וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל פיקולי, מגדולי השחקנים הצרפתים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 94

18.5.2020 / 14:39

השחקן הצרפתי מישל פיקולי הלך לעולמו בגיל 94 בעקבות אירוע מוחי, ולאחר קריירה שהשתרעה על פני יותר משבעים שנה וכללה מאות סרטים וסדרות, ושלל תפקידים אגדיים בסרטים כמו "הבוז", "יפהפיית היום", "טופז", "התערבות אלוהית" ו"יש לנו אפיפיור"

yes

השחקן הצרפתי מישל פיקולי הלך לעולמו בגיל 94. "מישל מת בזרועות זוגתו לודביין ושני ילדיו הצעירים, בעקבות אירוע מוחי", מסרה משפחתו.

הקריירה של פיקולי השתרעה על פני מעל שבעים שנה. הוא שיחק ביותר מ-200 הפקות קולנועיות וטלוויזיוניות ובעשרות הצגות, וזכה בשלל פרסים, בהם פרסי השחקן הראשי בפסטיבל קאן ובפסטיבל ברלין. לאורך חייו, שיתף פעולה עם כמה מן הגדולים ביוצרי הקולנוע בכל הזמנים.

מישל פיקולי. פסטיבל קאן,
הכי צרפתי שיש. מישל פיקולי ב"דוגמנית עירום"/פסטיבל קאן

פיקולי נולד כבנם של פסנתרנית וכנר. הוא החל להופיע בסרטים עוד לפני שמלאו לו עשרים, באמצע שנות הארבעים, ופרץ ב-1963, כשכיכב ב"הבוז" של ז'אן-לוק גודאר. בהמשך הפך לשותפם הקבוע של כמה במאים גדולים - לואיס בונואל ("יפהפיית היום", "סוד הקסם הבורגני ועוד), לואי מאל ("חגיגה במאי", "אטלנטיק סיטי"), ליאו קארקס ("הולי מוטורוס", "זה אצלה בדם") וקלוד סוטה ("כאלה הם החיים", "ונסן, פול, פרנסואה והאחרים", "סזאר ורוזלי" ועוד). הוא הופיע גם ב"דוגמנית עירום" של ז'אק ריווט, ב"התערבות אלוהית" של איליה סולימאן וב"טופז" של אלפרד היצ'קוק, וזו רק רשימה חלקית.

בתחילת העשור האחרון הספיק להופיע ב"הולי מוטורס" שכבר הוזכר, ב"עוד לא ראיתם כלום", אחד מסרטיו האחרונים של אלן רנה וב"יש לנו אפיפיור" של נני מורטי, עליו קיבל שבחים רבים ואף הוזכר כפייבוריט לזכייה נוספת בפרס השחקן הראשי בפסטיבל קאן.

פיקולי נודע גם בשל פעילותו הפוליטית והיה מן הקולות הבולטים בשמאל הצרפתי. הוא היה נשוי שלוש פעמים והותיר אחריו בת ביולוגית ושני ילדים מאומצים, בחיקם מת.

עוד בוואלה!

השחקנית האגדית אנה קארינה הלכה לעולמה

לכתבה המלאה
מישל פיקולי. פסטיבל קאן,
הרקוויאם. מישל פיקולי ב"יש לנו אפיפיור"/פסטיבל קאן
השחקן מישל פיקולי. Andreas Rentz, GettyImages
מאחורי הנפילים. מישל פיקולי/GettyImages, Andreas Rentz

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully