלו שבצרה ומבקשים ממך לעזור. אנו החתומים דורשים ממך תוכנית כלכלית נדיבה ומיידית המבוססת על מענקי חירום ועל הזרמה של תקציבים למכרזים, כדי לחלץ את תעשיית התרבות והאירועים ולהצילה מקריסה. להציל את אלה שכותבים את פס הקול ומתמללים את פעימות ליבה של מדינת ישראל.

"'אינני מדבר כי יש לי כח לדבר, אני מדבר כי אין לי כח לשתוק' (הרב קוק)", לשון העצומה.

עוד בוואלה!

יום העצמאות בימי קורונה: אמנים יופיעו על משאיות מול מרפסות

לכתבה המלאה
אביב גפן בעצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
מנסח העצומה. אביב גפן/ראובן קסטרו

"אמנם אנחנו כאמנים נמצאים בקדמת הבמה, אך מאחורי כל אחד ואחת מאתנו קיימים עשרות ומאות של עובדים שאת קולם היום אנחנו משמיעים", מסר אביב גפן, מנסח העצומה. "הנגנים, המפיקים, הנהגים, אנשי הסאונד הם המשפחות שלנו, והיום אנחנו ניצבים לצידם וקוראים לראש הממשלה - אל תהיה חתום על האסון הכבד ביותר שנפל על התרבות בישראל, תמנע את הקורונה התרבותית שתחסל את התעשייה ותושיט יד שתמנע מרבבות רבות של אנשים להגיע אל חרפת רעב".

"150 אלף אנשים נמצאים בדרכם אל מתחת לקו העוני והם לא רואים שום תכנית חילוץ באופק", מסר יוני פיינגולד, יו"ר איגוד האמנים והמפיקים וממובילי מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים. "אנחנו פונים היום לראש הממשלה וזועקים את זעקתם של אלו שתמיד היו כאן כדי לשמור על השפיות הלאומית והיום זקוקים לחבל הצלה. אנחנו דורשים ממך אדוני ראש הממשלה - רק תכנית חילוץ מקיפה ויסודית תאפשר את הצלתנו ואת המשך קיומה של התרבות במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully