וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי בוזגלו, אתה לא צריך לפחד מהומואים. מסתבר שהם צריכים לפחד ממך

אילון טוהר

15.6.2020 / 13:37

כוכב "הישרדות" והכדורגלן לשעבר אמר שהוא לא רוצה שהומואים ישהו איתו במלתחות. הוא שוכח שיש בני נוער בארון שצופים בתכנית, חולמים להיות כדורגלנים ומתכוונים לבלות בחדרי הלבשה כדי להתקלח ולהחליף בגדים. זה לא אומר שהטרדת חבריהם עומדת בראש מעייניהם

רשת 13

(בסרטון: קטע מאחת התוכניות האחרונות - בני ברוכים מגלה שהוא אינו רצוי בשבט)

מלחמה היא שלום, בערות היא כוח וסטרייטים חוששים מהומואים בחדרי ההלבשה. האמירה המביכה של אסי בוזגלו, כדורגלן העבר ומתמודד "הישרדות VIP" שלא רוצה שהומואים ישהו איתו במלתחות, מבטאת ליקוי מאורות - מבחינתו, אנחנו חיים בעולם מקביל שבו המדכא הוא המדוכא במקום להפך, והלהט"בים הם מי שמאיימים על תחושת הביטחון של ההטרוסקסואלים. אסי בוזגלו, אתה לא צריך לפחד מאיתנו. אבל כנראה שאנחנו צריכים לפחד ממך.

אולי אתה תשמח לשמוע שכותב הטור מעולם לא שקל להצטרף לעולם הכדורגל, פספס את "הישרדות" לטובת חתונה ממבט ראשון, והאמת - לא ממש מבין את הקטע של מלתחות משותפות, אלפי שנים אחרי המצאת הקירות והדלתות. על כל פנים, לא לעצמי אני דואג. כנראה שיש לא מעט בני נוער בארון שצופים בתכנית, חולמים להיות כדורגלנים כשיהיו גדולים ומתכוונים לבלות בחדרי הלבשה של כמה קבוצות, אבל לא מהסיבות שאתה חושב. הומואים, ממש כמוך, צריכים להחליף בגדים מדי פעם, ואפילו להתקלח. זה לא אומר שהטרדת חבריהם לקבוצה עומדת בראש מעייניהם.

אסי בוזגלו הישרדות. רשת 13, צילום מסך
עם חברים כאלה, מי צריך את רפי פרץ? אסי בוזגלו/צילום מסך, רשת 13

אחרי הכול, אומרים שהומופוביה היא הפחד שגברים יתייחסו אליך כמו שאתה מתייחס לנשים. מי שאינו מרגיש מוגן בסביבת הומואים, אולי מחזיק בתפיסה מעוותת לגבי ההתנהגות הנכונה בקרבת אנשים שהוא נמשך אליהם. במילים אחרות, לא הייתי רוצה להיות אישה שנקלעת לחדר סגור עם מי שמשחרר אמירות כאלה. יש לא מעט דברים רעים להגיד על שנת 2020, אך אפשר להגיד לזכותה שאנחנו חיים בעידן שבו יש הסכמה רחבה שכל אחד ואחת זכאים להרגיש מוגנים במרחב האישי שלהם, בין אם הם לבושים ובין אם הם מתקלחים אחרי אימון מפרך על המגרש (או איך שאתם לא קוראים למדשאה הזאת), ללא תלות ברמת המשיכה שמגלים כלפיהם הסובבים אותם.

למנהיג שבט אנטינג אנטינג אין כנראה מושג שהרבה יותר מפחיד להיות גבר הומו במלתחות מאשר גבר סטרייט. רובנו עושים הכול כדי להימנע מכך, החל מחיילים שמבקשים להתקלח בשעות נפרדות מחבריהם ועד למאמצים יומיומיים להימנע מסיטואציות שגרתיות בחברת זכרי אלפא שבטוחים שאנחנו לא נוכל להוריד מהם את הידיים. בפועל, הרבה יותר סביר שסטרייטים יציקו לך במלתחות בגלל שאתה הומו - בין אם הם יקניטו אותך או אפילו יפעילו כלפיך אלימות פיזית - מאשר שהומו יאנוס אותך כי הוא לא יכול לשלוט בעצמו.

עוד בוואלה!

הסכמות בין רשת לוועד העובדים: 48 מעובדי הערוץ יפוטרו

לכתבה המלאה
אסי בוזגלו, מתוך "הישרדות". מתוך "הישרדות", צילום מסך
צריך לעבור שיעור בהישרדות. אסי בוזגלו/צילום מסך, מתוך "הישרדות"

חברי וחברות הקהילה הלהט"בית יכולים ללמוד את בוזגלו שיעור בהישרדות. אבל הישרדות על אמת, לא כמו המשחק בטלוויזיה. החיים של רבים מאיתנו מלווים בחשש להיות "מודחים" מהמשפחות שלהם, ולא רק מהשבט הדמיוני שהצמידו לך בטלוויזיה. בפרק הבא של התכנית, ההפקה יכולה להציע לבוזגלו להעביר כמה שנים כנער הומו בתיכון, בטירונות או בחדר ההלבשה של קבוצת כדורגל. אחר כך, אני בטוח שיהיה קטן עליו למצוא את פסלון החסינות.

בוזגלו לא חזר בו מדבריו, אך טרח לציין בריאיון עם יעל בר זוהר: "יש לי המון חברים מהקהילה". עם חברים כאלה, מי צריך את סמוטריץ' ורפי פרץ. אגב פרץ, אפשר לעדכן את בוזגלו שאף טיפול אינו יכול להמיר גברים הומוסקסואלים - אבל הומופוביה, לעומת זאת, איננה מחלה חשוכת מרפא. אם הוא יום אחד ייקלע למלתחה עם גבר הומו (מה שכנראה כבר קרה ללא ידיעתו) הוא עלול לגלות לתדהמתו שהחוויה הקשה עברה בשלום, ואולי גם ללמוד מכך שיעור בהישרדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully