וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקורונה היא מכשול, אבל לא ניכנע": זאפה באר שבע נפתח, עם אביב גפן וחילי טרופר

24.6.2020 / 20:48

במופע הראשון באחד ממתחמי הזאפה מאז הקורונה, נחנך הערב מועדון זאפה באר שבע בהופעה של אביב גפן. שר התרבות טרופר הגיע לאירוע והצהיר: "תרבות היא מתנה שכל אדם זכאי לה. ולפעמים צריך להתמודד עם מכשולים העומדים בפני המתנה והזכות הזו"

חנוכת מועדון זאפה באר שבע, בנוכחות שר התרבות חילי טרופר ומשה אדרי, 24 ביוני 2020/יח"צ

(בסרטון מעל: חנוכת מועדון זאפה באר שבע, בנוכחות שר התרבות חילי טרופר ומשה אדרי, 24 ביוני 2020)

חגיגה כפולה: הערב (רביעי) נחנך מועדון זאפה בבאר שבע, הממוקם בקומה התחתונה של מתחם סינמה סיטי בעיר, בהופעה ראשונה המתקיימת באחד ממתחמי קבוצת זאפה מאז ההשבתה שגרם משבר הקורונה. אביב גפן הוא שסיים הערב את הקיפאון בקבוצה ופתח את המועדון החדש, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, וזה קרה במופע אקוסטי עם עם ערן מיטלמן ועומרי אגמון. זאפה באר שבע היה אמור להיפתח כבר במרץ - גם אז בהופעתו של אביב גפן - אבל השקתו נדחתה בגלל הקורונה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיע לפתיחת המועדון עם זוגתו, והשניים נשארו להופעת גפן. "תרבות היא חמצן, והרבה זמן לא הרגשנו חמצן. אני בא לפה כי התרבות חוזרת", אמר השר טרופר בנאומו בטקס הפתיחה שלפני ההופעה, "תרבות היא מתנה שכל אדם זכאי לה. ולפעמים צריך להתמודד עם מכשולים העומדים בפני המתנה והזכות הזו. הקורונה היא מכשול ענק, אבל לא מכשול יחיד. יש מכשול של מרחק. יש מכשול של מוגבלות כזו או אחרת. זאפה באר שבע הוא סיפור שמבקש לא להיכנע למכשולים. לפתוח מועדון הופעות בזמן קורונה. להביא תרבות גם למרכז וגם לפריפריה. להנגיש תרבות גם לאנשים עם מוגבלות. ברכות לזאפה ולאביב גפן שמופיע כאן הערב, ושוב מזכיר לנו כמה טוב שהתרבות חזרה".

שר התרבות חילי טרופר, הזמר אביב גפן ומשה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע, בטקס פתיחת מועדון זאפה בבאר שבע, 24 ביוני 2020. יח"צ,
שר התרבות חילי טרופר, הזמר אביב גפן ומשה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע, בטקס פתיחת מועדון זאפה בבאר שבע/יח"צ

המועדון החדש בבאר-שבע הינו בראשותם של קבוצת זאפה, משפחת אדרי וקבוצת איינשטיין ונמסר כי הוקם בהשקעה של כשישה מיליון שקלים. המועדון מתפרס על פני 1,000 מ"ר, מכיל מאות מקומות במופעי ישיבה ובמופעי עמידה, ועוצב כלאונג'. בשלב זה, בשל מתווה משרד הבריאות, יתקיימו מופעי ישיבה בלבד, על פי נהלי הממשלה, הכוללים בין השאר קניית כרטיסים אלקטרונית, שמירת מרחק, מדידת חום, החתמה על הצהרות בריאות והגבלת הקהל עד מאתיים חמישים איש. הזאפה הגישה בקשה לאישור מיוחד למופעים של חמש מאות איש. אחד האיסורים שיאתגרו את הקהל הוא איסור לרקוד במופעים.

לאחר פתיחת זאפה הרצליה הערב, מחר (חמישי) ייפתחו שאר מועדוני הזאפה בארץ: זאפה הרצליה ייפתח ביום זה עם הופעה של שלום חנוך ומשה לוי, זאפה תל אביב עם הופעה של אמיר דדון, וזאפה ירושלים עם הופעה של עמיר בניון. הופעתו של שלמה ארצי שהיתה אמורה להתקיים בזאפה אמפי שוני ב-1 ביולי נדחתה לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, והופעותיו בקיסריה ב-9 ביולי ובהיכל התרבות ב-31 ביולי בוטלו. בעמוד הפייסבוק שלו הוסברה הסיבה לכך: "בימים האחרונים מאז פרסום ההנחיות לפיהן יתאפשרו הופעות לחמש מאות איש בלבד, בקפסולות ועם מסיכות, ניסינו למצוא פתרונות שיאפשרו להעניק לרוכשי הכרטיסים להופעות בקיסריה, צוותא והיכל התרבות את חוויית ההופעה של שלמה ארצי כפי שרק הוא יודע להעניק. לצערנו, הבנו שזה בלתי אפשרי, בפרט לאור העובדה שכל הכרטיסים להופעות הנ"ל נמכרו מראש ואין לנו דרך 'לבחור' מי יהיו החמש מאות בכל הופעה מתוך אלפי הכרטיסים שכבר נמכרו. בצער רב אנו נאלצים בשלב זה לבטל זמנית את ההופעות הנ"ל".

עוד בוואלה!

יום אחד, בוב דילן וניל יאנג, שני אלבומים מושלמים, עשרה כוכבים

לכתבה המלאה
משה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע, בטקס פתיחת מועדון זאפה בבאר שבע, 24 ביוני 2020. יח"צ,
מפיק הקולנוע משה אדרי בטקס פתיחת מועדון זאפה בבאר שבע/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully