וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בעצרת תמיכה בתעשיית המוזיקה, דיקלה: "שהמדינה תשלם לאמנים משכורת"

21.5.2020 / 21:32

אלפי בני אדם הגיעו לעצרת הזדהות עם אנשי תעשיית המוזיקה שספגו פגיעה קשה בשל משבר הקורונה. דיקלה: "הייתי מצפה שהמדינה תעזור לאמנים כלכלית". ישי לוי: "העובדים שלי לא מכניסים כסף. אני פונה לאחראים - תכניסו את היד לכיס"

שלום חנוך בעצרת ההזדהות עם תעשיית המוזיקה, 21 במאי 2020/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון

(בסרטון: עצרת התמיכה באמנים - הופעתו של שלום חנוך)

לראשונה מאז הושבתה תעשיית ההופעות בגלל משבר הקורונה היתה הערב בגן צ'ארלס קלור בתל אביב תחושה של הופעה אמיתית. באופן רשמי היתה זאת עצרת הזדהות עם אנשי תעשיית המוזיקה הפועלים מאחורי הקלעים וספגו פגיעה קשה בשל משבר הקורונה. את העצרת יזמו ענבר ומריוס נכט והפיקה טלי יעקובי. הבמה הגדולה, נבחרת הזמרים והזמרות ואלפי אנשים בקהל - שלא שמרו על ריחוק ורבים מאוד גם לא שמו מסיכות כנדרש - העניקו את ההרגשה המדומה שחזרנו לשגרה באופן מלא. בהופעת המחאה הופיעו בין השאר שלום חנוך, דני סנדרסון, ריטה, ברי סחרוף, אביב גפן, ישי לוי וערן צור.

הזמר ישי לוי אמר לוואלה! תרבות: "כאמן בתחום ההופעות במשך קרוב לארבעים שנה אני בקושי יכול לשרוד מהתמלוגים שהם צחוק מהעבודה. אבל מצבם של האנשים שמאחורי הקלעים קשה אפילו יותר. כשקוראים לי להופיע יש 14 אנשים שמרכיבים ציוד, סאונד ותאורה. אין להם איך להביא כסף הביתה. אני פה בשבילם. אני פונה למי שאחראי - תכניסו את היד לכיס".

מופע "מאחורי הקלעים" למען עובדי תעשיית המוזיקה בגן צ'ארלס קלור, ישי לוי. ראובן קסטרו
"אין להם להביא כסף הביתה". ישי לוי/ראובן קסטרו

"אני נפגעת מהממסד שלא מסתכל עליי, ולא נותן לאמנים פיצוי כלכלי או מוראלי", אמרה הזמרת דיקלה לוואלה! תרבות. "הייתי מצפה שהמדינה תעזור לאמנים כלכלית, שתכניס להם כסף כל חודש עד שהפעילות תחזור לשיגרה. בגלל המשבר צריכה להיות עזרה מהממסד". בניגוד לחזית הכלכלית הקשה, דיקלה מוסיפה שבחזית היצירתית "הקורונה היתה תקופה טובה לאמנים. בהתחלה היה קשה ליצור, כי היה מתח איום, ולאט לאט זה השתחרר. אני לוקחת עוד חודש ספייר ומתייחסת לחזרה לשיגרה ביולי. ב-2 ביולי כבר אופיע בזאפה. עד ליולי אני מאמינה שכבר הכל ייפתח".

מספר גורמים בולטים בתעשיית המוזיקה אמרו בשיחות שלא לייחוס עם וואלה! תרבות כי הם חשים תמיהה מכך שזמרים וזמרות רבים נעדרו מעצרת התמיכה בעובדים מאחורי הקלעים של תעשיית המוזיקה, ובמקומה בחרו להופיע באותה שעה במופע של זאפה וקשת לרגל יום ירושלים.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר בנאומו כי הוא מוצא שזה סמלי שרק לפני שנה הגיעו המונים למקום זה במסגרת חגיגות האירוויזיון שהתקיים בתל אביב, והביע תקווה שבקרוב שוב יתקיימו אירועים עם מאות אלפים. הסאונדמן ליאור טבת אמר בנאומו בין השאר: "מישהו במדינה התבלבל ושכח אותנו. אף אחד לא ישרוד 24 שעות בלי מוזיקה, בלי תרבות ובלי אמנות. מישהו במשרד האוצר הציע לנו להחליף מקצוע. תחליפו אתם, הצחקתם אותנו". הזמרת סי היימן אמרה בנאומה: "גם אני מצאתי את עצמי מול שוקת שבורה, אנחנו צריכים לחזור לבמות".

עוד בוואלה!

הנהלת רשת נאבקת בעיתונאי חדשות 13: לא יסקרו את משפט נתניהו

לכתבה המלאה
עצרת התמיכה באמנים מופע. ראובן קסטרו
אביב גפן/ראובן קסטרו

אביב גפן, ממובילי מאבק האמנים ואנשי תעשיית המוזיקה, אמר בין השאר בנאומו בעצרת: "170 אלף אנשים בישראל נשארו ללא פרנסה, ביום אחד, הם הפסיקו להופיע. אני פה היום בשבילם. יש לי נקודת אור גדולה. נפגשתי היום עם שר התרבות החדש, חילי טרופר, שהיה מאוד מאוד קשוב והבין את גודל המצוקה. אני לא רוצה לומר דברים לא אחראיים, אבל נראה שההופעות ייפתחו בקרוב מאוד, ושהמוזיקה תחזור לישראל. כי מוזיקה היא משמעות והיא התפילה שלנו".

לפני שסיים את הערב עם להיט המחאה הענק, "מחכים למשיח", אמר שלום חנוך: "באתי להתחבק עם הקרובים אליי, בדרכי, בחיי ובדרך לפני. הם הגזע והענפים מהם צומחים עליי. בתכלס, מי משחק בכסף שלנו? הבריכות מלאות במסים. היד של מי על הברז? של המדינה שאנחנו מפרנסים?"

עצרת התמיכה באמנים מופע שלום חנוך'. ראובן קסטרו
מחכה למשיח. שלום חנוך/ראובן קסטרו
מופע "מאחורי הקלעים" למען עובדי תעשיית המוזיקה בגן צ'ארלס קלור, דני סנדרסון, ענת עצמון. ראובן קסטרו
דני סנדרסון וענת עצמון/ראובן קסטרו
מופע "מאחורי הקלעים" למען עובדי תעשיית המוזיקה בגן צ'ארלס קלור, ריטה. ראובן קסטרו
הקהל התגעגע. ריטה מופיעה/ראובן קסטרו
מופע "מאחורי הקלעים" למען עובדי תעשיית המוזיקה בגן צ'ארלס קלור, רון חולדאי. ראובן קסטרו
"בקרוב יחזרו ההופעות הגדולות". חולדאי/ראובן קסטרו
עצרת התמיכה באמנים מופע. ראובן קסטרו
ברי סחרוף/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully