וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים בסוף אוגוסט, ויש עוד חדשות מרגשות לחובבי קולנוע

26.5.2020 / 18:00

מתחילים לחזור לשגרה קולנועית: פסטיבל ירושלים הודיע כי יתקיים במתכונת פיזית בסוף אוגוסט. כמו כן, נחשפה התוצרת הישראלית שתוקרן במסגרת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי שיתקיים ביוטיוב החל מסוף השבוע הקרוב

יונייטד קינג

סוף סוף, קצת חמצן לשוחרי ולשוחרות הקולנוע בישראל: לאחר תקופה ארוכה שבה כל מה שקיבלנו היו אולמות סגורים ואירועים מבוטלים, מודיע הערב (שלישי) פסטיבל הקולנוע ירושלים כי בכל זאת יתקיים השנה.

המהדורה ה-37 של החגיגה היתה אמורה להתקיים בשלהי יולי, אך בשל הקורונה הוקפאה. כעת, מתברר כי היא תיערך בין ה-20 ל-30 באוגוסט. יש לציין כי לא מדובר במתכונת וירטואלית, אלא פיזית - בסינמטק ירושלים, וזאת כמובן לפי כל ההגבלות הרלוונטיות של משרד הבריאות.

"כולנו כבר משתוקקים לצאת לעולם שמחוץ לבית, ולחזור גם לקולנוע", הצהירה ד"ר נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע ירושלים. "ההחלטה לקיים את הפסטיבל בנסיבות המיוחדות של השנה הזאת נובעת מתוך מחויבות עמוקה לקהל שלנו, ליוצרי הקולנוע וליצירותיהם החדשות שטרם הגיעו למסך. פסטיבל הקולנוע ירושלים יציע כמדי שנה עשרה ימים של הקרנות בכורה למיטב הסרטים הישראליים והבינלאומיים, מסגרות תחרות הנושאות פרסים בגובה מיליון ש"ח, ואירועים באוויר ההרים הצלול של ירושלים. מי שמכיר את האווירה המיוחדת הזאת לא יוותר עליה - במיוחד לא השנה. "חזרתו לפעילות של עולם התרבות בישראל כרוכה בהשגת מתווה כלכלי שיאפשר זאת, כולנו מקווים שעניין מהותי זה יוסדר בהקדם".

חתונה מאוחרת. טרנספקס
מתוך "חתונה מאוחרת"/טרנספקס

בתוך כך, מתפרסמת היום התוכנית האמנותית של "We Are One: A Global Film Festival", אירוע קולנועי בינלאומי ומיוחד במינו שיתקיים ביוטיוב ויהיה זמין בחינם משישי הקרוב, 29.5, ועד השבעה ביוני. ישתתפו בו הפסטיבלים היוקרתיים בעולם, בהם ברלין, לונדון, קאן, ניו יורק, לוקרנו, סאנדנס, טורונטו, ונציה וטוקיו - וגם פסטיבל ירושלים.

התוכנייה של פסטיבל ירושלים תתמקד ביצירה ישראלית. היא תציג הקרנת בכורה עולמית לפרק הראשון של "לאבד את אליס", סדרה שתעלה ב-HOT בחודש יוני, פרי עטה של סיגל אבין ובכיכובם של איילת זורר, ליהי קונרנובסקי וגל תורן. נוסף לכך, תתקיים הקרנה מיוחדת של "חתונה מאוחרת", במלאת שני עשורים לגל החדש שהוא התחיל בקולנוע הישראלי, והיא תיפתח בהקדמה של היוצר דובר קוסאשווילי ושל הכוכב ליאור אשכנזי. יוקרן גם "Love Chapter 2", תיעוד של מופע המחול של שרון אייל וגיא בכר, ותוצג כיתת אמן מיוחדת עם נדב לפיד, זוכה דוב הזהב על "מילים נרדפות".

הפסטיבל יהיה זמין לצפייה בלינק הבא. בלוח הזמנים שלו אפשר לעיין פה.

עוד בוואלה!

טרנטינו הגיע למפגש עם קהל בסינמטק ירושלים, פטפט בעברית - וקיבל מתנה מרגשת

לכתבה המלאה
דניאלה פיק, קוונטין טרנטינו. דב הליקמן
טרנטינו בסינמטק ירושלים/דב הליקמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully