וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו ממשלת חרטא. אם הפעם לא נפוצה מיידית, נצא לרחובות"

6.7.2020 / 15:41

תגובות זועמות בעולם התרבות על ההחלטה לסגור באופן מוחלט את עולם התרבות. שאול מזרחי, מנהל הבארבי: "כנראה שנחזור לבג"צ ונלין על אפליה בין אולמות התרבות החילונית לאולמות התפילה. גזירות ללא פיצוי זה דבר שלא יעבור בגלגול הנוכחי". אמ"י: "מדובר בגזר דין מוות"

שאול מזרחי מפגין מול בית ראש הממשלה/שגיא בן נון

(בסרטון מעל: שאול מזרחי מנהל מועדון הבארבי בשביתת הרעב שקיים ליד בית ראש הממשלה בירושלים)

תגובות זועמות בעולם התרבות על ההחלטה לסגור באופן מוחלט את עולם התרבות במסגרת שורת המגבלות שקיבלה הממשלה בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. "כנראה שנחזור לבג"ץ ונלין על אפליה בין אולמות התרבות החילונית לאולמות התפילה", אמר לוואלה! תרבות שאול מזרחי, מנהל מועדון הבארבי בעקבות ההנחיות החדשות. "אנחנו עדים לטמטמת, בהלה ובעתה שאוחזת במקבלי ההחלטות. גזירות קל לתת אבל גזירות ללא פיצוי זה דבר שלא יעבור בגלגול הנוכחי. ארבעה חודשים ישבנו בבית לחכות לפעימה מזופתת ממדינת ישראל. עד היום קיבלנו 11 ימי חסד בלבד לעבוד. עכשיו חוזרים על אותה טעות. זה הטמטום בהתגלמותו. גזירות בלי פיצוי מיידי לא יעבור לסדר היום בגל הנוכחי. אם לא ישפו אותנו במיידי נצא לרחובות. אם רוצים שלא נעבוד - שלפחות ידאגו לפצות ולא יעכבו פיצוי בחצי שנה. כי לדאוג להקלות מס של ביבי יותר חשוב מלדאוג לעצמאיים שסגרו להם. יש פה הזנחה פושעת של ממשלת ישראל".

שר התרבות חילי טרופר הביע צער על סגירת עולם התרבות. "יש בי עצב עמוק עם ההחלטה על סגירה זמנית של מוסדות התרבות בישראל. נוכח העלייה המדאיגה בתחלואת נגיף הקורונה, החליטה הממשלה כי אין מנוס מהגבלת המופעים וצמצום אירועי התרבות, זאת כדי לעצור את התפשטות הנגיף בישראל. אנו נמצאים במשבר מתמשך ונדרשת מכולנו אחריות אישית כדי להבטיח את בריאות הציבור. התרגשתי ושמחתי לראות בשבועות האחרונים את עולם התרבות חוזר אט אט לחיים ואני אעשה כל שבידיי כדי לפתוח אותו מחדש ולהחזירו לשגרה בטוחה. אנחנו נמשיך לפעול בכל הכוח בכדי להבטיח את קיומם של מוסדות התרבות וכן נפעל עם משרד האוצר כדי לייצר ביטחון כלכלי עבור העובדים הרבים בתחום זה. בימים אלו מכין משרד התרבות והספורט מגוון פעילויות ופרויקטים שיאפשרו לאזרחי ישראל להמשיך ולחוות תרבות גם בימי הקורונה ונעדכן עליהם בזמן הקרוב".

אירוע מחאה של מוסדות התרבות בישראל בעקבות משבר הקורונה, כיכר הבימה. ראובן קסטרו
אירוע מחאה של מוסדות התרבות בכיכר הבימה בתל אביב/ראובן קסטרו

מארגון השחקנים שח"ם נמסר: "לאור ההחלטת הקבינט היום, נדמה שממשלת ישראל לא מבינה את גודל המשבר הכלכלי שעובר על אזרחי המדינה. אנחנו בשח"ם מכירים את הסיפורים של המשפחות שכבר ארבעה חודשים לא מתפרנסות. ממשלת ישראל - זו אחריות שלך לדאוג להם. כ-200 אלף איש מתעשיית התרבות זקוקים לכסף כדי שיהיה להם איך לקנות אוכל, לשלם שכר דירה ולהתקיים. זו לא ממשלת חירום, זו ממשלת חרטא".

יו"ר איגוד אמני ישראל יענקל'ה מנדל: "אם הידיעה שפורסמה כעת בכל האתרים נכונה ואכן סגרו מיידית את אולמות התרבות והמופעים, מדובר באירוע קשה ביותר, ונראה שגם את האור החלש שהיה בקצה המנהרה דאגו לכבות לנו. אנחנו רוצים לציית להנחיות, כדי לשמור על בריאותנו ועל בריאות הקהל שלנו, אבל במידה ובד בבד עם סגירת האולמות לא יוקצה תקציב פיצויים ראוי, ולא ייכנס כסף באופן מיידי לחשבונות הבנק של האמנים, עבורנו מדובר יהיה בגזר דין מוות".

פורום מוסדות התרבות מסר: "בשבועות האחרונים חזרו מוסדות התרבות לפעול, החזירו אלפי עובדים ואמנים לעבודה, סיפקו רגעים של הפוגה ושמחה והכל תוך הקפדה מחמירה על הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול. החלטת הממשלה מהיום משמעותה עצירה מלאה של תהליך זה המותירה אותנו מול שוקת שבורה לתקופה בלתי ידועה. כעת עומדות בפנינו שתי משימות עיקריות: האחת, לוודא כי רבבות העובדים, האמנים ונותני השירות שבענף התרבות יוכלו להתקיים בתקופה בה הענף מושבת, והשניה, לוודא כי מוסדות התרבות והאמנות ישארו בחיים ויוכלו להתניע מחדש כשיתאפשר".

ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים הגיב גם הוא על ההגבלות החדשות: "מגיפת הקורונה ממשיכה לגבות קורבנות מתעשיית האירועים והתרבות. ההחלטה של ממשלת ישראל להטיל גזרות נוספות ולסגור בשנית את עולם האירועים והתרבות, חייבת להתקבל לצד הבטחה וקיום של מתן פיצוי כספי אמיתי ל-200 אלף איש שנמצאים בסיכון, ולא, זו לא 'חרטא', אלו אנשים אמיתיים שלא מכניסים כסף כבר ארבעה חודשים ועתידם לוט בערפל. הדרישה שלנו היא ברורה: לא הבטחות - רק כסף בכיסים עד לחזרתה לשגרה של התעשייה כולה!"

עוד בוואלה!

מאות מענף התרבות הפגינו ושרפו ציוד הגברה: "אין לנו תקווה יותר"

לכתבה המלאה
מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
מחאת תעשיית התרבות בירושלים ב-15 ביוני/ראובן קסטרו

מתיאטרון הבימה נמסר: "התיאטרון הלאומי נערך מלכתחילה לפתיחתו בחודש הבא - ככה שכל החלטת ממשלה שתתקבל החל מאוגוסט ואילך - בכפוף לנתוני התחלואה - התיאטרון יפעל על פי מה שיאושר. כל עובדי ושחקני הבימה עדיין נמצאים בחל"ת עוד מאמצע מרץ עד להודעה חדשה".

מנכ"ל התיאטרון הקאמרי רן גואטה מסר: "זו החלטה קשה עם השלכות קשות. אחרי כל הניסיונות להחזיר את עובדי ושחקני התיאטרון למעגל העבודה, ואת אמון הקהל כי התיאטרון הוא מקום בטוח, כואב לסגור שוב. אך מובן שהבריאות מעל הכל, ונקבל וניישם כל הנחיה".

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה, מסרה: "הצער גדול על סגירת התיאטרון. אנחנו בתיאטרון חיפה יכולנו לחוש למספר ימים את שמחת הקהל, השחקנים והעובדים לשוב לתיאטרון ועכשיו החרב מתהפכת שוב. נמשיך בחזרות ונקווה שימים טובים ישובו במהרה".

שמוליק יפרח, מנכ"ל תיאטרון באר שבע, מסר: "מדובר בטרגדיה. טרגדיה לתיאטרון, לשחקנים, לעיר באר שבע ולעולם התרבות הישראלי. כל כך שמחנו לחזור לעבודה, התנהלנו באחריות מירבית, יצרנו מקום בטוח עבור הקהל ששיווע לצרוך תרבות. להסגר בפעם השנייה זה אסון. אנחנו דורשים מהמדינה לתת הפעם אופק ברור של בטחון כלכלי, אנחנו לא יכולים לחיות בתוך חוסר הודאות הנוראי הזה".

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, הוסיפה: "קיבלנו את הידיעה המעציבה על הקפאת הפעילות בעיצומן של ההכנות לקראת פתיחתו מחדש של התיאטרון. לא נותר לנו אלא לקוות שהתנאים יאפשרו את פתיחת התיאטרון מהר ככל האפשר, כדי לספק עבודה למאות העובדים, השחקנים והיוצרים, שיושבים בבית כבר כארבעה חודשים. אנחנו מקווים לפגוש את הקהל בימים יפים יותר".

גם לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר, הגיבה: "אני מאמינה שתיאטרון גשר יתגבר על הכל. לא נותר לנו אלא לחכות בסבלנות עד שהקהל יבוא ללא פחד וחשש. כולי תקווה כי הממשלה תתמוך בנו עד לחזרת הקהל אל האולמות. עד אז, נתרכז בעשייה- בהכנת הצגות חדשות על מנת לפגוש את הקהל עם רפרטואר חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully