וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת פיטורי ברק רביד מחדשות 13: "זו מעין הפנמת הנראטיב של בלפור"

5.7.2020 / 18:37

"אין שום סיבה הגיונית לפיטורים של ברק רביד, הוא הכתב הכי טוב. הרי ברור שבבלפור לא סובלים אותו", טוען גורם בחדשות 13 בשיחה עם וואלה! תרבות. לצד השמחה לאיד מצד תומכי ימין ברשתות, ובהם יאיר נתניהו, עיתונאים רבים מביעים צער על פיטוריו

תמר איש שלום נפרדת מעובדי חדשות 13 שפוטרו ולא מצליחה לעצור את הדמעות, במהדורה ששודרה ב-7 ביולי 2020/חדשות 13

(בסרטון מעל: תמר איש שלום נפרדת מעובדי חדשות 13 שפוטרו ולא מצליחה לעצור את הדמעות, במהדורה ששודרה ב-7 ביולי 2020)

תכנית הקיצוצים בחדשות 13 מתממשת הלכה למעשה, והיום (ראשון) זומנו לשימוע כמה מעובדי החברה, ביניהם הכתב המדיני ברק רביד, החזאים הוותיקים דני רופ ונעמה איזנברוך, כתבי מגזין שישי סמדר פלד ואיתי ורד, ומגיש ועורך מבזקי החדשות אלי ראכלין ועורך מהדורת השבת ניר בכר. הזימונים לקראת פיטורים מעוררים תגובות סוערות - הן בחדשות 13 והן מחוצה לחברה - בעיקר בכל הנוגע לפיטוריו הצפויים של ברק רביד.

"לדעתי, אין שום סיבה הגיונית לפיטורים של ברק רביד. הוא היה הכתב הכי חרוץ, הכי סקופיונר, הכי טוב במערכת", אומר גורם בחדשות 13 לוואלה! תרבות. "לדעתי הסיבה לפיטורים שלו לא הגיונית ולא עניינית. אולי ההנהלה תגידו להגנתה, שזה לא עניין שמאלני, עובדה שפיטרנו את עקיבא נוביק. עקיבא הוא אולי ימני חובש כיפה אבל הוא לא ביביסט. אולי הפיטורים של עקיבא גם קשורים לכך שלא צריכים גם אותו וגם את ספי עובדיה. עקיבא זה לא פיטורים שהם שמחו לעשות, אבל זה היה להם נוח כדי להראות שהם מפטרים גם מימין וגם משמאל, ואסור לקנות את הקשקוש הזה. אני לא חושב שזו הייתה הוראה מבלפור, אולי יותר הפנמת הנראטיב של בלפור. הרי ברור שבבלפור לא סובלים אותו".

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך התייעלותו לא פשוט, אירגונית ופרסונלית, עקב קיצוץ של עשרות מיליוני שקלים במטרה להבריא את החברה. אנו נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים ומן הראוי, שנמשיך לנהל את התהליך בתוך הארגון, ולא מחוצה לו. עם זאת, למרות השינויים האירגונים אנו נמשיך בתנופת העשייה, שמירה וצמיחה של ההישגים המקצועיים של חדשות 13 והשפעה על סדר היום והשיח הציבורי".

ברק רביד ודני רופ. רפי דלויה, Creative Commons, Creative Commons
רביד ורופ/Creative Commons, רפי דלויה, Creative Commons

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צייץ: "הפרשן המדיני היוצא של ערוץ 13" והוסיף סמיילי צוחק כעקיצה לברק רביד. בכך רמז לסערה שהתחוללה כשברק רביד הגדיר את נתניהו כ"ראש הממשלה היוצא" וספג זעם ברשת על כך. הכתב הכלכלי של חדשות 13 מתן חודורוב, אחד ממובילי המאבק מטעם ועד העובדים, השיב לו: "נגעל מהשמחה לאידו של ברק רביד, הפרשן המדיני הטוב בישראל, שרכש לעצמו מקורות מהבית הלבן ועד למפרץ הפרסי. ברק הוא אחד הנכסים העיתונאיים המשובחים של חדשות 13, וגם מי שחולק על עמדותיו יכול להעריך את מקצועיותו. אני מאוד מקווה שהזימון לשימוע הוא לא סוף פסוק, עבורו ועבור עובדים נוספים".

קולגות נוספות של רביד הביעו צער על עזיבתו. הפרשן המשפטי ברוך קרא כתב כי רביד הוא "מהמוכשרים שבין עיתונאי ישראל, סקופר-על ורב מקורות. עצוב לי מאד שהוזמן לשימוע. הפסד גדול; עצוב גם על שאר עמיתיי המעולים שקיבלו היום מכתבים - אלי, דני, נעמה, איתי - וכן הצלמים, סאונדמנים, המפיקים והעורכים. תחסרו לנו מאד. שנדע כולנו ימים טובים מאלה".

ראש דסק החוץ נדב אייל צייץ: "ברק רביד הוא מגדולי הסקופרים של העיתונות העברית. הוא מוכשר, הוא רעב לסיפורים וחכם, והוא העיתונאי הכי מקושר בממשל האמריקני הנוכחי. הוא ישר ועקבי. מה עוד אפשר להגיד ברגע המאוד מתסכל ועצוב הזה".

עוד בוואלה!

הקיצוצים בחדשות 13: גם ברק רביד ודני רופ זומנו לשימוע לפני פיטורים

לכתבה המלאה
חדשות 13 בהגשת אודי סגל ותמר איש שלום. יח"צ,
מגישי חדשות 13, תמר איש שלום ואודי סגל/יח"צ

ברשתות החברתיות היו גם מי שטענו כי הסיבה לפיטוריו של ברק רביד היא ניסיון להתחבב על משפחת נתניהו והקריצה ימינה. נתי טוקר, כתב התקשורת של עיתון "דה-מארקר", תהה: "לפטר כתב כמו ברק רביד שמביא לך בשוטף סיפורים שפותחים מהדורות עם פולואים ויוקרה בינלאומית? נראה לי לגמרי כמו החלטה לא עניינית". רותם שטרמן, שכותב ועורך ב"דה מארקר", כתב: "עצוב מאוד. דילול מתנגדי המשטר". איש העסקים ויו"ר קבוצת מקאן תל-אביב, אילן שילוח, צייץ: "פיטוריו של ברק רביד הם טעות גדולה במקרה הטוב והתנכלות אליו בכדי לרצות את בלפור. פיטוריו מבישים". העיתונאית נורית קנטי כתבה תוך שיתוף דברי יאיר נתניהו: "השמחים לאידו של ברק רביד פוחדים מאיכות עבודתו. קשה לשמוע על הפיטורים של חברים וקולגות, כואבת הפגיעה במה שהיה פעם מערכת חדשות למופת והיום יש בה איים של מצוינות שנאבקים גם הם. אל תתייאשו, בבקשה".

גם בזירה הפוליטית הביעו צער וזעם על הפיטורים. יו"ר מרצ ניצן הורביץ צייץ: "פיטורי עיתונאים הם לא רק סוגיה כלכלית, וכלי תקשורת הוא לא סתם "עסק". עצמאות עיתונאית שנשענת על בקיאות ומיומנות היא נדבך קריטי בחברה חופשית. לכן פיטורים של עיתונאי מדיני מבריק כמו ברק רביד היא בעלת משמעות קשה. תרומתו בפירוש תחסר. אבל בטוח שנזכה לקרוא ולראות אותו בקרוב".

איש מרצ עיסאווי פריג' כתב: "מנסה לחשוב על סיבה ראויה אחת טובה לפטר יצרן סקופים כמו ברק רביד. לצערי לא מצליח למצוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully