וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן איאן הולם ("שר הטבעות") הלך לעולמו בגיל 88

19.6.2020 / 15:32

השחקן הבריטי הפורה והוורסטילי מת בגיל 88, לאחר מחלה ארוכה. הקריירה שלו השתרעה מהתיאטרון השייקספירי ועד שוברי קופות הוליוודיים, והוא אף הספיק לגלם את דוד בן גוריון

יח"צ - חד פעמי

השחקן הבריטי הפורה והוורסטילי איאן הולם הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 88, וזאת מסיבוכים הקשורים במחלת הפרקיסון. "בעצב גדול, אנחנו מודיעים כי איאן מת בשלווה בבית החולים, מוקף במשפחתו. הוא היה אדם מקסים, אדיב ומוכשר, ונתגעגע אליו", מסר סוכנו לתקשורת הבריטית.

הקריירה של הולם השתרעה מתיאטרון שייקספירי לשוברי קופות הוליוודיים. הוא החל את דרכו על הבמה וזכה בפרסים רבים, ואת הפריצה הקולנועית המשמעותית שלו עשה הודות להופעתו הבלתי נשכחת ב"הנוסע השמיני" ב-1979. כמה שנים לאחר מכן, היה מועמד לאוסקר על תפקידו ב"מרכבות האש". בהמשך העשור הופיע גם ב"שודדי הזמן" ו"ברזיל" של טרי גיליאם.

1997 היתה אחת השנים הבולטות בקריירה הקולנועית של הולם, עם תפקידים בשני סרטים שונים עד מאוד, שכל אחד מהם זכה לתהודה: פנטזיית המד"ב "האלמנט החמישי" ודרמת האינדי המלנכולית "המתיקות שאחרי".

בתחילת שנות האלפיים, נוצר הקשר שלו עם פיטר ג'קסון, והוא כיכב בדמותו של בילבו בגינס בסרטי "שר הטבעות" ו"ההוביט", שהכניסו מיליארדים של דולרים בקופות העולם.

איאן הולם. צילום מסך מתוך "ההוביט", צילום מסך
איאן הולם כבילבו/צילום מסך, צילום מסך מתוך "ההוביט"

בשני העשורים האחרונים ראינו אותו גם במגוון רחב של סרטים אחרים - "היום שאחרי מחר", "גרדן סטייט", "הטייס" ועוד, והוא גם תרם את קולו ל"רטטוי". השחקן המגוון אף גילם את דמותו של דוד בן גוריון, וזאת ב"הו ירושלים", דרמה היסטורית בהפקה צרפתית המתרחשת על רקע הקמת מדינת ישראל.

הולם נודע בחייו הרומנטיים הסוערים. הוא היה נשוי ארבע פעמים, ניהל שלל רומנים מחוץ לנישואים, והותיר אחריו חמישה ילדים. השחקן היה חולה מאוד בשנים האחרונות ומיעט לעבוד ולהופיע בציבור עד מותו.

עוד בוואלה!

"חלף עם הרוח" גזעני מאוד, אבל זאת לא הבעיה הכי גדולה שלו

לכתבה המלאה
איאן הולם. GettyImages
איאן הולם לפני שנה, באחת מהופעותיו הציבוריות האחרונות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully