וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדק ישראלי: אסור לקיים הופעות - אך מכירות הכרטיסים נמשכות

7.5.2020 / 0:00

עדן חסון, שירי מימון, נסרין קדרי ואמנים נוספים מוכרים כרטיסים להופעות במועדים שלא יכולים להתקיים בגלל הקורונה. משרד כרטיסים: "לא חזרנו עדיין לעבודה מלאה, עובדים בחל"ת". בתוך כך, שאול מזרחי מנהל מועדון הבארבי מאיים: "אם לא נפוצה על הנזק - נעתור נגד המדינה"

צילום וידאו: ענת אלטמן

אבסורד, שלומיאליות, שיטת מצליח או סתם ברדק ישראלי? משרדי הכרטיסים ממשיכים למכור כרטיסים למופעי מוזיקה של מספר אמנים גדולים במקומות שונים לחודש מאי ויוני - למרות שעל פי הוראות הממשלה הן לא יכולות להתקיים בשל משבר הקורונה.

בתעשיית הבידור והתרבות שוררים בלבול וחוסר ודאות, בין השאר משום שלא רבים הבינו את כוונת הממשלה כיצד להקל על מגבלות ההתקהלות ובכך להחזיר את ההופעות. לפני מספר ימים אמרה שרת התרבות מירי רגב: "נפעל שעד אמצע יוני נחזיר את המופעים בנוכחות קהל שבין 50 ל-100 או יותר על פי מצב התחלואה". עם זאת, ראש הממשלה נתניהו הכריז באותו ערב: "ב-31 במאי נאפשר התכנסות של 100 איש, וב-14 ביוני, כך אנחנו מקווים, נוכל לבטל כליל את מגבלת ההתקהלות" - מה שיכול להתפרש כאור ירוק לכלל המופעים ללא הגבלת קהל לכאורה.

על רקע הבלבול ואי הבהירות, הפנינו שאלה לדוברי ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד התרבות ומשרד האוצר: ממתי יוכלו להתקיים מופעים בפני קהל, ומה כמות הקהל שתותר? כמו כן שאלנו מה שורש הסתירה לכאורה בין דברי רגב לדברי נתניהו? מלשכתה של רגב נמסר: "השרה רגב תפעל לכך שבשבועות הקרובים יחלו מופעי תרבות בנוכחות קהל שבין 50 ל-100 איש, באופן הדרגתי ובהתאם למצב התחלואה. בהמשך, ככל שהנחיות משרד הבריאות יתירו זאת, תורחב כמות הקהל". טרם התקבלו תגובות ממשרד ראש הממשלה וממשרד הבריאות. דוברת משרד האוצר הפנתה אותנו למשרד הבריאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת התרבות והספורט מירי רגב באירוע בחירות בראשון לציון ב-18 בפברואר 2020. רויטרס
גרסה א', גרסה ב'. רגב ונתניהו/רויטרס
ההתנהלות המשונה הזו אינה ייחודית רק לישראל. פול מקרטני, לדוגמא, ממשיך באופן הזוי למדי למכור כרטיסים להופעות הענק למאי וליוני

גם אם יתממשו דבריו של ראש הממשלה - ביטול מוחלט של כל מגבלת ההתקהלות החל ב-14 ביוני - עד אז נאסר על התקהלות. למרות זאת, באופן תמוה נמכרים (נכון לכתיבת שורות אלה ביום רביעי) באתרי כרטיסים למופעים של כמה אמנים, המיועדים לאכלס מאות ואף אלפי צופים. כך, למשל, נמכרים כרטיסים באין מפריע להופעת עדן חסון בלייב פארק ב-27 במאי, להופעת שלום חנוך ב-29 במאי בבארבי, להופעה של איירון מיידן ב-30 במאי באצטדיון בלומפילד, להופעת קרן פלס ב-30 במאי בזאפה תל אביב, להופעת שירי מימון ב-8 ביוני ברדינג 3, להופעת נסרין קדרי ב-13 ביוני בהיכל מנורה בתל אביב - וזוהי רשימה חלקית בהחלט.

עשויות להיות מספר סיבות לכך שנמכרים כרטיסים להופעות במועד שלא יכול להתקיים - בלבול מההוראות של הממשלה, זמן שלוקח לתעשייה הנמצאת במשבר עמוק "להתאפס על עצמה", וייתכן שבחלק מהמקרים הסיבה היא צמצום כוח אדם בתעשיית המוזיקה בגלל הוצאות לחל"ת שעיכבו את העדכון. עם זאת, נראה שלפחות בחלק מהמקרים (שיש בהם גם אי-הגינות צרכנית מסוימת) מקווים האמנים ונציגיהם שמי שירכוש כרטיס למועד מסוים - ינצלו את הכרטיס במועד המעודכן והמאוחר יותר. ההתנהלות המשונה הזו אינה ייחודית רק לישראל. פול מקרטני, לדוגמא, שאמור היה לקיים סיבוב הופעות אירופאי החל מחודש זה - ממשיך באופן הזוי למדי למכור כרטיסים להופעות הענק לחודש זה ולחודש הבא - אף שברור לחלוטין שלא יוכלו להתקיים.

עוד בוואלה!

הופעות ובתי הקולנוע יחזרו עד אמצע יוני, מוזיאונים - ב-17 במאי

לכתבה המלאה
נסרין קדרי בהופעה. אקליפס מדיה,
המופע יידחה? נסרין קדרי/אקליפס מדיה
משרד הכרטיסים "קופות תל אביב": "המכירות האלה נפתחו ממזמן. מן הסתם לקוח שירצה לבטל יקבל זיכוי מלא. ממילא אף אחד לא קונה עכשיו כרטיסים"

נידר עוז, אשת יחסי הציבור של שירי מימון, שלום חנוך ושל הופעת איירון מיידן בישראל, מסרה: "כל ההופעות יידחו. אנחנו מחפשים מועדים חדשים. שום מופע לא יתקיים שלא בהנחיות הממשלה. ואם יש ספק, כל רוכש כרטיס יקבל תמורה מלאה למופע חלופי או החזר במידה ומופע יתבטל". לגבי מימון הוסיפה עוז: "ההופעה ב-8 ביוני נדחתה מה-25 במרץ, שכל הכרטיסים לה נמכרו. כנראה שבגלל משבר הקורונה ביטלו חלק מהרוכשים את רכישתם, והמכירה נותרה פתוחה. מלכתחילה מספר הכרטיסים הנמכרים הוגבל לפחות מ-500 בגלל הבינוי של שתי במות ברדינג. למרות הכל, אנו בודקים אפשרות לדחיית ההופעה לספטמבר ולהוספת הופעה צמודה, וזאת לאור הביקוש ובמענה לפניות שקיבלנו מרוכשי כרטיסים שחוששים להגיע".

עופר מנחם, המייצג את עדן חסון ואת קרן פלס, מסר: "זה עניין של המועדונים ובימים אלה אני יודע שהם עובדים על לוחות הופעה חדשים ותאריכים חדשים יפורסמו בקרוב". נתנאל מויאל, שמייצג את נסרין קדרי: "בימים אלו אנו בודקים אפשרויות לתאריכים חדשים בהתאם להנחיות החדשות. כל מי שרכש כרטיס למופע ב-13 ביוני, כרטיסו יומר לתאריך החדש או לחילופין יוכל לקבל החזר כספי ממשרד הכרטיסים במידה והתאריך החדש לא יתאפשר עבורו. מקווים לחזור לבמות בהקדם האפשרי ולשמח את עם ישראל".

אביב קסלר ממשרד הכרטיסים "קופות תל אביב" המוכרות כרטיסים להופעות בתאריכים שלא יוכלו להתקיים של נסרין קדרי, עדן חסון ושירי מימון, אמר לוואלה! תרבות: "המכירות האלה נפתחו ממזמן. מן הסתם לקוח שירצה לבטל יקבל זיכוי מלא. לא חזרנו עדיין לעבודה מלאה, יש עובדים שנמצאים בחל"ת. וממילא אף אחד לא קונה עכשיו כרטיסים".

מזאפה נמסר בתגובה: "קבוצת זאפה טרם הודיעה על מועד פתיחת המועדונים וחזרת ההופעות לשגרה. בדף הבית של אתר זאפה מופיעה הודעה המבשרת על דחיית ההופעות למועדים חדשים כאשר גם ההופעה הזאת, כמו הופעות רבות, נדחתה לזמן לא ידוע. אנו פועלים לפרסום לוח הופעות חדש בכל המועדונים, זאת בהתאם להנחיות הרשויות".

שירי מימון מופע בידוד. שלומי גבאי, צילום מסך
גם תדחה. שירי מימון/צילום מסך, שלומי גבאי

שאול מזרחי הבעלים של מועדון הבארבי, אמר לוואלה! תרבות: "עד עכשיו כל הזמן לוחות ההופעות נעו ונדו. הזזנו דברים קדימה. במשך חודשיים הזזתי קרוב ל-70 הופעות. בשלב מסויים עצרנו כי לא ידענו לאן הרוחות נושבות. נקעה נפשי מלהזיז אל הלא נודע. לפני יומיים קיבלנו תאריך. סופסוף אנחנו מתחילים להבין לאן הרוחות מנשבות, אנחנו בארגון מחדש, לקחתי הבוקר את היומן והתחלתי לשבץ. תוך יום יומיים הכל יסודר. יש לי למשל את מרסדס בנד ב-12 ביוני. אני צריך לראות בהתניות שנתנו לנו מה אני עושה עם זה".

"שרת התרבות מירי רגב וראש הממשלה נתניהו אמרו שני דברים שונים. נוצר פרדוקס. אמרו את הדברים בצורה עילגת - אחד אומר איקס והשנייה אומרת וואי", מוסיף מזרחי. "אם נתניהו אמר שב-14 ביוני יורידו את מגבלת ההתקהלות ההמונית, אז נראה הגיוני שב-15 ביוני מישהו יגיד לי שיש לי מגבלה להכניס 400-500 אנשים לבארבי? אם מישהו יגיד לי את זה אגיש בג"ץ חירום. מ-10 במרץ המועדון סגור. אם אני צריך לפתוח את הבארבי בשביל 50 עד 100 איש - אני לא אפתח. תודה רבה. אם אצטרך לשמור על מסיכות וכיוצא בזה - אנחנו לא עושים את זה. אם אוכל לפתוח ללא מגבלות - אפתח. וכל זמן שלא משפים אותנו ולא דואגים לנו לפיצויים על הנזק הגדול שנגרם לנו אנחנו גם נשקול את הצעדים שלנו. גם אם נצטרך להגיש בג"ץ נגד מדינת ישראל וגם אם נצטרך להשבית את המשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully