וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמני ישראל מבקשים: "השמיעו שירים ישראלים כדי שנתפרנס"

8.7.2020 / 12:32

כ-200 אמנים ומוזיקאים שלחו ביוזמת ירדנה ארזי מכתב לשרי התרבות והתקשורת בבקשה שיעודדו שידור יצירה ישראלית בטלוויזיה וברדיו להגדלת התמלוגים בימי הקורונה. "רבים מאיתנו באיום כלכלי מהותי". הם מבקשים בין השאר מענקי מדינה לתחנות שישמיעו מעל 75% יצירה ישראלית

שלום חנוך בעצרת ההזדהות עם תעשיית המוזיקה, 21 במאי 2020/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון

(בסרטון מעל: שלום חנוך בעצרת התמיכה באנשי תעשיית המוזיקה בגן צ'ארלס קלור בתל אביב)

כמאתיים אמני במה ומוזיקה ישראליים שלחו היום (רביעי) מכתב לשר התרבות חילי טרופר ולשר התקשורת יועז הנדל, בבקשה לפעול לעידוד שידור יצירה ישראלית בטלוויזיה וברדיו - וזאת במטרה להגדיל את אחוז התמלוגים השנתי שמועבר ליוצרים, אמנים מבצעים, נגנים ושחקנים. המכתב הוא פרי יוזמתה של הזמרת ירדנה ארזי וחתומים עליו בין השאר שלום חנוך, שלמה ארצי, חוה אלברשטיין, יהודה פוליקר, ברי סחרוף, אהוד בנאי, גידי גוב, ריטה, דיוויד ברוזה, גילה אלמגור, טיפקס, אסף אמדורסקי, יזהר אשדות, עדן בן זקן, רועי בר נתן, מיקי גבריאלוב, אביב גפן, עדן בן זקן, אברהם טל, כנסיית השכל, עברי לידר, יוסי גיספן, רבקה מיכאלי, מוקי, הראל סקעת, קרן פלס, ישי ריבו, מרגלית צנעני ושולי רנד - וזו רשימה חלקית מהחותמים הידועים הרבים. עם זאת, בולטים בהעדרם שמות גדולים רבים במוזיקה הים תיכונית - עומר אדם, אייל גולן, שרית חדד, משה פרץ ודודו אהרון.

ירדנה ארזי במחאת האמנים בכיכר רבין. ראובן קסטרו
יוזמת המכתב, הזמרת ירדנה ארזי, במחאת האמנים בכיכר רבין/ראובן קסטרו

האמנים מבקש בין השאר לעודד - ובמידת האפשר להנחות את תחנות הרדיו והטלוויזיה - להתמקד בתקופה זו ביצירה ישראלית - מוזיקה ישראלית ותכנים מקוריים המקנים תמלוגי מבצעים למשתתפיהם; להקצות מענקי מדינה לתחנות הרדיו המבוססים על השמעה של למעלה מ-75% יצירה ישראלית מכל הז'אנרים, לאורך כל שעות היום; להסמיך את הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הכבלים והלווין ותאגיד השידור הציבורי לפקח על אחוז היצירה הישראלית מבין התכנים המשודרים; וכן ליזום ימי שידור מרובי אמנים בתקופת הקיץ והחגים, ושידורי מופעים חיים של אמנים על מנת לאפשר לכמה שיותר אמנים ואנשי הפקה לקחת בהם חלק ולהתפרנס.

עוד בוואלה!

מסיבת סוף המאה: הספקנו לראות את סחרוף מופיע רגע לפני שהשאלטר יורד

לכתבה המלאה
שלמה ארצי הופעה בצוותא צוותא. מרגלית פלדמן טולדו,
שלמה ארצי/מרגלית פלדמן טולדו

"מציאות הקורונה שעמה מתמודד העולם כולו בחודשים האחרונים וכפי הנראה, המציאות שתלווה אותנו גם בחודשים הבאים, מחייבת את כולנו להתגייסות מלאה וכופה על רבים מאיתנו איום כלכלי מהותי", כתבו האמנים. "כידוע לכם, המפיקים, היוצרים והמבצעים (זמרים ונגנים) של שירים שמושמעים ברדיו ובטלוויזיה כמו גם יוצרים ושחקנים בסדרות ובסרטים זכאים לתשלום עבור כל שידור. מדובר בסכומים קטנים אבל לעת עתה, זו הדרך היחידה של עשרות אלפי משפחות להתפרנס מאמנותם לאחר ארבעה חודשים של השבתה מוחלטת של כל ענף התרבות והבידור בישראל. בשנה ממוצעת, חמישים אחוזים מסכום התמלוגים השנתי שמועבר על ידי אקו"ם וארגוני זכויות היוצרים האחרים מיועד לאמנים מהעולם שיצירותיהם מושמעות באמצעי התקשורת בישראל (...) בשנה שבה מעודדים את הציבור ובצדק לרכוש כחול-לבן ולחזק את המשק הישראלי, נכון הדבר גם ביחס למוזיקה ולתוכן תרבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully