וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סצינת הסקס הטובה של השנה וסרט האקשן הטוב של העשור: המלצות סרטים לצפייה ביתית

3.7.2020 / 0:16

פתיחת בתי הקולנוע עדיין לא באופק, אז קבלו המלצות לצפייה ביתית: סדרת סרטי האקשן הטובה של דורנו, סרט דני לוהט וגם שתי הפתעות מתוקות לכל המשפחה

יח"צ - חד פעמי

סרטי "משימה בלתי אפשרית" (נטפליקס ופרטנר TV)

כמו לקורונה, גם לסדרות סרטים יש עקומות - ובדרך כלל הן צונחות. "משימה בלתי אפשרית", המבוססת על סדרת טלוויזיה מצליחה משנות השישים, ניצבת כדוגמה הפוכה ויוצאת דופן. מאז יצא הפרק הראשון בה, באמצע שנות התשעים, היא הצליחה לשמור על מקומה בצמרת עולם האקשן, ובכל פעם שנעשה במסגרתה סרט פחות מוצלח, תמיד ידעה להתאושש מיידית כבר בניסיון הבא.

מהשבוע, כל ששת הפרקים בסדרה זמינים בנטפליקס - וזאת סיבה לחגיגה, בטח בקיץ שבו לראשונה בתולדות הקולנוע אין לנו אפשרות להתענג על להיטים הוליוודיים מול המסך הגדול.

כיאה לאופי המיוחד של סדרת הסרטים הזו, שני הפרקים הכי טובים מגיעים מקצוות זמן שונים. מדובר ב"משימה בלתי אפשרית", הפרק הראשון בה שבוים בווירטואוזיות ב-1996 בידי אחד הקולנוענים הכי טובים שאי פעם יצרו שובר קופות הוליוודי, בריאן דה-פלמה; והפרק השני, "משימה בלתי אפשרית: התרסקות" של כריסטופר מק'קווארי, שעלה למסכים לפני שנתיים והתגלה כאחד מסרטי הקיץ הטובים של העשור הקודם, וכרגע הוא ניצב כאחד הלהיטים העכשוויים הכי שווים שזמינים בשירות הסטרימינג.

טום קרוז מתוך הסרט "משימה בלתי אפשרית: התרסקות". פורום פילם,
אחד הסרטים הכי שווים שיש עכשיו בנטפליקס. מתוך "משימה בלתי אפשרית"/פורום פילם

עוד אפשר למצוא את הפרק השני והמאכזב למדי משנת 2000, בו ג'ון וו אחז בשרביט הבימוי; את הפרק השלישי (2006), בו ג'יי.ג'יי אברהמס שוב החזיר את הסדרה לתחייה; את הפרק הרביעי, "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" (2001), בו במאי האנימציה המוערך בראד בירד ("משפחת סופר-על") התקשה לצלוח את המעבר לעבודה עם שחקנים בשר ודם; ואת הפרק החמישי, "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" (2015), בו הבמאי כריסטופר מק'קווארי נכנס לעניינים והתחיל להתחמם לקראת אותו פרק שישי מופתי.

ואולי מיותר לציין: בכל הסרטים, ניצבת במרכז העלילה דמותו של הסוכן המיוחד אית'ן האנט, אותו מגלם בכל המקרים טום קרוז, שרק נראה צעיר יותר בין פרק אחד למשנהו. היגיון או עקביות עלילתית היא לא הצד החזק של אף אחד מהם, כך שאפשר לראות סרט אחד גם בלי בהכרח לצפות בקודמו או בזה שבא אחריו, או לראות את כולם שלא בסדר מסוים.

עוד בוואלה!

מאה סרטים לראות בנטפליקס: המדריך המלא

לכתבה המלאה

"תרגול בריגול" (ה-VOD של HOT, סלקום ו-yes)

כמו סרטים רבים בחצי השנה האחרונה, גם "תרגול בריגול" ("My Spy") היה אמור לעלות לאקרנים, אבל בעקבות הקורונה, התגלגל היישר לשירותי הסטרימינג ברוב מדינות העולם, והנה עכשיו הוא זמין גם אצלנו ב-VOD של רוב הפלטפורמות.

השם גנרי, גם העלילה: סוכן מיוחד ומחוספס נשלח להשגיח על אישה שזה עתה העתיקה את מגוריה מפריז לארצות הברית, ולפי החשד - ייתכן שבשל קשריה המשפחתיים, התגלגלו לידיה תוכניות סודיות לפיתוח נשק גרעיני. כמובן שבשלב מסוים, היחסים בינו לבינה גולשים מן המחוזות המקצועיים לאלה הרומנטיים, והוא גם מפתח יחסים קרובים ואבהיים עם בתה בת התשע.

את הסוכן מגלם דייב בטיסטה, מתאבק שהפך לכוכב קולנוע, והלב שלו רחב כמו הנפח של שריריו. הוא כבר הקסים כדראקס ב"שומרי הגלקסיה" וכן ב"שוטר על הדרך", קומדיית אקשן שאף היא הפתיעה לטובה, ועושה זאת שוב כאן.

תרגול בריגול. פורום פילם,
הילדה הכי מגניבה בעולם, עם טעם מושלם במוזיקה צרפתית. מתוך "תרגול בריגול"/פורום פילם

נוסף לכך, יש כימיה נהדרת בינו לשתי השחקניות שבצידו - פריסה פיץ-הנלי, המגלמת את האם, וקלואי קולמן, המשחקת את בתה. בגיל 11, השחקנית המתחילה ניצבת כאחת התגליות המרעננות שנראו לאחרונה על המסכים, ומיטיבה לעצב את דמותה של הילדה המגניבה בעולם, עם טעם מוזיקלי מושלם שמככב בו ההרכב הצרפתי Yelle.

את הסרט ביים פיטר סגל, יוצר הוליוודי ותיק ולא מוערך מספיק שכבר הוציא תחת ידיו כמה מוצרים ממוסחרים עם לא מעט פלפל, למשל "סדנה לעצבים", "חמישים דייטים ראשונים" ו"סוגרים חשבון". "תרגול בריגול" הוא אחד מהסרטים המוצלחים ומהנים שלו, ובעיקר עושה חשק לראות שוב את קולמן ובטיסטה, ביחד או לחוד.

"מלכת הלבבות" (ה-VOD של yes)

התעשייה הדנית ידועה בשנים האחרונות בזכות הסדרות המצוינות שיוצאות מפס הייצור שלה, אבל היא ממשיכה להפיק גם סרטים מעולים - למשל, "מלכת הלבבות", שזכה באוסקר הדני ובפרסים רבים נוספים, אך נפל בין הכיסאות ולא הופץ אצלנו, כפי שקורה לתוצרים אירופאיים רבים גם בלי קשר לקורונה.

בסרט מככבת טרינה דירהולם, אחת הכוכבות המהימנות של הקולנוע הדני, שכבר הופיעה בסרטים מצוינים כמו "בעולם טוב יותר" זוכה האוסקר ו"סיפור מלכותי". היא מגלמת עורכת דין אידיאליסטית לכאורה, שההרמוניה בחייה מתערערת כשבנה החורג, צעיר עם נתונים פיזיים מרשימים, עובר לראשונה לגור עמה ועם בן זוגה - ונחשו לבד מה קורה ביניהם.

במישור אחד, זה עוד סיפור על רומן שלא היה צריך לקרות, וברגע שקרה - קרה משהו רע. אך במישור העמוק יותר, זהו סיפור מורכב עם משמעויות רחבות על אישה שכל חייה נלחמה נגד המערכת, אך בסופו של דבר, מטעמיה האנוכיים, הפכה לחלק ממנה; סיפור חזק ומרתק, שמוצג בפנינו בצורה סוחפת הודות לתצוגות המשחק המעולות ולעבודת הכתיבה והבימוי המשובחת של מאי אל-טיקי.

מלכת הלבבות. קולנוע לב,
מפרגנים עם הגרסה המתירנית. מתוך "מלכת הלבבות"/קולנוע לב

נוסף לכך, הסרט מציג גם את סצינת הסקס הטובה ביותר שנראתה על המסך הגדול בשנה האחרונה. קיימות לה שתי גרסאות, שההבדל ביניהן קטן (סליחה על משחק המילים) - באחת יש תקריב ארוך על אבר מין גברי, ובשנייה לא. בחברת הלוויין, שמקרינה את "מלכת הלבבות" באופן בלעדי, בחרו לפנק את הצופים, הצופות וחופש הביטוי, ומפרגנים לנו את הגרסה המתירנית.

טרילוגיית "בחזרה לעתיד" (נטפליקס, סלקום ואמזון)

אחת מטרילוגיות הסרטים הטובות בתולדות הוליווד, אם לא הטובה שבהן. "בחזרה לעתיד", בו הנער בגילומו של מייקל ג'י פוקס חוזר בזמן, פוגש את אמו בצעירותה וכמעט גורם לשרשרת של אירועים שתמנע את היוולדו, הוא לא פחות מיצירת מופת מושלמת וגאונית, פסגה היצירה ההוליוודית; "בחזרה לעתיד 2" נחשב בידי רבים לסרט ההמשך הטוב בהיסטוריה, וכזה שהתעלה אף על המקור; "בחזרה לעתיד 3" נתפס כאכזבה בזמן אמת, בשל הרף הבלתי אפשרי שהציבו קומדיו, אבל בדיעבד גם הוא מענג לצפייה.

והכי כיף לילדים וילדות שמעולם לא צפו בסרטים הללו, ועכשיו יעשו זאת בפעם הראשונה. לו היינו יכולים לחזור בזמן, היינו רוצים להיות כמוהם.

הפרויקט המיוחד שלנו בהצדעה לטרילוגיה.

בחזרה לעתיד. נטפליקס,
איזה כיף. מתוך "בחזרה לעתיד"/נטפליקס

"סוניק הסרט" (ה-VOD של HOT וסלקום)

ולסיום: אם לפני ארבעה חודשים היו משרטטים סיטואציה בה "הכפר של ברברה" הוא הסרט החדש היחיד שמקרין באולמות הקולנוע בישראל, והסרט היחיד שראיתי בהם היה קומדיה על קיפוד מדבר - מה הייתי אומר?

כך או כך, ארבעה חודשים לפני שזימר את שירת הברבור של בתי הקולנוע, "סוניק הסרט" מגיע ל-VOD של הפלטפורמות השונות, ומגיעה לו תשומת לב גם בלי קשר למעמדו ההיסטורי.

מדובר בעיבוד של הבמאי ג'ף פאולר למשחק הווידאו האהוב על הקיפוד שרץ מהר יותר מפורסט גאמפ, וכאן מתגלגל בטעות לכדור הארץ בדרכו מכוכב אחד לאחר. הלהיט הזה עבר שלל תלאות בדרכו אל הבד, אבל בסוף התגלה כסרט מאוד נחמד.

סוניק הסרט. פורום פילם,
קיפוד חמוד מאוד. מתוך "סוניק הסרט"/פורום פילם

הסיבה המרכזית לכך היא עיצוב הדמויות המוצלח. לא רק הקיפוד מתוק, אלא גם זוג החברים האנושיים שהוא פוגש על כדור הארץ, ועוזרים לו במלחמתו נגד האיש הרע - ג'ים קארי, בליהוק טריוויאלי אך מוצלח כמדען המשוגע שרודף אחריו לשם מטרותיו הנלוזות.

הסרט מוקרן בגרסה מקורית ומדובבת, ובהחלט מתאים לכל הגילאים: לא מפחיד מדי, לא ילדותי מדי, ואם הקורונה לא תחסל את הוליווד, בהחלט נשמח לחזות בעתיד בסרט ההמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully