וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע ברזילי: "לקרוא לי 'זוכת אירוויזיון' זה הדבר הכי קטן שאפשר להגיד לגביי"

25.6.2020 / 0:52

לרגל הצלחת הסינגל החדש שלה, "קוקו", נטע ברזילי הגיעה לפודקאסט של וואלה! תרבות לדבר על הכל: הרגע בו התפרצה בבכי בזמן כתיבת השיר, הרצון לרסק הכל, הטעויות הנפוצות שיש לאנשים לגביה, התהליך שעברה וגם - מה הכי סקסי בעיניה, ומה החלומות שלה

להאזנה לפודקאסט המלא:

בשירה החדש והיפהפה, "קוקו", מנגנת נטע ברזילי בתיבת נגינה שנוצרה לכבוד במיוחד בעבודת יד. התכנון המקורי שלה היה להסתובב עם התיבה הזו כעת בתחנות רדיו מסביב לעולם, אבל כמובן שהקורונה שינתה את התוכניות. הרווח כולו שלנו, כי השבוע הגיעה המוזיקאית להתארח ב"ועדת תרבות", הפודקאסט של וואלה תרבות, ואיתה כמובן התיבה.

"הלייבל האמריקאי שלי הטיס אותי ללוס אנג'לס כדי לעבוד עם כל מיני כותבי פופ מאוד מוכשרים", סיפרה ברזילי על התהליך מאחורי כתיבת השיר. "רוב הכותבים היו 'חלביים', לא לפה ולא לפה. היה חסר בן אדם שייכנס לנשמה שלי. ישבנו באולפן של מפיק גדול, ונכנסה בחורה עם קימונו ותקעה גרעפס מאוד גדול. אחר כך היא אמרה: 'אני קריסטה יאנגס, ואת אחד האמנים הכי מעניינים שהציעו לי לעבוד איתן השנה'. כתבנו יחד שלושה שירים מאוד גרועים בחדרים מאוד יקרים, ואמרתי לה שהתהליך עקר, ואני רוצה לעשות משהו לשנות אותו.

"הלכנו אליה הביתה וישבנו על בירה עם השותף שלה, ברט אליוט, והתחלתי לספר לה מה באמת קורה לי בחיים. 'קוקו' זה שיר על ספק, זה שיר שמתעסק בשאלות: 'האם אני אוהבת אותו?' 'האם אני אוהבת את מה שאני עושה?' 'האם אני רוצה לעשות את מה שאני עושה, או שאני סתם כלואה בקונספציה של איך אנשים רואים אותי, ושל מה שאנשים מצפים שאהיה?".

"המלחמה היא לחסום את קולות הרקע, ולשאול את עצמך מי את באמת ומה את באמת רוצה. ניסינו לדבר על הסיטואציה שאת יושבת ליד מישהו ומחזיקה לו את היד, אבל את בעצם בורחת ממנו. זה היה לי כל כך חזק, שהתפרצתי בבכי".

"השיר הזה נכתב לפני שנה. אני כבר לא מרגישה ככה ומן הסתם טיפלתי בזה. אני לא 'קוקו' יותר. אבל זה לגמרי שיר שמדבר על הכלא הזה. על הכלוב התפיסתי והפנימי".

נטע ברזילי. ערן לוי,
אורחת כבוד. נטע ברזילי ב"קוקו"/ערן לוי

ואם כבר מדברים על כלוב תפיסתי, נטע שוחחה איתנו גם על התפיסה הכי שגויה שיש לאנשים לגביה - "אנשים נורא אוהבים לקבע ולשים בתבניות. אוהבים לקרוא לי 'זוכת האירוויזיון', ואני מרגישה שזה הדבר הכי קטן שאפשר להגיד לגביי. אני לא מרגישה שאני מאמינה בניצחונות מהסוג הזה. מה זה בכלל ניצחון? מה זה לנצח במוזיקה? אני מאמינה שאתה מנצח את עצמך. כשבן אדם באמת מנצח, זה אומר שהוא לא מפסיק להתרגש, שהוא לא מפסיק להתפתח ולגדול. כשאנשים קוראים לי 'זוכת האירוויזיון', זה מרגיש לי כאילו שהם תוקעים אותי בנקודה הזו בחיים. גם כשאנשים ממהרים להרים ולהלל, זה מאוד מפחיד".

"ברגע שאתה עובד במוזיקה, כולם מרגישים שהם חלק מהמקצוע וכולם מרגישים שהם יכולים להגיד לך מה לעשות - אנשים ברחוב, בסופר, במכבסה, אמא שלי כמובן, העיתונאים, המעריצים, אנשים שהיו איתי בשכבה. כזה: 'רגע, למה אתה לא הולכת לברונו מארס ועושה איתו דואט'. המלחמה היומיומית והמתישה היא לא להאמין למה שאומרים לך. זה נטו להאמין למה שאתה. עשיתי את הטעות הזו כשהאמנתי כל החיים שאני לא יפה, שאני לא חכמה, שאף פעם לא תהיה לי אהבה. הסביבה נתנה לי להאמין שאף פעם לא אוכל לעסוק בפופ ולא אוכל לרקוד על במה".

עוד בוואלה!

הסודות מאחורי דיבוב הסרטים של דיסני: שיחה מרתקת ופרועה עם אלי גורנשטיין

לכתבה המלאה

הקליפ של "קוקו"

וכמובן שאי אפשר היה להתעלם מכל מה שקרה וקורה לאחרונה בעולם. "אני מאוד רגישה לחוסר צדק, אבל לא באופן פומבי או אינסטגרמי כמו הרבה כוכבי רשת", היא אומרת. "אני מעדיפה לשדר החוצה אהבה וקבלת הטוב ולא לוחמנות וצדקנות. את הצדקנות שלי אני משאירה בבית. אני מאוד עצובה ומאוד מודאגת בקשר לעולם ולדברים שקורים בו, ויש לי חשק המון פעמים לרסק הכל, לשבור הכל".

"זו תקופה קשה, אבל קורים בה גם דברים מדהימים. אני מרגישה שההתעוררות היא יותר מחיובית. הגיע הזמן. גם הקורונה וגם ג'ורג' פלויד זו סטירת הלחי שהעולם היה צריך. אנחנו צריכים להקשיב וללמוד. גם בחברה שלנו יש המון גזענות".

"אני ממש מפחדת להיכנס לנושאים פוליטיים. אני לא רוצה להתסיס. אני עוד חושבת איך לגעת בזה. זה נושא כל כך מורכב, שאין לי מושג איך לגעת בו עדיין. אני לא רוצה לעשות נזק: לאו דווקא לעצמי, אלא נזק החוצה. אני מרגישה אחריות, ולא רוצה לעשות משהו חסר אחריות".

נטע ברזילי. עופר מנחם,
נטע ברזילי עם תיבת הנגינה/עופר מנחם

את ברזילי ניתן כעת לראות גם בהופעה קצרצרה אך מרשימה ומחמיאה בקומדיית האירוויזיון בכיכובו של וויל פארל שתעלה בסוף השבוע בנטפליקס. בפודקאסט, היא מדברת באופן נדיר על אהבתה לקולנוע ועל רצונה ללמוד את התחום, ומגלה מה הסרטים האהובים עליה.

ועוד בשיחה: מה הכלי הראשון שניגנה בו, איך התפתח הרומן בינה והלופר, מה העצות הכי גרועות שקיבלה בחייה ולמה היא לא מתחרטת על כלום. וגם: חיבתה לסרטי טבע ולתרבות הרוסית, התזונה שלה והמחשבות על צמחונות, ומה הופך גבר לסקסי בעיניה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully