וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי חדשות 13 לבג"ץ: חייבו את רשת להשיב לנו את סיקור משפט נתניהו

22.5.2020 / 12:34

עיתונאי חדשות 13 ברוך קרא, אביעד גליקמן, אבישי בן חיים, ספי עובדיה ועקיבא נוביק, שאמורים היו לסקר את משפט נתניהו, עתרו לבג"ץ בבקשה שיורה לרשות השנייה להפעיל את סמכותה ולחייב את רשת להחזיר את המשדר לידי חברת החדשות כהוראת החוק. ברוך קרא: "צעד קיצוני"

מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים/מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים

חמישה עיתונאים בכירים בחדשות 13, שאמורים היו לסקר את פתיחת משפט נתניהו ביום ראשון - ברוך קרא, אביעד גליקמן, אבישי בן חיים, ספי עובדיה ועקיבא נוביק - עתרו היום (שישי) לבג"ץ עם ארגון העיתונאים ועמותת "הצלחה", בבקשה שיורה לרשות השנייה להפעיל את סמכותה ולחייב את רשת 13 להחזיר את משדר פתיחת משפט נתניהו ביום ראשון הקרוב לידיה של חברת החדשות, כפי שלדבריהם קובע החוק.

בעתירה, שהוגשה בין השאר נגד רשת, מנכ"לה אבי בן טל ומועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נכתב כי "לפי הצהרות מנכ"ל רשת, רשת מתכוונת להדיר את חברת הבת שלה, חברת החדשות, ואת כתביה, מסיקור המשדר והיא פועלת להפיק ולשדר משדר חדשות שיועלה באמצעות חברת הפקה חיצונית. כל זאת, כחלק מכוונת רשת לפגוע אנושות בחברת החדשות שבבעלותה, ובאופן אסור. מעבר לפגיעה המקצועית הקשה במשדר של רשת עצמה, שמתכוונת למנוע מבכירי העיתונאים בישראל לסקר את האירוע, ומעבר להיותו של המהלך פסול וראוי לגינוי, הדברים מהווים גם הפרה בוטה של הוראות החוק ושל תנאי הרישיון בו מחזיקה רשת לשם שידור חדשות: בעל הרישיון לא יפיק שידורי חדשות לרבות יומני חדשות ומהדורות חדשות, כהגדרתם בחוק ובכללים, ולא ישדרם שלא באמצעות חברת החדשות".

ברוך קרא, כתב ופרשן חדשות 13 לענייני משפט ואחד העותרים, אמר לוואלה! תרבות: "מעבר לכך שהמהלך של רשת 13 הוא טעות אסטרטגית קשה גם בניהול המשבר, ובעיקר מול הציבור שצופה בשידוריה, הוא בראש ובראשונה לא חוקי. תנאי הרישיון וחוק הרשות השנייה מצווים באופן ברור שחברת החדשות היא זו שתשדר שידורי חדשות. כשמונעים מאיתנו לשדר את פתיחת המשפט של נתניהו היא צעד קיצוני שכולם יצטערו עליו. אני באמת מציע להנהלת רשת ולנציגי בעלי המניות לא לבצע צעדים שכולנו נצטער עליהם, להגיע לשיח בונה במו"מ, לשלב ידיים להמשך, ולעבור לאותו צד. חברת החדשות חשובה כמובן גם לעובדיה שמפרנסים את משפחותיהם, אבל חשובה לא פחות למאות האלפים שצופים בשידוריה".

מרשת נמסר בתגובה: "העתירה לא הגיעה לידינו, לכשתגיע נתייחס אליה".

ברוך קרא. ראובן קסטרו
"המהלך של רשת הוא צעד קיצוני שכולם יצטערו עליו". ברוך קרא/ראובן קסטרו

אתמול נודע כי הנהלת רשת, בראשות המנכ"ל אבי בן טל, קיבלה החלטה חסרת תקדים שלפיה עיתונאי חדשות 13, חברת החדשות של ערוץ רשת 13, לא ייקחו חלק בשידור משפט ראש הממשלה נתניהו ביום ראשון. ב"דה מארקר" פורסם כי בן טל ניסה לייצר שיתוף פעולה עם כמה גופי תוכן, ביניהם Ynet, שישדרו עבור רשת 13 את משפט נתניהו.

ארגון העיתונאים פרסם אתמול הודעה שבה קרא לכל העיתונאים בישראל לא לשתף פעולה עם רשת ובכך לתת יד ל"חיסול חדשות 13". "הנהלת רשת פועלת בצורה ביריונית ודורסנית במטרה להחליש את העובדים ולשבור את השביתה, ובין היתר היא מתכננת להביא עיתונאים מכלי תקשורת אחרים כדי למלא את מקומם של עיתונאי חברת החדשות, בין היתר לצורך סיקור משפט נתניהו. פגיעה בעיתונאי חברת החדשות היא פגיעה בכל אחד מאיתנו, העיתונאים בישראל, בין אם חברים בארגון ובין אם לא. זה הזמן לגילוי סולידריות: אנו קוראים לכולם לא לשתף פעולה עם הניסיונות של רשת 13 - לא להגיע להתארח בתוכניות האקטואליה שלה, לסרב להגיש פינות או לסייע עם כל תוכן מכל סוג שהוא, וזאת עד שהנהלת רשת תחזור בה מהכוונה לפגוע בחברת החדשות ותגיע להסכם מול הוועד והארגון. היום זה עובדי חברת חדשות 13, מחר זה אתם".

הפרשן הפוליטי רביב דרוקר אמר לוואלה! תרבות: "אני מאוד מקווה שרשת תשכיל להבין שקיצוץ של 35 אחוזים בחברת החדשות הוא פגיעה קשה ובלתי הפיכה באיכות החדשות שהחברה תספק".

עוד בוואלה!

הנהלת רשת נאבקת בעיתונאי חדשות 13: לא יסקרו את משפט נתניהו

לכתבה המלאה
רביב דרוקר המקור. רשת 13, צילום מסך
"קיצוץ של 35 אחוזים בחדשות 13 - פגיעה קשה ובלתי הפיכה באיכות החדשות שהחברה תספק". רביב דרוקר/צילום מסך, רשת 13

גורם בכיר בחדשות 13 אמר אתמול לוואלה! תרבות: "ההחלטה של רשת מזעזעת. איך אפשר להדיר את חברת החדשות משידור חדשות מתגלגל, ועוד אחד החשובים שידענו בשנים האחרונות? כתבים שמסקרים את תיקי נתניהו - כמו ברוך קרא, אביעד גליקמן, רביב דרוקר, איילה חסון, ספי עובדיה, אבישי בן חיים ועקיבא נוביק - יצפו במשפט מהבית רק בגלל נקמנות קטנונית של המנכ"ל אבי בן טל. במהלך הזה רשת מאותתת עד כמה שולי התפקיד שהיא מייחסת לחברת החדשות בלוח השידורים של ערוץ 13 ונעשה הכל כדי למנוע מהם לחסל אותה".

המאבק בין ההנהלה לעובדים בא לידי ביטוי אתמול גם כשעיתונאי חדשות 13 פתחו קבוצת וואטסאפ חדשה עבור עדכוני חדשות, שאליה לא צורפו עובדי רשת 13, זאת על רקע כוונת רשת לבצע קיצוץ נרחב. בתגובה לכך, מנכ"ל חדשות 13 טען היום (שישי) בהודעה לרשות השנייה, לדירקטוריון רשת ולעובדים כי בחברת החדשות מתבצעת "הפיכה". "מאז אתמול בשעה 12:09 נותקתי, כמנכ"ל וכעורך ראשי, מהתוכן המסופק על ידי כתבי ותחקירני חברת החדשות", טען טוויטו. "לאחר שנפתחה קבוצת חמ"ל פנימית שממדרת את עובדי רשת האמונים על חלק משידורי האקטואליה מתכני חברת החדשות, הוריתי לעובדי חברת החדשות לשוב לקבוצת החמ"ל הרגילה שבה השתמשנו, ושבה כולם נמצאים. זה חלק מתפקידי כעורך ראשי, לווסת את דיווחי חברת החדשות ולפקח עליהם. לאחר מכן יצאתי מקבוצת התוכן הזמנית שנפתחה ע"י הוועד. בקשתי נדחתה ע"י ועד העיתונאים בתמיכת עיתונאי החברה. בפועל, כבר יומיים שהחברה מתנהלת בלי עורך ראשי בניגוד לחוק. אני לא יודע מה מדווחים כתבי ותחקירני החברה בקבוצת החמ"ל. אני מנוע מלבחון את חומר הגלם התוכני שמייצרת חברת החדשות ואני ניזון רק ממה שמשודר בפועל, כמו כל צופה רגיל. זו אנרכיה. זו הפיכה שמתבצעת בחברת החדשות. העורך הראשי מושלך הצידה והעובדים מנהלים את החברה כרצונם".

בתגובה לדבריו של טוויטו, אומר לוואלה! תרבות גורם בחדשות 13: "הטענה של טוויטו שהוא מודר - מגוחכת, כי הוא בחר בעצמו לצאת מהקבוצה. לא רק שהוא לא מודר, אחת הטענות המרכזיות שלנו היא שטוויטו צריך להיות האוטוריטה המרכזית שאליו עיתונאי החברה צריכים להיות כפופים. אנחנו לא רוצים למדר אותו. אנחנו רוצים שהתוכן העיתונאי שלנו לא יהיה כפוף לרשת".

(עדכון, שבת 20:20): ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים שלח הערב (שישי) מכתב לעובדי החברה שבו התייחס להודעתו של טוויטו: "נזכיר שמי שמידר את העורך הראשי של חברת החדשות, זאת חברת רשת שהפקיעה ממנו את סיקור משפט נתניהו, אחד האירועים החדשותיים החשובים ביותר של השנה. רשת לא תצליח להפעיל עלינו מכבש לחצים ובטח שלא תצליח לשבור אותנו בדרך לחיסול החברה. נמשיך לשמור על החברה ומקומות העבודה שלנו - ובכך גם להגן על מעמדו של מנכ"ל חברת החדשות ועל סמכותו כעורך ראשי. אחת ממטרות המאבק היא לוודא שכל התוכן החדשותי יעבור דרך המסננת העיתונאית שלו ולא יועבר לחברות הפקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully