וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת לא הופעה, זאת חתונה: המחאה הביתית של אורלי וגיא

11.6.2020 / 12:18

"אם לא מופיעים - מתחתנים!": אורלי וגיא יקיימו מחר בביתם אירוע מחאה על השבתת אירועי התרבות בזמן המשך קיום החתונות. האירוע יכלול חתונה פיקטיבית של השחקנית ניצה שאול והמנצח דורון סלומון: "מה מבדיל בין בת מצווה ובין הופעה מוזיקלית?"

עימותים בין המשטרה למפגינים שחסמו ב-10 ביוני 2020 את הגישה למשרד האוצר בירושלים, בעודם מלווים במכונות הנשמה ומיטות אשפוז, כחלק מהפגנה על השבתת תעשיית התרבות והאירועים במשבר הקורונה, תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה!"/יח"צ

(בסרטון מעל: עימותים בין המשטרה למפגינים שחסמו אתמול את הגישה למשרד האוצר בירושלים, בעודם מלווים במכונות הנשמה ומיטות אשפוז, כחלק מהפגנה על השבתת תעשיית התרבות והאירועים במשבר הקורונה, תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה!")

אורלי וילנאי וגיא מרוז יקיימו מחר (שישי) אחר הצהריים אירוע מחאה נגד השבתת אירועי התרבות. לוואלה! תרבות נודע כי אורלי וגיא ימחו על כך שמותר בימים אלו לקיים חתונות אולם אסור לקיים אירועי תרבות. במהלך האירוע תתקיים חתונה פיקטיבית של השחקנית ניצה שאול והמנצח דורון סלומון, שלמעשה כבר נשואים, תחת הכותרת "אם לא מופיעים - מתחתנים!". החופה המדומה תנוהל על ידי השחקנית אסתי זקהיים, יו"ר ארגון שח"ם, ובנוסף ייערכו במקום שתי חתונות פיקטיביות נוספות של זוגות שחתונתם בוטלה. לאחר החופות, יתקיימו הופעות של חברי להקת תיסלם - דני בסן ויושי שדה, ושל כמה אמני סטנדאפ. האירוע יועבר מביתם בשכונת בבלי בתל אביב בערוץ השידורים הדיגיטלי החדש של אורלי וגיא בפייסבוק, "אנחנו מהבית". מאחורי המחאה עומדים פורום יוצרי ויוצרות התיאטרון, ארגון שח"ם, בת"י - איגוד במאי התיאטרון בישראל, איגוד המחזאים והמחזאיות וגופים נוספים.

בהזמנה לאירוע, שהגיעה לידי וואלה! תרבות, נכתב: "כבר למעלה משלושה חודשים שתעשיית התרבות מושבתת. בתי התרבות אינם מורשים לקיים אירועי תרבות ובכלל זה הצגות, מופעי תרבות והופעות מוזיקליות. מדובר בהיקף של למעלה מ-4,000 אירועים שבוטלו או נדחו עד להודעה חדשה, ובנוסף אליהם פסטיבלים שבוטלו - פסטיבל ישראל, פסטיבל יפו, פסטיבל תמונע ועוד רבים". בהמשך נכתב כי המצב "מחמיר את מצבם של עשרות אלפי עובדים - עצמאיים ברובם שנותרו מול שוקת כלכלית שבורה ללא כל אפשרות להתפרנס".

אורלי וילנאי וגיא מרוז. ראובן קסטרו
"אם לא מופיעים – מתחתנים!". אורלי וילנאי וגיא מרוז/ראובן קסטרו

"חברות וחברי פורום יוצרי התיאטרון, ארגון שח"ם בת"י - איגוד במאי התיאטרון בישראל, איגוד המחזאים והמחזאיות, מחזאים במאי תאטרון וארגוני תרבות נוספים יוצאים במחאה כנגד ההחלטה המפלה והמטורפת לאפשר את קיומם של אירועי שמחות באולמות האירועים בניגוד לאירועי תרבות שנדחו על הסף", צויין עוד בהזמנה לאירוע, "מדוע ניתן לקיים אירועי שמחות בהיקף של עד 250 משתתפים? מה מבדיל בין בת מצווה ובין הופעה מוזיקלית? אם לא מופיעים - מתחתנים!".

בתוך כך נמסר על אירוע מחאה נוסף שיתקיים היום (חמישי) בשעה 16:30 במאהל המחאה שהוקם השבוע מול משרד האוצר בירושלים, ומכונה טקס האשכבה לעולם התרבות והאירועים הלא מתוקצבים, על רקע הפגיעה בכ-200 אלף אנשי התעשייה.

בתחילת השבוע, לאחר ההודעה על דחיית החזרה לשגרה בעולם התרבות, הודיע שאול מזרחי מנהל מועדון הבארבי בתל אביב כי המועדון ייפתח ב-17 ביוני אבל כאולם אירועים. במקום יחותן זוג, את החתונה ינהל רמי פורטיס, ויופיע מולם דודו טסה.

עוד בוואלה!

"עוד מעט אנשים יתאבדו": שבעה מונולוגים של עובדי תעשיית התרבות

לכתבה המלאה
ניצה שאול. רפי דלויה
יקיימו "חתונת מחאה". השחקנית ניצה שאול והמנצח דורון סלומון/רפי דלויה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully