וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאפו לדני קושמרו שלא נקרע מצחוק מהרגע המביך והמביש הזה

15.5.2020 / 0:10

אחרי שנים בשירות הציבורי, כולל תפקידים ביטחוניים בכירים כראש השב"כ והשר לביטחון פנים, השטיח שטען שאסור לראש הממשלה לכהן תחת כתב אישום אבל תמך בצורה נחרצת בנאשם נתניהו לתפקיד ראש הממשלה מאיים ברעידת אדמה. וגם: האמת מאחורי "המשרד המצחיק" של אורלי לוי

צילום: רוני כנפו, לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

כל מהדורות החדשות נפתחו בצורה דומה. המגיש או המגישה הרצינו את המבט כלפי המצלמה ואמרו בקול עצוב משהו בסגנון: "זה אמור היה להיות ערב חגיגי בכנסת, אך במקומו קיבלנו עוד משבר פוליטי". כולם גם דיברו על החזרה הצפויה של הלימודים ביום ראשון הקרוב ועל השינויים בהנחיות לגבי פתיחת חופי הים לרחצה. נושא לגיטימי מסוגת "החיים עצמם", בטח כשבחוץ שורר שרב כבד. כשהכרוניקה החדשותית שולטת במהדורות, מעניין לראות איזה ערוץ יצליח למצוא איזה גימיק שימשוך אליו את הצופים. משהו שיבליט אותו מעל למתחרים. לא מפתיע שהייתה זו מהדורת חדשות 12, מבית המדרש של קשת ואבי ניר, שהצליחה למצוא את הייחוד שלה עם מרואיין מפתיע באולפן - שטיח אמבטיה.

שטיח האמבטיה הוזמן לאולפן לאחר שהיה אחד מ"המורדים בליכוד" שהביאו לדחיית השבעת הממשלה. "יש גבול לזלזול! החלטתי שלא להשתתף היום בהצבעה על כינון הממשלה", כתב בעמוד הטוויטר שלו זמן קצר לפני ההצבעה. לאחר מכן תקף את ראש הממשלה נתניהו על כך שלא כיבד אותו אפילו בפגישה, שלא לדבר על תפקיד שר בממשלה המנופחת בתולדות המדינה.

דני קושמרו, דנה ויס וירון אברהם ישבו לצדו באולפן בנווה אילן ונתנו לו לדבר כמעט בלי הפרעה. לא כל יום אתה מגלה שגם לשטיח נמאס שדורכים עליו כל הזמן. השטיח ניצל את זמן המסך שניתן לו כדי לספק מונולוג קורע לב על כך ש-130 אלף מתפקדי הליכוד בחרו בו לעשירייה הראשונה של הרשימה, וזה לא נאה ולא יאה שלא הזמינו אותו לפגישה. זה היה כמעט נוגע ללב, עד שהוא נשאל מה בדיוק יקרה אם הוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, והוא איים ב"רעידת אדמה 8 בסולם דיכטר". בשלב זה ראוי לתת מחמאות ליושבי האולפן שהצליחו לא להתפוצץ מצחוק מהאמירה המביכה.

אבי דיכטר חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
8 בסולם? דיכטר/צילום מסך, קשת 12

איך נפלו גיבורים. צריך לזכור ששטיח האמבטיה הזה הוא רב פעלים ועתיר זכויות, ראש שב"כ ושר ביטחוני בכיר לשעבר. מישהו שעד לפני כמה שנים ראה בעצמו מועמד טבעי לרשת את נתניהו כמנהיג הליכוד וראש ממשלת ישראל. למעשה, רק לפני שלוש שנים הוא היה חבר הליכוד הבכיר ביותר שאמר בפנים גלויות ש"ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום - דרך המלך אומרת שעליו לעזוב את תפקידו". הרבה שמנת מתוקה לא מוקצפת זרמה בביוב בבלפור מאז, ואותו בכיר הפך לעוד אחד משורה של אנשים שהפכו לפעילים נחרצים למען הנאשם בפלילים.

זה גם זמן טוב להזכיר שהוא דורש להיכנס לממשלה יחד עם בני גנץ, אותו בני גנץ שממש לפני הבחירות האחרונות הזהיר מפניו בסדרה של ציוצים מופרעים בטוויטר. תזכורת: השטיח ציטט ידיעה מאתר "חדשות" לפיה גנץ נתון לסיכון של סחיטה מצד איראן. השטיח טען באותם ציוצים מביכים שגנץ "אינו העיפרון הכי מחודד בקלמר" וקבע שהוא לא יצליח להתמודד עם הזירה הפוליטית. חודשיים וחצי אחרי, והוא ממש מתחנן לשרת בממשלה בהנהגה משותפת עם אותו עיפרון בלתי מחודד.

העיתונאים באולפן שאלו אותו שאלות מאוד פשוטות ונזהרו בכבודו. אם אתה חושב שמגיע לך תפקיד של שר בגלל המיקום שלך ברשימה, מה יגידו אחרים שהגיעו למקום גבוה יותר בפריימריז ולא קיבלו שום פירור. השם הברור מאליו הוא גדעון סער, שהגיע לפניו אבל לא מצפה לשום תפקיד בממשלה מכיוון שקרא תיגר על נתניהו בבחירות ליו"ר הליכוד. השטיח נראה מעורער, למה שואלים אותי שאלות הגיוניות על אנשים אחרים כשאני מגיע להילחם את המלחמה שלי, הוא חשב, ולא שם לב שהוא מבטא את המחשבות שלו בקול רם.

היו לו הזדמנויות לבקר את ממשלת החזירות הלאומית שנולדה בחטא עם עשרות רבות של תיקים מיותרים וחסרי פשר, אבל במקום להגיד: "אין שום סיבה שאורלי לוי תהיה השרה לנפיחות לאומיות כי זה בזבוז כסף, וטובת המדינה בזמן המשבר הכלכלי תהיה להקים ממשלה רזה יותר ושפויה יותר" - הוא העדיף להמשיך את הטיעונים שלו בשני מישורים. במישור הראשון הוא מאיים שהוא יעורר רעידת אדמה אם לא יהיה חלק מהממשלה, ובמישור השני הוא נוזף בדנה ויס שמבקרת את הגודל המופרך של אותה הממשלה שלפני רגע הוא איים לפוצץ. וכך, ברגע אחד, השטיח חשף את פרצופו האמיתי: הוא בכלל סמרטוט.

עוד בוואלה!

50 אלף שקל לשיר אחד: המחיר המטורף שקיבל אייל גולן ממירי רגב

לכתבה המלאה
דני קושמרו חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
איך לא נקרע מצחוק? קושמרו/צילום מסך, קשת 12

לא רק לעג

בכל הערוצים דיברו על כמות התיקים המופרכת שתהיה חלק מהממשלה החדשה, כאשר המשרד המומצא שבראשו תעמוד חברת הכנסת הוותיקה וגונבת הקולות הטריה אורלי לוי-אבקסיס עמד בלב הביקורת. ההשוואה בין "המשרד לחיזוק וקידום קהילתי" לבין "המשרד לקידום חברתי" מהסדרה "פולישוק" לא נעלם מעיני העיתונאים, שהציגו את לוי כשודדת בחליפה, שתקבל לשכה יפה ותקציב נאה ותעשה איתו כלום ושום דבר כמו בסדרה המיתולוגית ההיא. ברשת כבר החלו ללעוג לה עם הלצות כמו "אורלי לוי תהיה מש"קית חוויה של המדינה" והשוו את המשרד החדש שלה למתנ"ס. רחלי רוטנר הגדילה לעשות והקדישה לשרה הטריה ידיעה בעמוד הפייסבוק הסאטירי wako, שם נכתב כי לוי-אבקסיס תהיה "השרה לענייני גימוף השגנולים".

בכאן 11 לא הסתפקו רק בביקורת ולעג (מוצדק ככל שיהיה), וגילו שמעבר לשם המטופש, המשרד החדש של לוי-אבקסיס עלול לגרום לנזק של ממש לפרויקטים חשובים שמנוהלים כרגע על ידי המשרד לביטחון פנים. כתב המשטרה רועי ינובסקי סיפר במונולוג חשוב אך מרתיח כי בין הסמכויות שיעברו למשרד החדש יהיו הרשות למלחמה בסמים, המטה למאבק באלימות במגזר הערבי ובעיקר - המטה הלאומי להגנת ילדים ברשת. והנה, בהחלטה פוליטית חסרת מחשבה, מעמיסים בירוקרטיה על השוטרים שתפקידם הוא להגן על הילדים שלנו מפני פדופילים. במשטרה חוששים, ובצדק, מפני הפיצול המסתמן בנושא הרגולציה הדו-משרדית. מצד שני, אם הממשלה המנופחת והיקרה בתולדות המדינה עוברת בלי מחאה של ממש בזמן שמעל למיליון ישראלים יושבים בבית ללא עבודה, כנראה שגם הדיווח של ינובסקי לא יזכה לתהודה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully