וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ברור מה לורין רוצה מחיינו, אבל אי אפשר להסיר ממנה את העיניים

אחרי התחקיר המדהים של "המתחזים" ששודר בשבוע שעבר על לורין מיכאלי, שהצליח להפוך לשיחת היום, הגיע פרק ההמשך המאכזב שלא סיפק "גילויים חדשים" כפי שהובטח אלא סיפורים לעוסים ששמענו בווריאציה אחרת. קיבלנו אמנם תשובות לכמה שאלות, אך לא לשאלה המסקרנת מכולן

לורין מיכאלי שי בנבנישתי המתחזים. קשת 12, צילום מסך
מה המטרה של הכול. לורין מיכאלי/צילום מסך, קשת 12

ביום שלישי האחרון התחלקה ישראל ל-2: זאת של לפני לורין, ואחריה. שום שיחת מסדרון שלמחרת בבוקר לא נותרה אדישה לתחקיר "המתחזים" של חיים אתגר בקשת 12, שהצליח לשים אפילו את מקימי אינדיג ושפרי שפירא כפרה עליהן בכיס הקטן. יותר מדי שאלות נותרו פתוחות לגבי לורין מיכאלי, האישה הנשואה והאם ל-3 ילדים שהפילה ברשתה מספר נשים כשהיא מתחזה לסוכן סמוי בשם שי בנבנישתי. איך היא פרצה להן לבתים ולטלפונים, איך הצליחה לנהל מעקבים יסודיים כל כך, איך גייסה לצדה ניידת משטרה, מאיפה השיגה את הכסף, הזמן והכלים לכל המבצע הזה ובעיקר למה, היו השאלות העיקריות שריחפו מעל השידור המבלבל והמדהים הזה.

בעוד שמתחזים אחרים ניצלו את הקורבנות לצרכים כלכליים, קורת גג או צומי, מניעיה של לורין נותרו מסתוריים. לא רק שלא לקחה מנשותיה כסף, אלא מסרה להן מזומנים והרעיפה עליהן מתנות. המניפולציות שהפעילה במטרה לשכנע אותן בשקר שלה כל כך מסובכות ומופרכות, שאי אפשר שלא לשאול מה הובטח לה בתמורה. האם עומד מאחוריה ארגון גדול יותר? וגם אם כן, מהו בדיוק, ולמה לו לעקוב אחר אוהדות הפועל אלמוניות? כל ניסיון להסביר את הפרשה הביזארית הזו נידון לכישלון, ולכן גם ניר, בעלה של לורין, דחה את הטענות נגדה על הסף. "אם למישהו נראה שאפשר להסתמס ולדבר כל היום, כשיש בבית בעל ושלושה ילדים, אז אני לא יודע מה לומר", אמר בראיון למגזין "השקמה ראשון לציון".

מנגד, עומדות הוכחות התחקיר הראשון. חוות דעת של מומחה הגורס כי קולותיהם של לורין ודמותה הגברית בוקעים מאותו גרון; שיחת טלפון שבה לורין לכאורה מפילה את עצמה; השימוש של "שי בנבנישתי" בתמונות ילדיה וביתה של לורין; ההודאה שלה כי התחזתה לאשתו של שי, "לבקשתו"; החברות הקרובה שניהלה לורין עם כל הנשים של שי, ושמשה בה כמתווכת; הקשר הצמוד שלה עם בנבנישתי והכחשת הקשר לפני המצלמות - כל אלה מגלים בבירור שלורין מסתירה משהו, ומשהו גדול. אך יותר מתשובות קיבלנו כאן שאלות חדשות, ואתגר הבטיח לתת להן מענה.

לורין מיכאלי שי בנבנישתי המתחזים. קשת 12, צילום מסך
שי? שי WHO? לורין מיכאלי/צילום מסך, קשת 12

בפרק חדש נחשפת נעמה קזס, בעלת עסק למגשי פירות ומתוקים המספרת כי לורין פנתה אליה בפייסבוק להזמין, לכאורה, מגש פירות לבת זוגו של ידיד עסוק. גם את קזס הכירה מיכאלי ממעגל האוהדים של הפועל. לדברי קזס, היא הונחתה על ידי לורין להציג את עצמה כמכרה של שי, מבלי לדעת שבזאת היא משתפת פעולה בתרגיל הונאה. מגשי פירות הם לא עניין זול, כפי שמציין אתגר - אלא סכום שמתקרב ל-1,000 ש"ח להזמנה, מה שגורם לנו שוב לתהות למה שלורין תעשה את זה לעזאזל. פיצול אישיות? בעיה נפשית אחרת? אולי, אך גם אם כן, זו בעיה יקרה מאוד, ולא מוסבר מאיפה השיגה סכומים גדולים כל כך של כסף וכיצד רכשה את המיומנויות ההאקריות הדרושות לתחזוק ההפרעה.

מכאן, השאלות רק מתרבות, והתשובות המובטחות מאחרות להגיע. מה כן יש לנו? עוד מאותו הדבר. בנבנישתי מציע לקטי לטוס איתה לתאילנד, בנבנישתי משתמש בתמונותיו של איש נוסף, קטי ממשיכה להאמין (ואנחנו משתדלים לא לשפוט, אבל קשה) ולורין ממשיכה ללרלר איתה בטלפון. אחרי כל זה, מוסיף אתגר כי מסתבר שלורין המציאה לשי גם אחות. סליחה, אבל אחרי סיפורי פריצה לבתים וסירי תבשילים, זה לא מדגדג לנו את סף הריגוש.

למי שפספס - בפרק הראשון, בין מעלליהם של שי-לורין, השיבה הדמות המסתורית סיר שטוף שבו בישלה לה קטי ארוחה. העניין הזה לא סתם תפס את מרכז השיחה סביב התכנית, מפני שהוא טומן בחובו את הסיבה העיקרית שקשה לכעוס על לורין. כאילו, תסתכלו - היא מרעיפה מתנות, כסף ומחמאות, עושה בסוף כלים ולא מבקשת דבר בתמורה. זה לא מקסים? קריפי, קריפי מאוד, אבל לא אכזרי במובן הקלאסי שהתרגלנו לראות ב"מתחזים".

עוד בוואלה!

"אחרי שצפיתי בפרק של 'המתחזים', מבחינתי כל מי שאני מכיר הוא מתחזה"

לכתבה המלאה
קטי לורין מיכאלי המתחזים שי בנבנישתי חיים אתגר. קשת 12, צילום מסך
האמינה לכל אורך הדרך. קטי/צילום מסך, קשת 12

בנקודה הזו, סוף סוף מגיע התחקיר לשאלת השאלות: למה. "אולי ריגוש, אולי זה עושה לה את זה", משערת קטי, אבל לא היא ולא אף אחד מאיתנו יכול באמת להבין כרגע. האם יצליח אתגר לספק מענה על הסוגייה המרכזית? האם לורין בעצמה יכולה לענות עליה? התשובה, כצפוי, דרדל'ה. אתגר כן עונה לכמה משאלות הצופים, למשל, "למי משויך המספר של בנבנישתי". ובכן, לכרטיס אין בעלים רשום. מי היה הגבר שנראה בתמונת הסטילס שנשלחה לשניה לקטי? זהותו אינה ידועה. מדוע לא הוגשה תלונה? הוגשה, התיק נסגר. אלה שאלות אולי מעניינות במקצת, אך הן זוטות לעומת ענן ה-WTF שמרחף מעל הכל. לורין, מצדה, עדיין מכחישה בכל תוקף את כל הטענות המיוחסות לה.

אם כן, פרק ההמשך של "המתחזים" מאכזב לפחות כמו לקט מומחים ב"חתונמי". אלה לא בדיוק "גילויים חדשים", אלא יותר "סיפורים נוספים שכבר שמענו בווריאציות אחרות". דמותה המרתקת של לורין תמיד מוזמנת לקאמבק על המסך שלנו. באמת, הסיפור הזה כל כך ביזארי שאפשר לצפות בו שוב ושוב בלופים, ואם אכן היה משודר שוב הפרק הראשון - סביר להניח שהייתי צופה בו. כי לורין היא כמו צורות קליידוסקופ, כמו ספירלה, כמו פרסומות של רועי כפרי: לא ברור מה הפואנטה שלה, אבל אי אפשר להוריד ממנה את העיניים. אפשר היה לקרוא לפרק הזה פשוט "עוד לורין", מבלי להכחיל לנו את הביצים עם הבטחה לגילויים חדשים. כך או כך, אנחנו מחכים לרגע שבאמת יהיו כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully