וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו החיפושים אחר הרקדן איימן ספיה שנעדר מאז יום ראשון

הרקדן המוערך איימן ספיה נכנס לרחוץ בחוף נווה ים בעתלית ביום ראשון ומאז הוא נעלם. בן דודו: "למרות שכל דקה שעוברת מורידה את הסיכוי לבשורה טובה, אנחנו מאוד מקווים שהיא תגיע". ידידתו, הזמרת אמל מורקוס: "כולי תקווה שהסיוט הזה ייגמר"

איימן ספיה מתוך האינסטגרם שלו. אינסטגרם, צילום מסך
"מחכים שהסיוט ייגמר". איימן ספיה/צילום מסך, אינסטגרם

חודשו החיפושים אחר הרקדן המוערך איימן ספיה, שנעדר מאז יום ראשון (24 במאי) בבוקר. ספיה בן ה-29 מכפר יאסיף נראה לאחרונה בחוף נווה ים בעתלית. הוא נעלם לאחר שנכנס לרחוץ עם חבריו. המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיו. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש להתקשר לתחנת טירת הכרמל בטלפון 048579000 או למוקד 100 של המשטרה בכל רחבי הארץ.

אמין ספיה, בן דודו של איימן, אמר היום בצהריים לוואלה! תרבות: "ביום ראשון ב-10:55 בבוקר, איימן נכנס לים. ב-11 ושתי דקות הוא נעלם. מאז מחפשים אחריו. גם הבוקר היו הרבה אנשים שחיפשו. מסוק עוד מעט צריך לעלות לחיפוש. צוללנים נכנסו לים. המשטרה הפסיקה את פעילות המתנדבים בים כדי לא לסכן אותם".

"איימן הוא בחור מחונן", מוסיף בן דודו, "הוא למד בלונדון, לימד בנצרת ושבר את כל הקירות והחסמים של המגזר. הוא פורץ דרך. למרות שכל דקה שעוברת מורידה את הסיכוי לבשורה טובה, אנחנו מאוד מקווים שהיא תגיע".

צילום הסלפי האחרון שהעלה הרקדן איימן ספיה, ביום ראשון 24 במרץ, לפני שנכנס לים ונעלם. צילום מסך, אינסטגרם, באדיבות המשפחה
צילום הסלפי האחרון שהעלה הרקדן איימן ספיה, ביום ראשון 24 במרץ, לפני שנכנס לים ונעלם/באדיבות המשפחה, צילום מסך, אינסטגרם

ספיה הוא אחד הרקדנים הבולטים במגזר הערבי בארץ. הוא התחיל ללמוד מחול בכפר יאסיף, לאחר מכן למד בבית ספר למחול געתון. בהמשך קיבל מלגת לימודים מקרן קלור ובשנת 2009 החל ללמוד בבית הספר המלכותי לבלט בלונדון והופיע בין השאר במחזמר CATS. בארץ עבד עם להקת המחול המודרני רימאז, הופיע איתה בפסטיבלים בארץ ובחו"ל. בנוסף השתתף בקליפים של להקות פלסטיניות. כיום הוא מלמד מחול בבתי ספר בחיפה ובנצרת ויצר מופעים חדשים בשם "לחם" ו"בין שני עולמות".

השחקנית והזמרת אמל מורקוס, שכנה וידידה של ספיה, אמרה לוואלה! תרבות: "אני בהלם מהידיעה שאיימן נעלם, ויש דאגה גדולה. איימן נכנס לשטוף את השיער במים לא עמוקים, רצה לעלות לגבעה ליד החוף, הגיע גל שהכה בו ומאז נעלם. יום לפני היעדרותו הוא עוד הופיע, רקד ריקודים סופיים. הוא נחשב לבילי אליוט, גם בגלל שהוא חלוצי וגם בגלל שהוא מוכשר ואין לו גבולות בריקוד. הוא פיתח יפה את הגוף שלו, הלך אחרי החלום שלו רחוק מאוד. והוא יודע גם להיות חברמ'ן ולשמח. הוא בחור מאוד דרמטי, כמו ההיעלמות שלו. הוא מושך את העין ואי אפשר להתעלם ממנו. אני מדמיינת את איימן כרגע רוקד בים, במחול מדהים, אני מרגישה שהוא בשלום פנימי. כולי תקווה שהסיוט הזה ייגמר ונגלה שהוא בחיים".

עוד בוואלה!

יעקב בוזגלו מנסה לסיים נתק עם אחיו החרדי. הדרך ליעד קצת תמוהה

לכתבה המלאה

התכנית "כאן על השאלה" של תאגיד כאן בה השתתף איימן ספיה

בים מחפשים כעת (שלישי בצהריים) ארבעה צוללנים אחר הרקדן הנעדר. על החוף נראים טנדר אחד של מג"ב ושני שוטרים. מקורביו מתוסכלים על כך שהחיפושים מתנהלים כך בעצלתיים, לדבריהם, ומטילים את האחריות על המשטרה וחיל הים. "בקצב הזה ייקח שבועיים לאתר אותו", אומר לוואלה! תרבות שאדי שוירי, ראש המועצה המקומית כפר יאסיף, שהגיע לחוף בעצמו עם מתנדבים. "פנינו לפיקוד העורף בבקשת סיוע וגייסנו מתנדבים מהכפר".

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) מסרה כי "עשרות באמת התגייסו והם באים והולכים ומסייעים בסריקות על החוף. ניתן לעשות הרבה יותר. השאלה היא האם עושים את המקסימום ואם לא אז למה לא". היא הוסיפה בטוויטר: "כולנו דואגים לשלומו של איימן ספיה, ואולי לא שמעתם על זה בחדשות בעברית, אבל איימן הוא רקדן ויוצר מעורר השראה ודמות אהובה. לא הכרתי אותו אישית אבל ראיתי איך המחול שלו מביא חיים ואור. המשטרה מוכרחה להאיץ את מאמציה יחד עם המתנדבים ליבי עם המשפחה ועם תושבי כפר יאסיף."

גם חבר סיעתה, ח"כ יוסף ג'בארין הביע תסכול. "הידיעה הזו לא פתחה את מהדורות החדשות, אבל החיפושים אחריו נמשכים והכאב גדול", צייץ בטוויטר, "אני מחזק את ידי החברים והמשפחה של איימן ואת עשרות המתנדבים שממשיכים לחפש למרות הקשיים".

הרקדן איימן ספיה. מתוך חשבון האינסטגרם של איימן ספיה, באדיבות המשפחה
"מקווים שתבוא בשורה טובה". איימן ספיה/באדיבות המשפחה, מתוך חשבון האינסטגרם של איימן ספיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully